1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera loistaa kamppanja laskutuksellaan.

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja whitez, 25/2/04.

  1. whitez

    Liittynyt:
    2/11/02
    Viestit:
    257
    Tykkäykset:
    0
    Rupesin tuossa helmikuun laskutuksen kohdalla jo ihmettelemään missä nuo soneran tarjoamat 1€ sunnuntai puhelut näkyvät. Näitä puheluita ei eritelty mitenkään laskuun. Tänään sitten soittelin aspaan ja kyselin miksi näitä ei eritellä (Ennen alennukset oli eriteltynä lopussa). Vastaus oli että ne on piilotettu siihen laskuun normaalien puheluiden joukkoon. Kysymys kuuluu mistä asiakas tietää, että puhelut on hyvitetty. Sinua ja minua on voitu hyvinkin viilata linssiin. Pyysin erittelyä helmikuun ja Maaliskuun laskuista, koska nyt soneran tarjoaa la-su 1€ kaikki teksti ja multimedia viestit. Tähän aspan täti totesi että normaalisti laskuerittely maksaisi, mutta tekee tässä tapauksessa poikkeuksen. Minkä ihmeen poikkeuksen? Asiakkaana minulla on oikeus tietää mistä maksan.

    Omasta mielestäni Sonera rikkoo kuluttajasuojalakia yllä mainitulla toiminnallaan. Sillä minusta kuluttajan pitää pystyä lukemaan laskustaan mahdolliset kamppanja hyvitykset.
     
  2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Säädöksissä on määritelty että operaattorin on toimitettava puhelu erittely asiakkaan niin halutessa kohtuullisella hinnalla, operaattorin ei tarvitse sitä toimittaa pyytämättä tai ilmaiseksi.
    Laskussa on toki nähtävä mistä lasku muodostuu ja se nykyisin laskuista näkyy (puheluita x min jne.)
     
  3. Arviomies

    Liittynyt:
    19/9/02
    Viestit:
    120
    Tykkäykset:
    0
    Kaveri tiedusteli juuri samaa viime viikolla ja täti teki myös silloin juuri samanlaisen "poikkeuksen"! Kuinkahan monen muun kohdalla on tehnyt poikkeuksen =).
     
  4. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Eiköhän noita tehdä joissakin tapauksissa ihan asiakastyytyväisyyden vuoksi...
     
  5. Henna78

    Liittynyt:
    25/7/03
    Viestit:
    335
    Tykkäykset:
    0
    Niin tuskinpa tuosta operaattorille paljon takkiin tulee jos erittelyitä asiakkaille maksutta postittelee perustellusta syystä. Asiakastyytyväisyys varmaankin painaa vaa-assa enemmän.
     
  6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Postitus maksaa, ja homman tulsotaminen, toki vähäistä puheaikatarjouksiin verrattuna.
     
  7. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Keskihintaa kun lähtee laskemaan, niin kyllä on tullut alennus. Saa nähdä, jos tulee useammin näitä 1€/päivä tarjouksia, niin saattavat muuttaakin laskun ulkonäköä(lisätä montako kpl puheluita/viestejä lähetetty/per päivä)?
     
  8. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Minun mielestäni tärkeintä on, että tällaisia tarjouksia on. Laskutuksen muokkaaminen (yksittäisiä) tarjouksia varten ei ole niin helppo homma kuin ensinäkemältä uskoisi.

    Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ketjun aloittaja itkee turhaan. Jos on aikaa moisia asioita pähkäillä niin varmaan myös aikaa pitää itse tarkkaa kirjanpitoa puheluistaan ja verrata tietoja laskun loppusummaan ja katsoa täsmääkö. Ellei sitten aikomuksena ole kehuskella kavereille, että tulipas käytettyä niin ja niin paljon.
     
  9. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Tämä on muuten ihan totta. Itseäkin ihmetyttänyt, että miksei Sonera enää erittele asiakkaan kampanjalla saamaa alennusta (tosin esim. Radiolinja ole tätä koskaan tehnyt..). Mutta aikaedulla saatu alennus sitten taas kuitenkin ilmoitetaan yhä sentilleen. Kieltämättä hieman ristiriitaista.
     
  10. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Varmaankin sen vuoksi, että tuskin olisi järkeä muokata koko järjestelmää yksittäisten kampanjoiden vuoksi. Laskussa on eriteltynä erikseen aikaetu, etusopimusalennukset sekä puheaikahyvitykset, jotka kaikki ovat "kampanjoina" pysyvämpää laatua.
     
  11. arra

    Liittynyt:
    3/2/03
    Viestit:
    90
    Tykkäykset:
    0
    Voi olla ettei kannata muokata koko systeemiä joka kampanjan vuoksi.
    MUTTA olettaen että näiden kampanjojen tarkoitus on pitää olemassaolevia asiakkaita tyytyväisinä, kannattaisi kyllä luultavasti käyttää hyväksi "ilmainen" mahdollisuus mainostaa heille että nyt saitte näin ja näin paljon alennusta. Kaikki eivät varmasti edes seuraa mainoksia ja siten edes tiedä kampanjoista (kaikki eivät tietysti myöskään lue laskua).
    VÄHINTÄÄN kannattaisi lisätä laskuun rivi jossa olisi erilaisten alennusten kokonaissumma (ja joka ei tulostuisi jos summa on nolla).
     
  12. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Otsikkoon viitaten; Sonera tosiaan loistaa kampanjalaskutuksellaan. Omasta liittymästäni on vähennetty kaikki puhelut "kampanjahyvityksenä" ja maksan näköjään vain pelkän perusmaksun. Ahaa, en kylläkään ole koskaan saanut tietääkseni ilmaista puheaikaa tähän liittymääni, liittymäkin on jo yli vuoden vanha joten ilmaiset kk-maksukampanjatkin ovat jo päättyneet. Mutta ei se mitään, annetaan tämän kerran virhe anteeksi. ;)
     
  13. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Ottaen huomioon euron kampanjan, laskutusjärjestelmä vaatisi varmasti melkoisen muutoksen, jotta sieltä saataisiin poimittua kyseiset sunnuntaipuhelut yms. erikseen. Muut asiakkaan saamat edut, jotka jo aiemmin mainitsin - on poimittuna laskuissa erikseen.
     
  14. arra

    Liittynyt:
    3/2/03
    Viestit:
    90
    Tykkäykset:
    0
    Ko. puhelut pitää laskutusjärjestelmässä jo huomioida erikseen jotta ne saadaan laskutettua oikein.
    Koska alle euron kokonaissummaiset puhelut laskutetaan tarjousaikanakin normaalisti, ei käytössä myöskään voi olla järjestely joka ei laskisi lainkaan tarjousaikaisten puhelujen kestoa.
    Ei siis luulisi olevan enää kovin vaikeaa tuottaa tuota alennustietoa samantien.
     
  15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    En tunne Soneran laskutus järjestelmää, ja kokemukseni muutenkin laajoista järjestelmistä rajoittuneita, mutta pienenekin tuntuiset jutut voivat olla yllättävän raskaita toteuttaa pienissä järjestelmissä niin vaikea uskoa että isoissa kaikki olisi helppoa.

    Jo keskikoisesa firmassa laskunulkoasun tai uuden tiedon saaminen laskuun voi olla todella raskasta.
     
  16. jamo2001

    Liittynyt:
    10/12/03
    Viestit:
    457
    Tykkäykset:
    0
    OT!

    Soitin elen Soneralle ja juttelin laskutuksen tädin kanssa 10min mukavia niin täti ehdotti puhelun lopuksi, haluaisinko 50€ ilmaista puheaikaa könttänä! Suostuin!

    No ei siinä mitään mut tarjoutui soittelemaan jahka tulee hyviä tarjouksia!
    Onkohan siel lirautettu kahvin joukkoon jotain....;o)

    Soneralle 10 pistettä ja papukaijan merkki!!!

    Odotus aika Soneran aspaan 3min ja DNA:lle 30min!
    t:Jamo
     
  17. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Jatketaan OT: Mää en ainakaan ois ottanut ;)

    Huomasin vain että GSM-Storen pisteeseen oli eilen ilmestynyt käsinkirjoitettu lappu, jossa luki että 3 päivän (oliko 25-27.2) aikana RL liittymän avaajalle 50€ puhe-aikaa. Joku ihme kamppanja menossa, kun ei mainosteta?
     
  18. whitez

    Liittynyt:
    2/11/02
    Viestit:
    257
    Tykkäykset:
    0

    Dna episodin jälkeen haluan olla tietoinen mistä minua laskutetaan. Eikä tarvitse olla kovin valveutunut laskunmaksaja, että haluaa tiedostaa mistä maksaa.

    Itse ainakin haluan olla tietoinen asioista jotka kiinnostavat minua. Mitä tuohon spekulointiin tulee, että tässä iässä tarvitsisi kehuskella kavereille paljonko on tullut puoli ilmaisia puheluita puhuttua niin meni metsään ja pahasti. Mutta kyllä käytin hyväksi tuota sunnuntain 1€ puheluita keskustellessani tiettyjen henkilöiden kanssa.
     
  19. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Täällä Joensuussa Tikka.com (Elisan omistama paikallinen puhelinyhtiö) mainosti vastaavaa näyttävästi eilisessä Karjalaisessa. 50 euron S-ryhmän lahjakorttiakin oli tarjolla kylkiäiseksi.
     
  20. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Ja mitenköhän tämä liittyy itse aiheeseen?
     

Jaa tämä viestiketju