1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera julkaisee asiakaspalvelunsa vastausajat nettisivuilla

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Mokamies, 21/4/04.

  1. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Osoitteessa www.sonera.fi ja sieltä Asiakaspalvelu - löytyy prosentuaaliset osuudet alle minuutissa vastatuista puheluista viikoittain.

    EDIT: Näyttää löytyvän myös tilastot pidemmällä aikavälillä ja siellä on mukana myös keskimääräiset vastausajat.
     
  2. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Sääli että gsm- ja internet-aspa toimii nykyään saman numeron takana, jos olisi eriteltyinä niin tulokset olisivat varmasti mielenkiintoisempia.
     
  3. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Niin, yrityksille. Yksityisille ei löydy.
     
  4. Saukki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2966
    Tykkäykset:
    0
    Miksihän minulla on aina mennyt kun viime aikoina olen tuonne soittanut n. 30 minuuttia että on vastattu.
     
  5. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Löytyy sieltä myös kuluttaja-asiakkaiden osalta.
     
  6. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Tilasto vk 16: alle minuutti 43%
    Tilasto tammikuu-huhtkuu: alle minuutti 48%

    Eli Soneran aspa menossa huonompaan suuntaan?
    Ja laskutus, vain 33% alle minuutin...
     
  7. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Tuskinpa voi hirveästi yhden viikon perusteella päätellä? Vertailukohtia tuskin taitaa olla suoraan keneltäkään operaattorilta? Laskutuksen keskimääräinen vastausaika oli ensimmäisen kvartaalin osalta 147 sekuntia.
     
  8. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    No niinpä näkyy. Ne ovat vain yhden ylimääräisen mutkan takana, siis tuolla.
     
  9. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Mitenköhän nuo on mitattu? Meinaan näyttää liian hyviltä ollakseen totta kun vertaa omiin kokemuksiin. Alle minuutti on asiakaspalveluun soittamisessa usein aika lyhyt aika...
     
  10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Ilmeisesti laskettu kaikista puheluista prosenttiosuus joihin vastataan alle minuutissa.
    Jos soitat kymmenen kertaa ja kaksi kertaa laskutus vastaa alle minuutissa, niin taitaa luku silloin olla 20%

    Jos soitat asiakaspalveluun neljä kertaa ja niistä kaksi kertjaa jonotat 7 minuuttia tuntuu ainakin allekitjoittaneesta että joutuu jonottaan aina, vaikka parikertaa pääsisi puolessa minuutissa.
     
  11. Sarah*

    Liittynyt:
    21/4/04
    Viestit:
    1
    Tykkäykset:
    0
    Johtuisikohan tämä siitä, että esim. Teknisen aspan nron 0800-19101 takana on monta eri valikkoa, jotka menevät eri paikkoihin. Toisiin paikkoihin (esim. internet- ja laajakaista-asiat) jono on melkoinen, ja puhelutkin kestävät kauan. Taas sitten mm. kotipuhelinpuolelle pääsee läpi melkein heti, jos ei satu olemaan ukkosaika. Keskimääräinen vastausaika on ilmeisesti laskettu kaikkien tuon numeron takana olevien palvelupisteiden ajoista?
     
  12. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Eikös muillakin operaattoreilla tule jatkossa esittää nämä tilastot? Jos en väärin muista, perustuisi johonkin uuteen lakipykälään nämä tietojen julkistamiset?
    Tuskin näitä huvikseen nettiin laitetaan kaiken kansan ihailtavaksi?
     
  13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Realiaikainen käppyrä olisi hyvä.
     
  14. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Olen soittanut nyt ~parin viikon aikana Soneran aspaan neljä kertaa, joka kerta on vastattu nopeasti. En ole katsonut tarkkaa aikaa, mutta mutulla heitän, että alle 1½min.
     
  15. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Totta, tai edes kaaviot miten ruuhkat kasautuvat tietyille kellonajoille, näin asiakkaat voisivat osata soittaa parempaan aikaan.
     
  16. Killerwhale

    Liittynyt:
    18/7/03
    Viestit:
    801
    Tykkäykset:
    0
    Ruuhkat tasaantuisivat ehkä hieman, mutta ennen hiljaisina ajankohtina olisi jatkossa ruuhkaa kun kaikki ajattelevat olevansa fiksuja ja soittavat samaan aikaan.
     
  17. Jussi2000

    Jussi2000 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    6950
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Itselläni ainakin viimeaikoina aspa on vastannut todella nopeasti verrattuna viime syksyyn.
     
  18. nikkeja

    Liittynyt:
    21/12/02
    Viestit:
    124
    Tykkäykset:
    0
    Ensimmäistä kertaa vastasivat Soneran aspassa heti, soitin klo 15:30. Oli kyllä jokseenkin hämmentynyt fiilis kun hissimusiikin sijaan aspan tyttö vastasi. Asiakin hoitu varsin miellyttävästi kun sain koottua itseni ja selitettyäni tilanteen. Paras palvelukokemus tuolta suunnalta. Ehkäpä se nurina sai todellakin jotain muutosta aikaan..
     

Jaa tämä viestiketju