1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera kaupittelee liittymiä puhelimitse.

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Arde, 18/3/05.

1. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Soittipa juuri joku Soneran puihelinmyyjä ja koska minulla on Saunalahden Säästäri, en halunnut katkaista "mukavaa" keskustelua vaan annoin jannun selostaa ja keräsin plussat talteen, ihmettelen miten tietämättömiä myyjät ovat kun eivät tiedä GPRS:n tai MMS viestien hintoja kyselemättä ja selailematta papereita, oli todella nautinto huomata että Soneran 39 sentin MMS ja 5,9e/1Mt vastaan Sauniksen 8,9 sent ja 1,5/Mt pani myyjän hiljaiseksi, Sonera voisi ehkä seurata missä hinnoissa liikutaan ennenkuin laittaa tietämättömiä puhelinmyyjiä myyntihommiin.

2. -blashyrkh-

Tykkäykset:
    0
    Yhdyn tuohon täysin. ellet ole hetero..

3. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Soittajalla tuskin on ollut mahdollisuuksia tietää liittymätyyppiäsi etukäteen, tai sitä miten hintavalveutunut (ja nimenomaan hintaa valintakriteerinä pitävää) asiakas on kysymyksessä. Kun tämä myyjä soittaa vaikka sadalle asiakkaalle, löytyy joukosta varmasti muutama hyvinkin hintakriittinen henkilö, samoin löytyy pari jotka ovat kyllästyneet vanhaan operaattoriinsa, suunnittelevat muutosta muutenkin tai kiinnostuvat muuten vain myyjän tekemästä ehdotuksesta - jotka sitten saavat tästä soittelusta kannattavaa vaikka osa puhelun vastaanottajista pitäisikin soittajaa täysin pihalla asiasta olevana.

4. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Juu näitten kanssa sitä on oikein kiva rupatella, jostain telemarkkinointi firmoistahan nämä soittelijat ovat. Olen tässä pariin otteeseen viimeisen puolen vuoden aikana vastaanottanut sauniksen liittymäntarjous puheluita. Kivaa on varsinkin siinä vaiheessa kun kertoo minuutin myyntipuheen jälkeen, minulla on jo saunalahden liittymä. Eli näillä henkilöillä ei todellakaan tunnu olevan tietoja minkä liittymän käyttäjä on henkilö jolle soitetaan. No sattuuhan näitä.

5. Jasse

Tykkäykset:
    5
    Aivan. Kaikille hinta ei ole se valintakriteeri. Sen enempää ottamatta kantaa kumpaankaan operaattoriin.

6. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Eiköhän noita soittajia ole kaikilla operaattoreilla. Tuntuu ainakin useammalta suunnalta pommittavan meikäläistä.

Soittelijalle lätkäistään lista nenän eteen että "soitteleppa noihin numeroihin" Lista on sitten laadittu jonkun systeemin perusteella ja varmasti kaikenlaisia virheitä niihin mahtuu.

Enpä muuten kadehdi noita soittajia, sillä palkka ei ole varmastikkaan kummoinen ja ainakaan minun luonnolle ei käy soitella ihmisille ja tuputtaa jotain tuotetta.

7. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Mullekin soitettiin tänään, ei sanonut kuka soittaa, Tele Finlandia olisi myynyt ja olin kovin kiinnostunut paljonko laskuni on tällä hetkellä jne. Soittajan numero näkyi ehkä hieman yllättäen, mistäs noita 020-numeroita löytäisi kun Fonecta Finder ei tunne?

8. Darwin

Tykkäykset:
    0
    Saunalahti soitti mulle ja kertoi pienentäväni mun puhelin laskun. Ja kertoi että mulla on kallis sonera... eipä ollutkaan. Sillon oli dna ja nyt Kolumbus.
    Eli noita kyllä riittää. Operaattorit on epätoivoisia.

9. Janisku

Tykkäykset:
    0
    Ai! Tuo oli kyllä aika paha virhe, ja vielä Saunikselta.
    On muka edelläkävijä kaikissa asioissa??

10. Matis

Tykkäykset:
    0
    Saunlahtihan ei itse soita vaan sieltä käsittääkseni soittaa jälleenmyyjät joihin mm. PP-media kuuluu.

11. -blashyrkh-

Tykkäykset:
    0
    kaupittelen puhelimitse liittymiä. mutta en todellakaan tyrkyttämällä, vaan kartoittamalla asiakkaan nykytilanteen ja tarpeet, mitä asiakas tahtoo operaattoriltaan. Ja kauppaa hierotaan vasta siinä vaiheessa, kun huomataan että asiakkaalle tulee edullisemmaksi vaihto tarjoamaani operaattoriin.
    Olen seissyt myös ständillä sittareissa ym. kauppaamassa liittymiä, suonikohjut väristen. tulin siihen tulokseen että kahvikupposen ääressä, tupakka huulessa ja headset päässä istuskellen on käsittämättömän paljon helpompi ja mukavampi hieroa kauppaa.
    Pohjapalkka tuplaantui ja provikka nousi 20% tuohon ständimyyjän palkkaan nähden. hienosti elätän 4 henkisen perheeni.

12. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Siis maksako joku rahaa ihan siitä hyvästä että saisi jonkun puhelinmyyjän selville? Eikä olis helpompaa vain sanoa "ei kiitos" ja jatkaa elämää.

13. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse ainakin selvitän kaikki missatut puhelut.
    Toissapäivänä en löytänyt erästä 020-numeroa mistään ja kokeilin soittaa takaisinpäin.
    Vastauksena tuli tiedote: "Yritimme soittaa sinulle Osuuspankin puhelinpalvelusta, yritämme soittaa sinulle myöhemmin uudestaan, asia ei ole kiireinen"

Olin kyllä positiivisesti yllättynyt, koska tiesin heti, etten ole missannut mitään kiireellistä puhelua.

14. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Heh heh, onhan se noinkin. ADSL-asiakkaalle Finder ei vaan maksa ja lähinnä kiinnosti tietää oliko myyjä todella TF:ltä kuten antoi ymmärtää vai oliko alihankkija tms.

15. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Aina on mahdollista kieltää tuollaiset myyntisoitot omaan puhelinnumeroon. Säästyy mielenrauha kun ei kaikenmaailman Me Naiset -lehtiä myyvät whiskibasson omaavat miehet soittele klo. 21 aikaan illalla...

16. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    http://kaip.iki.fi/spam/EiMainoksiaKiitos

17. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mullekkin tuos joku aika sitten soitti elisalta 3perättäisenä päivänä 3 eri henkilöä ja joka kerta sanoivat et laittavat muistiin et on soitettu
    mut aina uudestaan soittivat :D

18. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    03 numerosta soitti dna kauppias muutama tunti sitten.
    Ilonaa ehdotteli, olinkin kiinnostunut siihen asti kun aloin kysellä paljon maksaa GPRS käyttö - mokasi myyjä tämän pahan kerran. Ei osannut sanoa suoraan hintaa vaan pisti odottelemaan. Samoin ei tiennyt Friends:n hintoja vaan kyseli minulta niitä jatkuvasti.. ei kovin vahvaa toimintaa imo.
    Ite kun myin hetken liittymiä standilla niin ehdotonta osaamista oli myytävän operaattorin hinnasto + kilpailijoiden hinnat.

Jaa tämä viestiketju