1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

sonera 8vuotta

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja storaenso, 30/4/04.

1. storaenso

Tykkäykset:
    0
    vaihdon tänään sonera privat duo liittymän-> saunalahti gsm liittymään oliko järkevä teko? sonera oli minulla 8vuotta hiukan haikea olo.

2. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    joo-o.

oikein huono teko. :p?

3. storaenso

Tykkäykset:
    0
    perusteluja.

perusteluja?

4. dexta Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla on ollu Sonera 6vuotta enkä ole pystynyt vaihtamaan sitä pois :)

5. David

Tykkäykset:
    0
    Sonera GSM melkein 12 v.

6. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3456
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Surina ollut kohta 20 vuotta, ei valittamista toistaiseksi.

7. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    GSM vuonna 1984?-) Oliko vuosi 1990 kun alkoi GSM puhelut?

8. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Saunalahden GSM-liittymä on ollut käytössäni reilut neljä vuotta.

T: Panu.

9. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    1992 GSM:n kaupallinen käyttö.

10. macko

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Htc Legend - Saunalahti
    mul oli sonera privat duo 4w ja vaihdoin saunalahden gsm liittymään, ihan tyytyväinen olen ollut. Lähinnä vaihoin sen takia et tos sauniksen gsm liittymäs ei oo kk maksua ja gprs on halvempi ku soneran... (sillon ku vaihdoin soneralla n.10e/mt ja sauniksella 1,50e/mt)

11. jamo2001

Tykkäykset:
    0
    Ois kannattanut varmaan neuvotella Soneran aspan kanssa.
    Niillä on oikeus antaa kymmenien eurojen hyvitykisä lähtevälle asiakkaalle pitääkseen asiakkaan tyytyväisenä.

Eli soitto aspaan ja kerrot aikeistasi. Varmasti haluavat säilyttää vanhat ja hyvät asiakkaansa. Itse soitin helmikuussa ja sain 50€ könttinä laskusta pois ja maaliskuussa lupasivat vielä 60€ könttänä.

Dna antoi 9kk ilmaiset kk maksut ja valitsemani lehden muutamaksi kuukaudeksi...

t:Jamo

12. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3456
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    En GSM:stä maininnut mitään.

13. storaenso

Tykkäykset:
    0
    ton 0e/kk ja gprs: takia vaihdoin.

14. jamo2001

Tykkäykset:
    0
    Sangen epäillä Sauniksen GPRS:n paremmuutta.

Onko puhelin laskusi 10e, kulmilla jos 3e:n säästö tuntuu jossain?

Minä ainakin arvostan 100% toimivaa ja vakaata liittymää sen verran, että halpis liittymien perässä en juokse!

Mielummin teen "säästöni" jossain muualla, kuin puhelin liittymässä..

Autokaupassa voi pienellä neuvottelulla tingata 500€, joten sillä voi maksaa useamman vuoden 3€:n kk maksut.

Kohta tähän joku jo kommenoi, mutta tämä on MINUN MIELIPITEENI.

t:Jamo

15. Black

Tykkäykset:
    0
    Samaa mieltä. Se on kumminkin niin vähän mitä voi liittymänvaihdolla YLEENSÄ säästää. Kyllä minäkin arvostan liittymässä enemmän toimivuutta kun sika halpaa hintaa. (Okei, kyllähän noi kuukausimaksuttomat liittymävaihtoehdot vähän kiinnostaa).

16. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Saunalahen ADSL Saunalahden GSM Plussalla höystettynä, ei paremmasta väliä nii?;)

17. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Ei kukaan voi tulla sanomaan että joku liittumä on halvempi juuri SINULLE onhan näitä liittymiä mitkä tarjoavat jotain jopa ilmai... eikun siis maksutta, mutta onko se ratkaiseva asia liitymän valinnassa. Kokonaisuutta pitää katsoa ja omien hermojen hinnoittelu on myös yksi seikka. Toimivasta liittymästä pitää olla valmis maksamaan mahdollisesti hieman enemmän. Eihä autoakaan valita pelkästään hinnan perusteella muuten Ladoja tuli kokoajan vastaan...

18. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Sinunko mielestä Soneran kalliit hinnat verrattuna Saunalahteen sanelee sen, että Sonera on todella jees, vakaa ja kaikinpuolin hyvä, kun Saunalahti on taas todella paska, epävakaa ja kaikinpuolin huono?

Tiiätkö, että tässä tapauksessa halvalla voi saaha hyvää.

Saunalahdella ei ole ollut tietääkseni mitään muuta suurempaa ongelmaa, kuin joitain pieniä laskutusvirheitä.

Pitemmällä aikavälillä kuitenkin Soneran kalliit hinnat yleisesti tulevat kalliimmaksi, kuin liittymä, joka on Saunalahdella, ja joka on kärsinyt esim. kerran jostain pienestä laskutusvirheestä.

Mun mielestä on ihan turha palvoa jotain yhtä palveluntarjoajaa ylitse muiden. Itse olen ollut Soneran käyttäjänä jotakuinkin kuutisen vuotta ennen RL:lle ja heti perään SL:lle siirtymistä. Enkä kokenut Soneraa mitenkään ainutlaatuiseksi tai korvaamattomaksi. Päinvastoin. Radiolinja, Nykyinen Elisa sekä Saunalahde ovat molemmat tarjonneet yhtä hyvää palvelua ja halvempia hintoja kuin Sonera.

Nojoo, jos raha polttaa taskussa, niin silloin on varmaan yks hailee, mitä liittymää käyttää, mutta paljon puhuvalle ja muutenkin operaattorin palveluja käyttävälle esim. Saunalahti/Kolumbus tulee rutkasti halvemmaksi jo vuoden käytön aikana, kuin kallis Sonera.

Jos tahtoo tuudittautua suoraan sanottuna typerästi Soneran paremmuuteen, joka on kuvitteellista, niin minun puolestani kuka vaan voi niin tehdä. =)

Tuntuu vaan niin käsittämättömältä kun joku tulee tosissaan "joo mulla on Soneran liittymä, se on niin virheetön ja erheetön ja kaikinpuolin parempi kuin mikään muu, kaikki muut on halpisoperaattoreita! Maksan tosin 50euroo kuukaudessa enemmän kuin esim. jos käyttäisin Saunalahtea! Mutta mä olen Soneran käyttäjä henkeen ja vereen! Tyyyppillinen suomalainen!"

Joo, Hyvää vappua:)

19. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=27775

Ei nuo nyt niin merkityksettömiltä vaikuta. Nämä kokemukset saavat minut olemaan suosittelematta ja itse ottamatta Saunalahden liittymää. Mutta kuka mitäkin arvostaa.

Joka tapauksessa hyvää wappua.

20. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Eikös ollut niin että se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.

Merkitystä on tietysti silläkin, että mistä haluaa maksaa.
    Eli maksaako vaan puheesta ja tekstistä, vaan myös esim. selvästi parhaista wap-palveluista, jotka on Soneralla. Itse en maksa, on niin kalliita.

Jaa tämä viestiketju