1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera Sonera lyhentää asiakaspalvelun aukioloaikoja

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Ammattilainen, 7/4/06.

  1. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
  2. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Internet asiakaspalvelun aukioloaika pitenee tunnilla. Järkeväähän nuo yöt ja myöhäiset illat on jättää pois.
     
  3. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Sanoo hän, joka on aina muistanut hehkuttaa, kuinka Soneralla on 24h mobiiliasiakaspalvelu.. :)
     
  4. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    Olkoonkin, ettei yöaspa välttämättä ole kauhean suosittu palvelu, niin kyllä minä tuon isoksi miinukseksi lasken.

    Sonera on nyt käytännössä samanaikaisesti nostamassa hintoja ja heikentämässä palvelun tasoa, täytyy myöntää että Elisa on taas askeleen lähempänä uutta asiakasta, jos eivät matkimana lähde.

    Itse itseasiassa soittelen varsin usein aspaan juuri joskus ilta kymmenen ja yhdentoista välillä (siis usein niistä kerroista jolloin soitan).

    Katsoi tuon palvelun turhaksi tai ei, niin jokatapauksessa juurikin niistä "turhista" palveluistahan Soneran asiakkaat ovat olleet pikkuisen extraa valmiit maksamaan. Jos lähdetään tarvittavia palveluja karsimaan tälläisellä "eihän tuo mikään välttämättömyys ole" logiikalla, niin varsinkin tämän hinnannoston ja suht. tyyriin kytkyhinnoittelun jälkeen Sonera tuskin on se oikea valinta.
    Se pieni "turha" extra on minusta nimenomaan ollut yksi Soneran suurimmista kilpailuvalteista, mutta jos tätä menoa jatketaan, pitänee harkita uudestaan.
     
  5. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Heh, meinasin jo aikaisemmin kirjoittaa ihan vastaavasti: taitais olla eri ääni kellossa, jos Elisa olis tehnyt saman ratkaisun :D
     
  6. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Aivan sama vaikka loppuisi koko aspa kokonaan, tämä nykyinen Soneran asiakas on ensi viikosta lähtien Elisan asiakas.

    Eikä tule ikävä.

    edit: tosin on sanottava eittei aspaan ole asiaa ollut kertaakaan näiden Sonera-vuosieni aikana.
     
  7. Peurasaari

    Peurasaari Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    1033
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    johon yrittävät aikaisemmin saada puk-koodin kyselijät vähentymään, kun nykyään omien sivujen kautta asiakas löytää itsekkin puk-koodinsa. Tietenkin edellyttää että on tilannut omien sivujen käyttöä varten salasanan, niin ja muistaa numeronsa ja henkilötunnuksen lopun. :D
     
  8. banaani1

    Liittynyt:
    4/7/05
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    0
    minusta on varsin ymmärrettävää, ettei asiakaspalvelun tarvitse olla kuin arkisin auki, koska vain kiireiset asiat tarvitsee hoitaa ympäri vuoden. pitää muistaa, että kun asiakaspalveluun soitto ei maksa, niin turhan valittamisen voisi unohtaa.
     
  9. Tissot

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    791
    Tykkäykset:
    5
    Valitettavasti kaikki maksaa, vai luuletko että Sonera hyvän tekeväisyyttään on pitänyt "ilmaista" 24/7 asiakaspalvelua? Eiköhän se ole ollut yksi Soneran tärkeimmistä myyntivalteista.
     
  10. egidi

    Liittynyt:
    14/7/05
    Viestit:
    49
    Tykkäykset:
    0
    Lieköhän tällä "asiakaspalvelunumeroiden aukioloaikojen yhtenäistämisellä" vaikutusta henkilöstön määrään ja työilmapiiriin, kun palvelu ollut kovin vaihtelevaa.

    Isäukko oli tiedustellut asiakaspalvelusta jotain, kun oli saanut kirjeen etusopimuksen tason määräytymisestä tjsp. Hän oli esittänyt asiansa asiallisesti, mutta kun hän oli lauseeseen lisännyt, että hänestä asiassa on huijauksen makua, niin asiakaspalvelija oli sanonut "Kiitos ja kuulemiin" ja lyönyt luurin korvaan.

    Itse taas sain hyvin asiallista ja mukavaa palvelua, kun kyselin mobiili-tv:n datamäärän päätymisestä datapaketin saldoon.
     
  11. adapter-

    Liittynyt:
    2/1/05
    Viestit:
    459
    Tykkäykset:
    5
    Ymmärrän kyllä, että yöaikaan ei tarvitse palvella kuin sulku- ja puk-koodi asioissa, mutta mielestäni asiakaspalvelun tulee olla sunnuntaisin auki.

    Soneran talouden elvyttämisen lääkekuuri: Vähennetään asiakaspalvelua, nostetaan hintoja, potkitaan jälleenmyyjiä pois ja heikennetään jäljelle jäävien kauppiaiden korvauksia.

    WAY TO GO SONERA!
     
  12. banaani1

    Liittynyt:
    4/7/05
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    0
    Kyllä sonera tuskin niitä asiakkaita jää kaipaamaan, jotka asiakaspalvelun aukioloaikojen vuoksi vaihtavat elisaan tai dnahan tai jonnekin muulle operaattorille. ne jotka niin kipeästi tarvitsevat asiakaspalvelua, etteivät ehdi arkena niitä asioita hoitamaan ovat juuri operaattorin kannalta niitä vähiten haluttuja ongelma-asiakkaita, jotka joko juoksevat tarjousten perässä tai eivät maksa laskujaan ajoissa tai ovat muuten hyvin ongelmissa laitteiden kanssa jatkuvasti. operaattorit kaipaavat nimenomaan asiakkaita, jotka maksavat laskunsa, eivätkä ole asiakaspalvelun kanta-asiakkaita.
     
  13. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Tässäpä olikin suorastaan viiltävän tarkka analyysi;) Aivanko tosissasi tarinoit?
     
  14. banaani1

    Liittynyt:
    4/7/05
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    0
    voi kuule jaska 915 ku tietäsitkin kuinka perillä tästä operaattoribisneksestä ja erityisesti asikaspalvelutuotannosta olen. tottakai poikkeuksia on, mutta yritystasolla tuo asia on niinkuin mainitsin. keskimäärin asiakaspalvelun "kanta-asiakas" on operaattorin riippakivi. se vaan kirpaisee kun tämä sanotaan suoraan ja valitettavasti aika moni tämän foorumin lukijoista ja kirjoittajista kuuluu tuohon asiakasryhmään, jota operaattorit eivät kaipaa.
     
  15. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    No hyvä että olet asiasta perillä. Tiesithän kuitenkin että yrityspuolen aspa on palvellut tähänkin saakka ainoastaan 8-17 välillä?

    Nythän puhutaan kuluttajapuolen aspan aukioloajan lyhentämisestä.
     
  16. banaani1

    Liittynyt:
    4/7/05
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    0
    Yritystasolla tarkoitan luonnollisesti sonera-konsernille aiheutuvaa hyötyä kun se huono asiakasmassa saadaan pois, enkä tietenkään yhden asiakassegmentin asiakaspalvelua kuten yritysasiakaspalvelua ...voi voi en jaksa enempää sinun kanssa jankata näistä alkeista....
     
  17. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    No on mukava kuulla että pörssiyrityksellä kuten Sonera on ihan oikeasti varaa valita asiakkaansa;)

    Mielenkiinnolla odotan seuraavia asiakasmäärä-/ARPU-lukuja.
     
  18. kimmo Vieras

    Ilmankos adapterinkin kommentit ovat viime aikoina muuttuneet hieman kriittisiksi.
     
  19. kimmo Vieras

    Vähän enemmän olisi painoarvoa sanomisillasi, jos et itse juoksisi aarteiden ja onnien perässä

    Hyvä kuitenkin huomata, että et edusta haukkumaasi operaattoria. Jos sonerallakin ajateltaisiin noin kuten kirjoitat, niin uskon että vaihtajia olisi paljon enemmän. Iso osa näistä vaihtajista ei taatusti olisi noita mainitsemiasi "ongelma-asiakkaita", vaan tavallisia maksavia käyttäjiä jotka tarvitsevat eri syistä tietoa/apua esim. maksamiensa palveluiden käyttöönotossa. Siksi ymmärtääkseni aspakin on olemassa.

    "ongelma-asiakkaista" voi täällä kertoa varmaan enemmän alalla työskentelevät, itse uskoisin sen olevan n.40v miespuolinen, joka juovuksissa ollessaan soittelee aspaan asetusten perässä ja kun ei niitä saa kuntoon, niin on ostamassa operaattoria, tai vähintään ainakin uhkaa soittaa aspan esimiehelle ja järjestää a-palvelijalle potkut.
     
  20. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Samoin. Itse ainakin tapaan usein soitella aspoihin juuri joskus loppuillasta, silloin on hyvin aikaa ja pääsee yleensä sangen nopeasti läpikin.

    Monikohan asikas on antanut palautetta tyyliin "voisitte oikeastaan varmaan sulkea aspan öisin" tms. Enemmänkin kyse taitaa olla mukanokkelasta viestinnästä ja taikasanojen "asiakaspalautteen perusteella" tarkoituksellisesta väärinkäytöstä. Samaa sarjaa kuin esim. hintojen nostaminen "hinnoittelun selkeyttämisenä". Tällainen asiakkaiden aliarviointi pistää sylettämään.
     

Jaa tämä viestiketju