1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera Helpson-lahjakortti korvaus??? WTF?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Jantsa, 27/10/08.

  1. Jantsa

    Liittynyt:
    17/4/05
    Viestit:
    24
    Tykkäykset:
    0
    .....

    .....
     
  2. Seawolf

    Seawolf

    Liittynyt:
    9/6/04
    Viestit:
    351
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Acro S + Dna, Tipo + Sonera, SE Z800i + Dicame
    Ihan samaa mieltä. Jos en olisi aikoinaan alkanut käyttää soneran sahköpostiosoitetta, nyt taas olisi hyvä syy laittaa pulju boikottiin (liittymä sulki).
    Kumpa tulisi samanlainen juttu kun kännyköissä (numeronsiirto), vois siirtää sp-osoitteen toiselle operaattorille. Se olis bye-bye sonera ja heti.
     
  3. anttitk

    Liittynyt:
    28/4/07
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    0
    Nojoo, pätkiminen on kyllä aika hanurista, mutta en nyt ite odottais siitä yhtään mitään, jos se nyt on sen alle 12/24h kestävä, ja siitä on ETUKÄTEEN tiedotettu. (esim huoltokatkos. Tässä tapauksessa en tiedä mikä oli syynä, kun ei alotusviestistä käy ilmi.) Operaattoreiden tulis panostaa huomattavasti häiriöistä tiedottamiseen, ei se voi olla niin vaikee tehä ns. tekstiviestilistoja, joita olisi esim: internetasiakkaat, matkapuhelinasiakkaat. Sitten kun vika havaitaan, niin kirjoittaa selvällä suomella, vaikka esim: "Pirkanmaan alueella havaittu ongelmia laajakaistan toimivuudessa, ja toimenpiteisiin on ryhdytty. Tiedotamme asiasta kun saamme viasta tietoa", ja lähettää laajakaista- asiakkaille. Jos oikein hifistelee, niin tekee listat vaikka joka maakunnalle tai vaikka kunnalle erikseen. Ei se mikään mahdoton operaatio varmasti olisi.

    Yleensä taas toimitaan niin, että yhteydet pätkii, ja mistään ei kuulu mitään. Kuukauden päästä ongelmista sitten saat lukea Kihniön paikallislehden nettisivun foorumilta, että laajakaista tosiaan pätki sen ja sen vuoksi.
    Tällöin tosiaan joutuu pureen huulta, että onko se nyt niin helkutin vaikeeta pitää asiakkaansa ajan tasalla, ettei turhaan kuluta aikaa tappelemalla koneen kanssa ja modeemeja vaihdellen.

    Mitä tulee Helpson- tuen lahjakorttiin, on se aika arvoton. Osaava käyttäjä kyllä hoitaa koneasiansa ja yhteytensä kuntoon, kunhan vaan yhteys tulee seinään asti, ja operaattori informoisi, jos ei tule, ja miksi ei tule. Tosin tietokoneista ymmärtämättömille lahjakortti voi olla todellakin tarpeen, saa kerralla sähköpostiohjelman skulaan, tarkastettua, että virusturva+palomuuri on kunnossa, ja kyseltyä, että voiko modeemi olla yöllä päällä, voiko tietokone räjähtää, jos se on yli tunnin päällä, millä näytön voi pyyhkiä, paljonko tietokone imee virtaa yms, mistä tosiaan jotkut on täysin pihalla.

    Saikohan lahjakortin kaikki asiakkaat (tuskin) vai ne, jotka on reklamoinut?
    Tavallaan hauskaa, että samalla moinen "lahjakortti" on edullinen mainos palvelulle. Operaattorin on myös huomattavasti edullisempaa antaa "10€" tuolla tavalla, kun maksaa se tilille.
     
  4. Siniviiva

    Siniviiva Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/1/05
    Viestit:
    3025
    Tykkäykset:
    102
    Soneran netti poikki - ketjussa viestistä #40 alkaen on puitu tätä juttua. Lieneekö tarpeen käydä samat jupinat kahteen kertaan. Lisäksi katkosta puitu Hauku/kehu operaatoreita viestistä #1630 alkaen. Aktiiviset modet ottanevat kantaa...
     
  5. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Itse viskasin tuon lahjakortin roskiin. Asianmukainen korvaus olisi ollut saman summan vähentäminen seuraavasta laajakaistalaskusta ja suurin osa asiakkaista ois ollut tyytyväisiä.
     
  6. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Kyllä se Sonera on sentään reilu operaattori, toisin kuin muut :D

    Kukahan tuonkin kuningasidean takana mahtaa olla?
     
  7. ajantawarat

    ajantawarat Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/03
    Viestit:
    6608
    Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    Ei kukaan puinutkaan tuota katkosta, vaan naurettavaa "korvausta" kuten seuraavassa mainitaan. Yhtä närkästynyt olesin jos olisi elisa kysymyksessä. Onneksi heillä ei ole jotain helpsonia vaan toimiva tekninentuki.. kuulemma.

     
  8. Siniviiva

    Siniviiva Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/1/05
    Viestit:
    3025
    Tykkäykset:
    102
    No anttitk noita taustoja kyseli, kuten varmaan huomasit ja siihen vastasin, jota et näköjään huomannut.

    No saahaanpas taas eloa tähänkin osioon...
     
  9. samumanu Vieras

    Meillekin töihin tomonen tuli ja päätettiin et se aika minkä tolla saa käytetään hyväksi, eli soitetaan ja pidetään vaikka vaan linjaa sen verran auki tjs. Pisti sen verran kyl itteeki viduttaa..
     
  10. Lehto Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/3/07
    Viestit:
    1000
    Tykkäykset:
    0
    Saitko tuon meilin pyytämättä? Siis vapaaehtoisesti suostuivat tarjoamaan tuon "ruhtinaallisen" korvauksen?
     
  11. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Kaikki asiakkaat (ainakin kuluttajapuolella) ovat saaneet mailin (Soneran sähköpostiosoitteeseen) automaattisesti, oli katkosta ollut tahi ei. Myös itselleni tuli meili, tosin netti oli poikki pari tuntia.
     
  12. kieran Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    4/2/04
    Viestit:
    1401
    Tykkäykset:
    0
    Eli annetaan siis lahjakortti, jonka käytöstä kumminkin laskutetaan sinulta? Eikös tuo mene vähän niinkuin +-0? Loistava idea
     
  13. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Eikös tuon voi ajatella siten, että jos käyttääkin Helpsonin palveluita alle 10 eurolla niin jää vielä voitolle. Eikös joku foorumilla ole melko tiheään mainostanut että kaikki on kotiin päin? ;)

    Vakavasti ottaen olen kyllä samaa mieltä toteutuksesta, eli eipä tuosta asioista enemmän perillä oleva käyttäjä hyödy mitään.
     
  14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    10 euron edestä Helpson tukea, ei sellaisenaan ole huono juttu.

    Mutta tuo toteutus on aivan käsittämätön, siis aivan syvältä, vaikka olisi kaikille vastikkeetta jaettava mainos kampania.

    Mutta kun tuota tarjotaan hyvityksenä laajakaista katkoksesta tuolla toteutus tavalla on hmm. aivan naurettava.

    Jos halusivat mainostaa Helpson palvelua niin olisivat vain tarjonneet lahjakorttia ja silloinkin sellaista millä saisi sitä palvelua siis sillä lahjakortilla.

    Ilmeisesti tämä jo hävettää jo ....
     
  15. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Kyllä mullekin tuli lahjakortti (ihan postissa, olisko ollu laskun mukana..?), vaikken ole reklamoinut. En edes tiedä, oliko meillä katkosta, kun en ollut tuolloin kotona.
    Hieman kyllä huvitti tuollainen "korvaus".
     
  16. SV-3310 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    3/7/03
    Viestit:
    2316
    Tykkäykset:
    19
    Jos ymmärsin lukemani perusteella oikein tämän lahjakortin toiminnan, asiakas soittaa maksulliseen numeroon ja maksaa sen puhelinlaskussaan. Tämän jälkeen Sonera hyvittää laajakaistalaskussa vastaavan summan.

    Kätevä keino siirtää rahaa konsernin sisällä. Tuskin monta tuhatta puhelua tulee joten ei suuri summa, mutta tulipahan mieleen :)
     
  17. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Juuri näin ymmärsin, siihen 10 euroon asti. Sillä voi puhua Helpsonin kanssa 5 minsaa "ilmaiseksi".
     
  18. espenleka

    espenleka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/12/04
    Viestit:
    3304
    Tykkäykset:
    0
    Sonera hanskaa nämä "loistavat ideat"...

    Jos itse olisin moisessa tilanteessa, reklamoisin surinaa että en todellakaan tarvitse mitään simpsoneiden vai mikä se oli lahjakorttia vaan aikuisten oikeasti asianmukaisen korvauksen katkoksesta. Muilla operaattoreilla onnistuu, miksei siis sonerallakin?
     
  19. dzeidzei

    Liittynyt:
    21/10/02
    Viestit:
    178
    Tykkäykset:
    0
    Ennenvanhaan kun kotona oli Rätinälinjan ADSL ja siellä oli näitä palvelukatkoksia ei niistä ilmoiteltu mitään eikä mitään korvauksia koskaan tullut. Katkokset taisivat olla vaan se pienellä präntillä painettu liittymän feature.
     
  20. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    Veikkaan että asiakkaat olisivat paljon tyytyväisempiä kun Sonerakin olisi toiminut näin.

    Sen sijaan se että lähetetään suoramarkkinointia ja väitetään sitä hyvitykseksi menee monelta yli.

    Ja jos soitatte kiusallenne ne ilmaiset minuutit pois, niin muistakaa soittaan kilpailijan liittymästä :p
     

Jaa tämä viestiketju