1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera ja GPRS:n putoaminen päältä

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja tm, 29/8/02.

1. tm

Tykkäykset:
    0
    Haluaisin kuulla muiden Soneran GPRS:n käyttäjien kokemuksia itselleni vastaan tulleesta ongelmasta.

Puhelimeni (Ericsson T68) ilmoittaa tietyissä hyvin tarkkaan määritetyissä paikoissa GPRS:n pudonneen päältä (pieni sininen kolmio muuttuu kehyksiksi) ja puhelimen tila kertoo: "GPRS: ei pääsyä. "

Olen kuvitellut vian olevan ko. tukiasemassa, sillä ongelma häviää ja GPRS herää, kun kävelee pari korttelia ilmeisestikin toisen tukiaseman alueelle. Olen kuuliaisesti soittanut aina tekniseen aspaan, jossa on tehty vikailmoitus. Jonkin ajan kuluttua kaveri on soittanut takaisin ja ilmoittanut, että palvelu on ko. tukiaseman kohdalla ajettu alas ja kytketty uudestaan päälle. Ongelma on siltä osin poistunut.

Onko kukaan muut törmännyt samaan? Itselleni tämä tapahtui ensi kerran jo noin vuosi sitten kotini tukiaseman alueella ja nyt Hesan keskustassa pariinkin otteeseen ja parissa muussakin kaupungissa.

Olen nyt alkanut nyt epäillä jopa puhelinta. Niin kummalliselta tuo tuntuu. Tuntuu hölmöltä soittaa aina vaan uudestaa aspaan ja valittaa viasta milloin missäkin päin Suomea. Eikö verkon toiminnan tarkkailu kuulukaan Soneralle? Vai onko puhelimeni vain kranttu?

2. hendhe

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sonera
    Kun mulla tuo samainen luuri oli huomasin saman ongelman. Vika ilmeni kyllä sekä Soneralla että DNA:lla eli todennäköisesti ongelma on luurin/tukiaseman välisessä "keskustelussa" toisinsanoen luurin softassa.

3. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Ei ongelmaa Alahärmässä (Etelä-Pohjanmaalla) Nokia 8910 + Sonera yhdistelmällä...

4. per

Tykkäykset:
    4
    Mulla on SE 68 i/RL ja olen havainnut sellaisen piirteen puhelimessa että kun kuuluvuus on 1-2 tolppaa alkaa gprs katoamaan eli gprs katoaa vähän aikaisemmin kuin itse signaaliyhteys katkeaa

Jaa tämä viestiketju