1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sonera Connect sotkee tietokoneen ja puhelimen

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja -jimi-, 8/5/04.

1. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Pieni varoituksen sana kaikille, jotka aikovat kokeilla Soneran Connect ohjelmistoa. Ohjelmisto sotki itselläni sekä tietokoneen WLAN-profiilit että puhelimeni datayhteysprofiilit.

Asennus sujui aluksi ihan normaalisti. Kun tuli aika valita GPRS-yhteys valitsin listalta puhelimeni SE T610. Tämän jälkeen Sonera Connect antoi kymmenen vaihtoehtoista Bluetooth-porttia, joista piti valita yksi. Valitsin yhden, mutta yhteys ei toiminut. Pienen säädön jälkeen sain GPRS-yhteyden toimimaan.

Seuraavaksi yritin konfiguroida WLANin Sonera Connectin kanssa. Käytössäni on Intel Centrino piirisarjaan kuuluva sisään rakennettu WLAN-piiri, joka on ehkä jopa maailman käytetyin WLAN-piirisarja. Valitsin oman WLANini listasta. Tämän jälkeen asennusohjelma katkaisi muutaman kerran verkkoyhteyden. Ohjelma yritti löytää Soneran WLAN-verkkoa, mitä ei kotona ollut saatavilla. Nyt ilmeisesti Sonera Connect oli toimintavalmiina.

Yllätys oli suuri kun sammutin ohjelman. En saanutkaan enää yhteyttä omaan langattomaan lähiverkkooni. Bootin jälkeen WLAN-yhteydet piti säätää uudestaan, siten että omat verkkoni olisivat preferoituina. Tässä vaiheessa Sonera Connect sai lähteä, en halua tietokoneeseeni ohjelmia jotka omine nokkineen sotkevat verkkoasetukseni. Kun boottasin koneen uudestaan uninstallin jälkeen, ei wlan-yhteys enää auennut ollenkaan. Lopulta jouduin poistamaan tietokoneen wlan-ajurit ja asentamaan ne uudestaan ja konfiguroimaan omat wlan-verkkoni uudestaan.

Luulin saaneeni kaikki kuntoon. Nyt pari päivää myöhemmin ihmettelin miksi puhelimen WAP ei ole toiminut pariin päivän. Luulin että kyseessä oli normaalit Soneran WAP-GW ongelmat. Kun homma ei alkanut luistamaan, epäilin pahinta. Soneran Connect oli päättänyt myös ylikirjoittaa puhelimeni datayhteysprofiileita, sillä seurauksella, ettei ainakaan WAP-yhteyteni enää toiminut. Soitto tekniseen asiakastukeen ja APN:n nimen kysyminen korjasi asian.

Täytyy kyllä sanoa, että jos Sonera Connect on tehty helpottamaan käyttäjän elämää niin ainakin minulla on hiukan erilainen käsitys helposta. Ohjelma ei missään vaiheessa edes varoittanut että se aikoo sotkea profiilit. En voi suositella kenellekään tämän selvästi alfa-testausvaiheessa olevan ohjelmiston asentamista. Nettinopeuttimen kanssa minulla oli vain se ongelma ettei se toiminut, mutta se ei sentään sekoittanut kaikkea mahdollista. Tästä eteenpäin pidän sormeni kaukana kaikista Soneran itse kehittämistä ohjelmista.

2. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Aah, kyllä on mukavaa olla oikeassa :)
    Connectin on tehnyt varmaan sama osasto kuin Soneraplazan asennusromput, kuulostaa jotenkin niiin tutulta.

3. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Tai sitten toiset ihmiset vain osaavat 'säätää'. ;)

Mitä nyt olen tuota ohjelmaa (Sonera Connect) testannut, niin ihan hyvin se minulla on toiminut. Sitä en tietenkään kiellä etteikö muilla ongelmia voisi olla.

Mitään hyötyä en kyllä itse ko. ohjelmasta saa, mutta sehän onkin suunnattu ummikoille joilla ei ole mitään hajua tietotekniikasta.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mitään ohjelmaan ei kannata asentaa jos ei tarvitse... allekirjoittanut ei ole kovin innostunut tuollaisista ohjelmista, toki silloin ehkä apua jos omin avuin ei saa juttuja kuntoon (siis mistä sinun tapauksessa ei ollut tietenkään kyse)

SE:n koneissa on sinänsä fiksu datayhteys juttu, mutta sen ongelma on että luurin ja "modeemin" asetukset ovat samassa nipussa, tästä seuraa kuvailemasi kaltainen tilanne melkein aina jos wap ym. luurin asetukset on laitettu enen PC:n alustuksia.

5. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Jep, ja minä vielä onnistuneesti peesasin... ;)

Onkos käyttäjillä jotain positiivisia kokemuksia tuosta ohjelmistosta? Onko tullut jotain lisäarvoa?

Jaa tämä viestiketju