1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera laskutus ASP-törkeyden huippu

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja ---, 17/1/03.

1. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Sain tuossa hetki sitten ihan ehdottomasti elämäni huonointa asiakaspalvelua. Sain ensimmäisen laskuni Soneralta omissa nimissä. (18v täyteen viime vuoden puolella). Kuulun laskutusryhmään 24 eli mukana tulleen lappusen mukaan laskuni eräpäivä on aina loppukuusta.

Noh, muuten hyvä mutta tilipäivä on joka kk viimeinen päivä. No mitä tekee vastuullinen asiakas tässä tilanteessa? Soittaa Soneran laskutusAspaan ja muuttaa laskutusryhmäänsä niin että eräpäivä on alkukuusta. Mutta kuinkas sitten kävikään? Aspan ämmä alkoi jäkättää että onko sulla sitte enää rahaa maksaa sitä laskua jos eräpäivä muutetaan myöhemmäksi? Et ei ollu kuulemma eka kerta kun siirretään ja siirretään sitä eräpäivää ja luistetaan maksusta!?! Lopulta suostui muuttamaan laskutusryhmää ja lopuksi vittumaisella äänensävyllä kysyi vielä että "no saatko sä sen tänään tulleen laskun maksettua?".

Mitähän se nyt oikein fundas sielä? Minä vain haluan maksaa laskuni ajoissa, en päivääkään myöhässä ja tässä sitten kiitos?

Soitin sitten"tavalliseen"asiakaspalveluun ja kerroin tarinani huomattavasti ystävällisemmälle henkilölle joka laittaa juttua eteenpäin. Ja syynä tähän vaahtoamiseen se että A. Tuo oli törkeintä mitä olen koskaan kuullut B. Soneran parasta ajattelin ja tässä kiitos?

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    On kyllä sattunut huono päivä asiakaspalvelijalla... Kyllähän sen laskun voi maksaa heti, kun palkka tulee, vaikkei eräpäivä vielä olisikaan.. Se on aivan oikein toimittu, että asiakas tajuaa pyytää eräpäivän siirtoa sen sijaan, että maksaisi laskunsa aina vaikkapa viikon myöhässä. Ei muuta kuin valitusta vaan sisään ja asia eteenpäin.

3. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Niimpä. Tätsän mielestä pitäis vaan yksinkertaisesti olla rahaa maksaa se loppukuusta?!? Aika vaikea uskoa että olisin ainoa jonka rahat on vähissä juuri ennen sitä tilipäivää.

Tädin täytyi olla poikkeuksellisen tyhmä kun ei tajunnut että aion maksaa laskuni heti kun mahdollista, tärkeintä olisi vaan se ettei eräpäivä ole ennen sitä päivää kun laskuni pystyn maksamaan.

Nuoresta iästä saa aina kärsiä, ei ole ensimmäinen minuun kohdistuva ennakkoluulo, tämä vaan vei törkeydessään voiton muista.

4. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Ja siihen tulee aina sitä myöhästymis korkoa jos sen maksaa säännöllisesti myöhässä.

JOstainsyystä aina ne työntää noita loppukuun eräpäiviä mieluiten... Olisikohan siksi että suurin osa asiakkaista haluaa nimeomanaan alkukuussa laskunsa tjsp.

5. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joo kyllä se Telia mua useaan otteeseen mua viime kesänä törkeästi kohteli ja lopetin asiakassuhteen. No, nyt olen taas puheaikojen takia asiakkaana, tosin vain puheaikoja käyttävänä asiakkaana.. :)

6. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kerro lisää..?

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos oli uusi asiakas ja alat jo ensimmäisen laskun tullessa anoon lykkäystä, Tuollalailla käyttäytyvät usein myös asiakkaat jotka eivät edes aijjo maksaa laskuja.
    Ja toki rahaa pitää löytyä jo käytettyyn palveluun, paremmin ymmärtää tilanteen jos etukäteen pitäisi maksaa.

8. Killeri_84

Tykkäykset:
    0
    ainakin dna:lla pystyy siirtään eikä tuu mitään valituksia oon nimittäin siirtäny laskun erä päivää useaan otteeseen.

9. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Siis en todellakaan anonut mitään LYKKÄYSTÄ vaan pyysin nätisti että TULEVIEN LASKUJEN eräpäivä olisi mieluumin alku kuin loppukuusta. YMMÄRRETTY?

EDIT: Nämä ovat 2 TÄYSIN eri asiaa jos joku ei tiennyt. Pystyn laskuni maksamaan kyllä, varmistin vaan että voin tehdä sen tulevaisuudessakin! YMMÄRRETTY? HIILTYNYT? KYLLÄ!

10. djjuzhi

Tykkäykset:
    0
    Rauhoitutaanpa nyt kuitenkin. Ei kaikki aina pääse sun aivoihin sisälle ja ymmärtämään mitä juuri tarkalleen haet takaa joten jos pientä suvaitsevaisuutta annetaan vastauksille.

11. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ei, ei rauhoituta. Jos lukisi nätisti tuon mitä alunperin kirjoitin eikä ottaisi heti asennetta että "no pitääkö siihen ekaan laskuun hakea heti lykkäystä" niin kaikki hyvin. MUTTA KUN VIELÄKÄÄN EN OLE EDES HARKINNUT HAKEVANI LYKKÄYSTÄ.

Helppo se on siinä päätään aukoa kun et edes tiedä minkälaista kohtelua sain.

"Luetun ymmärtämistä, poika" totesi joku viisaasti täällä aiemmin.

12. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Itse ainakin maksan rankasti aina Soneran laskun pari päivää myöhässä. Minulla kun on sama homma, laskun eräpäivä pari päivää ennen tilipäivää. Vielä ainakaan ei ole tullut valituksia Soneran suunnalta. Kuitenkin kun olen aina laskuni maksanut.
    Eikös tuota laskutusryhmää saanut muutettua tekstiviestilläkin? Ainakin lykkäännystä sai haettua(kerran piruuttani kokeilin mitä ehdottavat seuraavaksi laskunmaksupäiväksi ja heitti heti 3vko eteenpäin päivää) ja osariin laskun jos kaikkia ei kerralla jaksa maksaa.

Eihän siitä mitään korkoa mene jos lappua ei ehdi tulla kotiin. Tai sitten mulla on vain ollut säkäriä ;)

13. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Oon joskus jossain threadissä selittäny. On niin pitkä juttu et en millään jaksa ainakaan nyt kirjoittaa.

14. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Lykkäystä saa hakea viestillä mutta periaatteen mies maksaa laskunsa ajoissa. Maksamattomat laskut yksinkertaisesti ottaa pannuun. Myöhässä olevista näkee jo painajaisia.

15. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Kyllä mulle on tullut Soneralta. Maksoin laskun öpaut 10 päivää myöhässä ja seuraavassa laskussa oli sitten ylimääräinen rivi jossa oli edellisen laskun korko. No ei se nyt mikään älytön ollut mutta ei siitä tapaakaan haluaisi ottaa.

16. Canis lupus

Canis lupus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joo syystä vaahtoat.
    Eikä siinä ehkä ole ikärasismia,vaan jotkut Aspassa on vaan niin tolloja.
    Olen törmännyt vastaaviin juttuihin muilla elämän alueilla kuin Puh oper.
    Koska haluan jotkut laskut sovittaa niin että ne sopivat paremmin budjettiini.

17. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    No kah. Minulla on sitten ollut vain säkäriä tai jotain kun ei ole täälä tuollaisia näkynyt =)

18. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos täti olisi poikkeuksellisen älykäs, tuskin hän olisikaan operaattorin aspassa töissä. ;)

t. tero

19. dr650

Tykkäykset:
    0
    Sone rules:=)

http://tapani.digitoday.fi/images/hubi3.html

20. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Heh. Taannoinhan vuoti julkisuuteen asiakaspalvelijoiden (?) ylöskirjoittamia humoristisia/naurettavia/muuten huomionarvoisia asiakaspalvelutilanteita...

Jaa tämä viestiketju