1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobiili.fi Snapchatilta luvassa todellisuutta laajentava laitejulkistus – tuore liike vahvistaa huhuja

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelinuutiset', aloittaja Uutissyöte, 6/9/16.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Uutissyöte

    Uutissyöte

    Liittynyt:
    28/6/15
    Viestit:
    559
    Tykkäykset:
    0
    [​IMG]
    Snapchatin perustaja Evan Spiegel erikoislasit päässään yhdessä tyttöystävänsä Miranda Kerrin kanssa aiemmassa paparazzikuvassa.


    Huhut Snapchatin uudesta avauksesta laitteissa sen suositun sovelluksen jatkoksi ovat saaneet merkittävästi lisäpontta.

    Snapchat on liittynyt Bluetooth SIG -ryhmään, joka on langattomien Bluetooth-yhteyksien standardikehityksen ohjaaja. Ilman laitteisiin laajentumista, ei Snapchatilla olisi mitään syytä lähteä mukaan Bluetoothin kehitystyöhön.

    Snapchatin on jo pitkään huhuttu kehittelevän lisätyn tai laajennetun todellisuuden (augmented reality) lasejaan. Niiden prototyyppiversio on aiemmin ilmeisesti nähty myös Snapchatin perustajan Evan Spiegelin silmillä paparazzikuvissa. Laseissa voisi olla kamerat molempien linssien vieressä.

    Snapchat on tehnyt myös useita rekrytointeja sekä yritysostoja uudelle saralle laajentuakseen.

    Lisätty todellisuus on jo läsnä itse Snapchat-sovelluksessa, jossa käyttäjät voivat lisätä omien kuviensa ja videoidensa päälle helposti erilaisia animoituja ”linssejä” ja muita lisäyksiä. Mahdollisesti tulevat Snapchat-lasit voisivat toimia tavalla tai toisella näiden mahdollisuuksien laajennuksena.

    Snapchatilta ei odoteta valmista tuotetta vielä tänä vuonna, kertoo Financial Times, jonka mukaan Snapchat on vasta hiljattain aiemmin tämän kesän aikana ottanut yhteyttä alihankkijavalmistajiin prototyyppilaitteiden valmistamiseksi.

    Snapchatista on kasvanut kenties merkittävin haastaja Facebookin ja sen myös omistamien Instagramin ja WhatsAppin voittokululle mobiilissa. Alun perin vain katselun jälkeen katoavista kuva- ja videoviesteistä tunnettu Snapchat on laajentunut merkittävästi ja sen 24 tuntia esillä pysyvien julkaisujen tarinatoiminto on noussut jo jopa keskeisimmäksi osaksi sovellusta. Lisäksi Snapchatin sisään ovat tulleet mukaan myös eri medioiden julkaisut Discover-toimintona. Snapchatilla on jo 150 miljoonaa päivittäistä käyttäjää.

    Jatka lukemista...
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju