1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Soittajan nimi ei näy

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja aquatoid, 17/9/09.

1. aquatoid

Tykkäykset:
    0
    Tein synkronoinnin Ovi palvelussa. Tämän jälkeen katosi nimet osoitekirjasta, vain numerot jäivät. Tyhjensin puhelinluettelon tyhjäksi ja ajoin backup:in PC suitella.

Osoitekirja näyttää normaalilta, mutta soittajien nimet eivät näy.

Puhelin on 6210

Olen softat ladannut uudestaan. Tyhjentänyt puhelinluettelon ja testanut kun on vain yksi nimi puhelinluettelossa.

Mutta nimet pysyy kateissa.

2. MiG

Tykkäykset:
    0
    Mulla meni kanssa N86 samasta syystä vastaavaan solmuun. Eli ekan kerran jälkeen mulla palautui softa reset:llä Eli *#7370#, mutta kun menin hölmönä kokeilemaan ovi.com synkkausta uudestaan niin se ei enään riittänyt.

Sen jälkeen jouduin jumppaamaan näin:

Katso tuolta N86 käyttökokemukset ketjusta sivuja 13 ja 14, jos haluat tietää lisää.

Toivottavasti noista on apuja.

3. Flying Finn

Tykkäykset:
    0
    Mulla on N79:ssä ollut juuri tämä sama ongelma. Ei tepsi tuo yllä mainitsemasi temppu. Tosin en tainnut tehdä tuota viimeistä kohtaa. Mitä tarkoitat siis "palautin muut asetukset, paitsi EI osoitekirjaa?" Siis mistä palautit? PC Suitestako puhelimen varmuuskopion vai minkä?

Jätin kaikki nimet puhelinluetteloon kun tein soft resetin, meniköhän siinä pieleen? Poistin ne vasta kun olin re-installoinut firmiksen ja palautin sitten back-upilla nimet tietokoneelta.

Tämä on toinen S60-puhelimeni, ensimmäinen meni (vuosia sitten) parin päivän käytön jälkeen sellaiseen softasolmuun että hyvä että huollossa saivat auki. :)

4. MiG

Tykkäykset:
    0
    Juu, eli mä tyhjäsin koko puhelin luettelon tuossa alussa (se ei ehkä ohjeista tule täysin selväksi ja voi olla ratkaiseva tekijä tuossa). Mäkin jumppasin moneen eri kertaan tuota eri kombinaatioilla. Tosi vaikea se oli saada taas toimimaan, mutta mulla on onneksi toistaiseksi toiminut.

Ja palautin muut asetukset lopuksi siis järjestelmän palautus toiminnolla PCsuitesta.

5. Flying Finn

Tykkäykset:
    0
    Nyt tein just pilkulleen noilla ohjeilla saman uudestaan, ei auttanut. Kai tämä pitää viedä huoltoon sitten.

6. MiG

Tykkäykset:
    0
    Ok, toimiiko sulla kuitenkin niin kun mullakin. Eli kun tyhjennät koko osoitekirjan ja teet uuden yhteystiedon jota kirjassa ei ole ollut niin nimi näkyy (siis ei saa olla mikään vanhoista pois pyyhityistä numeroista)?

Toinen mikä kannattaa vielä kokeilla on katsoa asetukset, vaikka vielä tallentaa toisiksi ja muuttaa takaisin:

Osoitekirja -> Valinnat -> Asetukset ja siellä Näytettävät nimet ja Oletustallennusmuisti

Mä kokeilin ottaa myös käyttöön SIM-kortin nimet. Olet varmaan myös katsonut että osoitekijassa ei ole samaa numeroa useampaan kertaan, silloinhan nimi ei näy?

Noiden kikkojen jälkeen ei jäljellä ole varmaan kun huolto, mutta kuten tuolla N86 ketjussa lukee niin mulla Helsingin Mobile Spa huollossa leviteltiin vaan käsiä. Koska mun puhelimessa kun loi uuden yhteystiedon, jota kirjassa ei ollut aikaisemmin ollut niin nimennäyttö toimi.

7. bsod

bsod Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    285
    Puhelinmalli:
    SGS7
    Kopioi yhteystiedot ja muut säilytettävät asiat muistikortille tai tietokoneeseen, mutta ei pc suitella. Esim. yhteystiedot saa talteen tavallisina tiedostoina, kun ne kopioi muistikortille.

Sen jälkeen poista kaikki itse asennetut softat (tärkeää!) ja tee puhelimelle kolmisormi-reset: sammuta virta, paina ja pidä pohjassa napit [*] [3] [vihreä luuri] ja kytke virta päälle. Kun ensimmäinen nokia-teksti tulee ruutuun voit päästää napit ylös. Nyt puhelimen pitäisi olla täysin tyhjä kaikesta ja vastata juuri paketista otettua. Nyt voit palauttaa yhteystiedot muistikortilta ja kokeilla toimiiko numeron näyttö.

8. Flying Finn

Tykkäykset:
    0
    Tällä lähti, kiitoksia.

9. johkar

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung ACE II
    6730c ja soittajan nimi ei näy, mutta vain kahdella soittajalla...

Eli muistissa on kaksi samaa numeroa, joilla on eri suuntanumero.

Toinen 0400 xxx xxx ja toinen 0440 xxx xxx, joissa siis loppu sama.

Aikoinaan muistaakseni oli niin että numero tunnistettiin vain kuudesta viimeisestä
    numerosta, lieneekö sama käytäntö vielä nykyisinkin Nokiassa?

Edellisessä Siemensissä homma toimi kyllä.

Johannes

10. MiG

Tykkäykset:
    0
    Muistelen lukeneeni että eri valmistajat käyttää eri määrää numeroita tunnistamiseen. Se voisi selittää tuon tilanteen. Oletko kokeillut, auttaako jos esim. toisen noista numeroista laittaisi kansainväliseen formaattiin. Eli alkuun +358 ja eka nolla pois?

Mutta kysymys tietysti kuuluu, miten voi olla kaksi noin samaa numeroa eri ihmisillä? Entäs jos toinen vaihtaa samaan operaattoriin? Eroa jää yksi nolla enemmän?

11. bsod

bsod Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    285
    Puhelinmalli:
    SGS7
    Operaattoria vaihtava tyyppi saa joko täysin uuden random-numeron tai siirtää nykyisen numeronsa suuntanumeroineen uudelle operaattorille, jolloin mikään ei muutu.

12. Testailija

Testailija Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    61
    Puhelinmalli:
    Lumia 950
    Nokialaisissa tunnistus tapahtuu seitsemän viimeisen numeron perusteella. Näin on ollut aina ja on edelleen.

13. johkar

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung ACE II
    >Mutta kysymys tietysti kuuluu, miten voi olla kaksi noin samaa numeroa eri ihmisillä? Entäs >jos toinen vaihtaa samaan operaattoriin? Eroa jää yksi nolla enemmän?

Nämä eri ihmiset ovat naimisissa keskenään :)

Mutta kiitokset testailijalle tuosta 7 numeron tiedosta, se selittääkin miksi puhelin ei osaa erottaa numeroita. Siemensissä ilmeisesti numeroa verrattiin kokonaisuudessaan tietokantaan.

Johannes

14. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3459
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Ei numero muutu operaattoria vaihtaessa.

15. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3459
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Meillä on kolme eri liittymää kolmella eri alulla ja kaikissa sama loppunumero, eli yhdeksän eri liittymää joista aina kolme on samoilla loppunumeroilla, 0400-alulla, 0500-alulla ja 0440-alulla.
    Puhelun vastaanottaja ei koskaan tiedä mistä noista soitetaan ellei numero ja nimi näy näytöllä yhtäaikaa.

16. Boiga

Tykkäykset:
    4
    Onko tuohon olemassa mitään ratkaisua nokialla kun on kaksi samanlaista numeroa jossa vain vanha operaattorin tunnus vaihtuu? Puhelimena N96, työnantajalla ja palkanlaskijalla samanlaiset numerot ja aina pitää tarkemmin katsoa kumpi soittaa...

17. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4688
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Eipä tuohon taida muuta ratkasua olla ku vaihtaa nokialaisesta pois tai sitten lyöt joko palkanlaskijalle tai pomolle prepaidin käteen ja sanot että soittelee siitä sitten kun on asiaa.

Jaa tämä viestiketju