1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SL55 Käyttökokemuksia

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Miika, 10/6/03.

1. Miika

Miika

Tykkäykset:
    0
    Tulipa eilen hankittua moinen luuri ja seuraavassa hieman mietteitä.

SL45:n ilmestymisestä lähtien on aina tehnyt mieli kokeilla Siemenssin luureja, mutta kokemukset ovat rajoittuneet lähinnä noiden mallien hiplaamiseen kaupoissa. T68:n jälkeen 6510 tuntui liian mustavalkoiselta, joten SL55:n ilmaantuminen myyntiin sattui juuri sopivasti.

Ergonomiaa luurissa on niin paljon kuin näin pieneltä voi odottaa. Nakkisormisille softkeyt ja tuo nuolinamiskuukkeli on liian pienet ja liian lähellä toisiaan, mutta silti täysin hallittavissa. Numeronäppäimet ovat, kuten kuvista näkee, aivan kiinni toisissaan, mutta ovat sen verran kuperat, ettei näinkään kömpelöillä nakeilla ole tullut vielä toistaiseksi kahden napin painalluksia.

'Läppä'mekanismi on ehkä hieman kömpelö kun ei tiedä mistä pitäisi kiinni kun näytön liu'uttaa eteenpän. Kädessä luuri tuntuu mukavan pyöreältä ja oikeastaan ainoa ongelma luurissa on, että kun se on pöydällä, ei pysty heti sanomaan onko luuri ylösalaisin vai oikein päin :-D.

Itse käyttis sitten. Nopeusluokka on öbaut samaa tasoa kuin T68, ehkä hiukan nopeampi. Tekstiviestailu on taas selvästi nopeampaa kuin erkissä, mutta aavistuksen hitaampaa kuin esim. 6510:ssa. T9 toimii nopeammin kuin tavallinen abc -naputtelu.

Tavaraa luurista löytyy vaikka muille jakaa, tosin minun oli ihan p-a-k-k-o deletoida joku ylijärkky Mystic Voyages tms. jossa oli jotain ihme taustakohinaa (tunnelmamusaa tai luonnonääniä) ja kuvia, jotka vaihtuilivat tiuhaan.

Soittoäänet olivat aikamoinen järkytys. Monta vuotta on kuunnellut monotonista piipitystä a la Nokia & Ericsson ja nyt yhtäkkiä puhelin oikeasti soi, eikä piipitä. On tää hienoa, mä alan varmaan säveltäjäksi.

Näytön laatu on ihan samaa luokkaa T68:n kanssa, ei kovinkaan kummonen, tosin ruutu pysyy ehkä paremmin perässä. Koska java peleistä ei ole kokemusta, niin oli aikamoinen yllätys kun latasin tuota Tennistä. Tuli mieleen ajat kun Commodore 64:lla latasi defenderiä kasettiasemalla ilman Turbo Tapea.

Tästä tulee niin pitkä lätinä, että ehkä siirryn suoraan lussiin ja miinuksiin

+ Koko, muoto, ergonimia (pieneksi luuriksi)
    + Värinäyttö
    + Numeronäppäimistö sopivan jämäkkä
    + Soittoäänet :-D
    + Luuria ei tarvitse avata vastatakseen/soittaakseen

= Kuulokkeen ääni mielestäni hieman tunkkainen (vrt T68, 6510)

- Ei soittaja/ryhmäkohtaisia soittoääniä (pitkä miinus)
    [EDIT] Löytyihän sekin vahingossa sitten, eli soittoäänet saa ryhmäkohtaisesti[/EDIT]
    - Siemens Data Suite (vrt Nokian vastaavaan, tämä on aivan järkyttävä viritelmä)
    - Softkey/Navi näppäimet liian lähekkäin/pienet
    - Käyttis on hidas (vrt 6510)

Nähtäväksi jää, kuinka korkealle tuon luurin rankkaan muutaman viikon käytön jälkeen. Alkuinnostusta ainakin riittää, mutta saapa nähdä riittääkö sitä pidempään.[/b]

2. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Onko tos sl55:ssa mahdollisuus saada soittajan kuva näkyviin puhelimen soidessa?

3. mobiilisti Vieras

On.

4. teemu.jarvinen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nexus 4
    Toimivatko nuo S55 soittoäänet ja taustakuvat SL55:ssä? Tuntuu ainakin tällä hetkellä olevan SL55:n valikoimat kohtuu heikot.

5. logo

Tykkäykset:
    0
    Sigun osoitteesta löytyy SL55:een taustakuvia.

6. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mä olen kai parantumaton kännyfriikki, kun olen alkanut kiinnostumaan ko.laitteesta vaikka siinä onkin huonommat ominaisuudet kuin eräässä toisessa mistä olen kyllä enemmän kiinnostunut. SL55 valloittaa kyllä koollaan, muotoilullaan ja painollaan mulla tämän vuoden komeimman luuri tittelin toistaiseksi itselleen. Tiedä vaikka hankkis tuon, mutta en tiedä. Päätökset mulla on vaihdellu aika pahasti viime kesän jälkeen.

7. Miika

Miika

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän tämä on ihan hauska luuri nyt kun tätä on hiukan enemmän käytellyt ja kokeillut. Se mikä tässä on minusta hyvä on tuo email -osio joka on varmempitoimisempi kuin T68:ssani oli.

Kännyn voi oikeasti pudottaa taskunpohjalle, eikä sitä edes tunne sieltä... koossa on miinuksensakin. Liukas kuori on jo kerran saanut laitteen karkaamaan käsistä. Hyvin se iskun kesti, vain akku irtosi, mutta kyllä siinä jo oli sydänkohtaus lähellä.

Se mitä nyt on alkanut kaipaamaan, on HSCSD ja tuo Bluetooth. Jos vertaa tätä ja T68, niin enpä tiedä kumman ottaisin jos valita täytyisi.

8. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    On päässyt multa silmien ali tuo, että SL55:ssa on sähköpostikin, mutta sehän vaan parantaa kapulaa ;)

9. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Pikaiset käyttökokemukset nyt tähän ensin.

+ kevyt
    + pieni
    + käteen sopiva
    + näppäimistö on jämäkkä
    + liukukansi mekanismi on toimiva, helppo aukaista ja laittaa kiinni
    + kuuluvuus hyvä yhden puhelun perusteella
    + soittoäänet ja muut äänet kuuluvat todella selvästi housun taskusta
    + värinä on voimakas
    + kuoret ja akku eivät natise mitenkään
    + selkeä käyttöjärjestelmä

- pienenkoon tuoma huolehtimis ongelma
    - olematon taskussa
    - menee hitaasti kiinni

edit : outoa, ettei etupaneelissa lue SL55 vaikka kaikissa pressikuvissakin ja ihan puhelimen esitteessäkin on niin. Ois kyllä hienoa jos lukis ;)

edit: tarkempia kokemuksia en jaksa vieläkään kirjoittaa, mutta ensimmäinen bugi löydetty.

Tennis pelissä kun on käytössä turnausmoodi ja olet voittanut vastustajan, älä vaan lopeta pelaamista siihen vaan jatka vaikka yhden pallon verran seuraavan vastustajan kanssa, sillä muuten joudut pelaamaan jo voittamaasi vastustajaa vastaan yhden kokonaisen haamuerän. Ärsyttävä bugi, mutta lienee korjattu SW 09:ssä. Itselläni 07.

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tämä malli se ei foorumilaisia ole paljon kiinnostanut.Ei myös itseänikään.Puhelimessa ei ole mitään sellaista toiminnoissa,että kiksejä antais.koko luokka alkaa olla jo niin pieni,että mun mielestä soveltuu sellaisille jakkupuku muijille,ei miehille;)

11. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Toiminnot sikseen ja mulle nekin riittää hyvin, kunhan saan mailin toimimaan puhelimessa. Koko ja ulkonäkö on tärkeintä tässä. Miehille titaani, naisille rubiini ;)

12. aniirataK

Tykkäykset:
    0
    Minua kiinnostaa kyllä kovastikin (vaikka jakkupukua ei olekaan), mutta jotenkin järki sanoo että ei kannata ostaa kyseistä puhelinta kun sen hinnalla saa kaksi m55-puhelinta. Tyylikkäästä ulkonäöstä en viitsis ihan noin paljon maksaa... :(

13. Miika

Miika

Tykkäykset:
    0
    No juu, kyllä hyviä puhelimia saa havelmmalla ja paremmilla ominaisuuksilla. Oikeastaan ainoa asia mikä tässä SL55:ssa mättää on tuo BT:n puute. Olisi vähän enemmän valinnan varaa hf:n hankinnassa.

Minä kyllä pidän tämän pienestä koosta. Voi pitää huoletta taskussa, eikä sitä edes huomaa.

Ja mitä tyylikkääseen ulkonäköön.. maksaahan/maksoihian jotkut 8810, 8910 ja noista muista Zippo-wanna-be luureistakin, joiden ominaisuudet eivät olleet sen paremmat kuin halvempien nokialaisten :D.

Edelleen odotan mielenkiinnolla Motorolan tulevaa kapulaa jossa on sitten kaikki.

14. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Kyse lienee V600:sta?Odotus palkitaan 15 syyskuuta suositushintaan 500 euroa!

15. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Niin no BT ois ollut kiva ja senhän olis saanut valitsemalla S55:n, mutta toisaalta näyttö siinä on huonompi, joten siksikin SL55. Pieni koko, todellakin sillä en edes välillä huomaa missä oma SL55:ni on. Zipot maksaa sitten jo enemmän ja eivät ole kumman oloisia, eli mielummin SL55 kuin 8910i.

16. Lassi Looginen

Tykkäykset:
    0
    Offtopikkina, kiitti tiedosta, tohon mää kai oon sitten kesäduunis tehny rahaa...

17. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    V600 on aika namu, ainakin paperilla. Saa nähdä miten käy, kun sitä pääsee räpläämään.

[ot]
    Animoidut avatarit ovat kiellettyjä:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=6
    [/ot]

18. Lassi Looginen

Tykkäykset:
    0
  19. HenkkaW

Tykkäykset:
    0
    En minäkään ollut tähän malliin kiinnittänyt huomiota ennen tätä päivää, kun näin sen luonnossa. Vaikka nykyinen puhelin on ominaisuuksiltaan paljon parempi (minulle täydellinen) oli tuo Siemens kooltaan ja näöltään aivan mahtava - puhelin vaihtoon? ;)

20. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    En tiedä, sillä 7650 hakkaa kyllä SL55:n ominaisuuksissa 6-0, mutta koossa taas SL55 on ylivoimainen 7650:lle. Kumpi on tärkeämpää? kameran saa SL55:n ja vieläpä paremman+salamavalon vielä.

Jaa tämä viestiketju