1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Softapäivitys takuun umpeuduttua: vinkkejä, porsaanreikiä?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja 2kind, 28/11/03.

  1. 2kind

    Liittynyt:
    21/11/02
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Puhelin on 6310i, ostettu huhtikuussa 2002, softaversio v05.20 (päivitetty takuuaikana)

    Kysymys kuuluukin: mikä on halvin tai ilmaisin tapa päivittää uusi softa (v05.51, olettaisin)? Onko (Club) Nokia tullut vastaan esimerkiksi noiden bluetooth-bugien vuoksi, vai pitääkö tuosta lystistä pulittaa täysi hinta? Ja mikäköhän on täysi hinta?

    Olisi kiva kuulla aiheesta noin ylipäätään, eli: miten ja missä olette käyneet päivittämässä softianne jne?
     
  2. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Jos ohjelmassa on selvä virhe, joka on korjattu myöhemmässä softassa, saat sen veloituksetta. Virheen määrittelee huolto, esim. jos joku kyseiselle laitteelle tarkoitettu lisävaruste ei toimi moitteettomasti vanhalla softalla. Käy Nokian huoltoliikkeessä (useammassa ;) kysymmässä onko softaan tullut olennaisia korjauksia (ellet tiedä). Hyvällä säkällä heittävät uudet softat sisään samalla.
     
  3. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Ei ole noin helppo homma. Jos takuuaikana(12kk) ei vikaa ole ilmennyt ei sitä takuuseen päivitetä ilman erillistä lupaa nokialta.(piste)
     
  4. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    En puhukaan mistään takuuseen sisältyvästä päivityksestä. Vaan virheen korjaamisesta (virhevastuu). Voihan olla, että asiakas on astanut BT:n vasta takuun loppumisen jälkeen ja havaitsee virheen vasta silloin.
     
  5. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Aivan mut et ymmärtäny mun pointtia. Jos asiakas tulee meille puhelimen kanssa jossa ei oo takuuta ei päivitetä sitä ilmaiseksi. Jos päivitettäis ilmaiseksi niin se tapahtuisi ainoastaa siinä tilanteessa että nokialta saadaan siihen erikseen lupa, tietyissä tilanteissa se onnistuu tietyissä ei. Meídän huollossa ei tarvitse välittää virhevastuusta joka koskee muita(esim. nokia) ja harvat paikat talkootöitä mielellään tekee.
     
  6. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Juuri näin, ja jos tuotteessa on virhe (takuusta riippumatta) niin Nokian on pakko lupa myöntää. Täytyykö muuten joka kerta erikseen pyytää tämä lupa, vaikka tiedossa olisi aivan selkeä softavika, joka estää jonkin alkuperäisvarusteen virheettömän toiminnan? Hoidatteko te sen luvan, vai onko se kuluttajan itse pyydettävä?
    Ja vielä lopuksi, kannattaa tosiaan käydä useammassa paikassa kysymässä, joissain asiat menee vaikeimman kautta ja joissain ne hoidetaan pois päiväjärjestyksestä samantien.
     
  7. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Lupaa voidaan mekin kysyä mutta se tapahtuu sähköpostilla ja kestää muutamista minuuteista jopa päivään pariin. Automaattisesti ei takuuseen päivitetä koska semmoisista ei makseta mitään ja hyväntekeväisyysjärjestöistä ei puhuta. Kyllähän jos softa estää alkuperäisen tarvikkeen virheettömän toiminnan puhelin päivitetään ilmaiseksi vaikka takuu olisikin ummessa. Jotkut asiakkaat yrittävät takuuajan umpeuduttua saada takuuseen päivitystä ja "keksiä" vikaa mutta ne huomataan kyllä meillä huollossa eikä näin ollen onnistu. Eli se on aina tapauskohtainen ja mitään yleistä käytäntöä/sääntöä ei ole!
    Jos me vaan päivitetään puh takuuajan umpeuduttua niin ei niistä makseta mitään, siksi on luvat kysyttävä.
     
  8. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tuo ei ole tietenkään hyväksyttävää eikä asianmukaista toimintaa, uskon kyllä että jo liikkeessä aika nopeasti tälläiinen havaitaan. Pari "täsmäkysymystä" ja se on siinä, ja lisäksi kuten mainitsit, huollot ovat kyllä perillä asioista. Ikävä vain, että nämä sitten heijastuvat myös oikealla asialla oleviin.
     

Jaa tämä viestiketju