1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SmartcomGSP ja GPSMapEdit, miten tehdä karttoja?

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja maastokatti, 17/7/07.

1. maastokatti

Tykkäykset:
    0
    Olen nyt googlettanut tuntikausia ja yrittänyt etsiä selväjärkisiä ohjeita aloittelijalle, mutta nyt pitää luovuttaa. Nokia E50:ssä on siis asennettu ja toimii SmartcomGPS, joka vaikuttaa tosi hyvältä. Nyt tarvitaan niitä karttoja, ensin vaikka pääkaupunkiseudulta. Tarvittaisiin maastokarttaa tms. ulkona liikkumiseen ja geokätköilyyn.

Voisiko joku antaa ihan kohta-kohdalta-rautalankaohjeen, josta noviisikin tajuaa jotain? Eli miten saan näillä softilla itselleni tehtyä karttoja? Minulla ei siis ole mitään Garminin tai muitakaan karttoja olemassa (paitsi EasyGo, mutta niitä ei taida voida käyttää?). Tuo SmartcomGPS vaikuttaa niin hyvältä softalta, että haluaisin sitä käyttää, mutta nyt stoppasi karttoihin.

Eli oikeasti, ihan perusohjeet kohta kohdalta... Olisin tosi kiitollinen avusta!! :):)

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Smartcomgps tuo ketju varmaan sopisi jatkoksi.
    Tai
    Gps luonnossa. Kehuja ja moitteita EasyGo:sta tuo ketju jos ei halua säätää.

3. maastokatti

Tykkäykset:
    0
    Kiitos, mutta nämä jo luin! Minulla ei siis ole Ozia eikä valmiita karttoja (Garmin topo tms.), ja siksi kysynkin nyt ohjetta ilman niitä. Olen saanut aikaiseksi nyt ogf2-tiedoston bmp-kuvasta, mutta miten teen sen .map-tiedoston?? Tiedossa on kuvan keskipisteen koordinaatit ja kartan mittakaava. Miten eteenpäin? Jos siis esim. skannaisin tai kopioisin jonkun kartan netistä.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No sanotaanko niin että tällä foorumilla on tapana keskustella asioista asiaa käsittelevässä ketjussa, eikä luoda uusia ellei ole erityisen painavaa syytä. Ozi kannattaa toki hommata, tai sitten valmis paketti esim easygo.

5. maastokatti

Tykkäykset:
    0
    Pahoittelen, jos loin turhaan uuden viestiketjun, ei ollut tarkoitus toimia vastoin käytäntöjä. Tämän viestin saa hyvin siirtää oikeaan paikkaan, jos mahdollista. Ja sorry huutomerkki, olen aika väsähtänyt näiden kanssa, tuntuu että tavallisen ihmisen (vaikka olisi suht hyvät it-taidot) on todella vaikeata päästä yksin sisään näihin juttuihin. Yrittänyt näet olen...

Kuten (epäselvästi) alkuperäisessä viestissäni sanoin, minulla on jo EasyGo, mutta se on aika simppeli sovellus ja siksi tätä uutta SmartcomGPS:ää halusin kokeilla, koska siinä on todella monia juuri niitä ominaisuuksia, joita kaipaan EasyGossa, mutta jotka siitä puuttuvat.

Ozia tai muuta en haluaisi vielä ostaa, sehän maksaa kuitenkin 95$, ennen kuin ylipäätään pääsen sisään tähän karttojen ja GPS:n maailmaan. Olen jo investoinut puhelimeen, GPS-mokkulaan ja EasyGO:hon, enkä haluaisi enempää laittaa rahaa tällä hetkellä, koska olen vielä epävarma, haluaisinko sittenkin jossain vaiheessa ostaa erillisen GPS-laitteen (Garmin). Sitä päätöstä varten tutkailen tässä muita vaihtoehtoja.

Mitä olin vinkkejä lukenut, pitäisi jo tällä GPSMapEditillä ja SmartcomGPS:llä (ja siinä mukana tulevalla OGF2:lla) pystyä jotain tekemään. Lisäksi installoin jo itselleni sen FetchMapin. Tähän kokoonpanoon siis kaipaan ohjeita ja olisin niistä todella kiitollinen. Vaikka yksityisviestinäkin, jos on jotain sellaista, jota ei haluta julkisesti esiin laittaa. Kiitos kärsivällisyydestänne.

Jaa tämä viestiketju