1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Skenaario

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja finnteme, 8/8/06.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. finnteme

    Liittynyt:
    1/8/04
    Viestit:
    98
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone 4 White, Nokia N8
    Tehdäänpä tähän skenaario koskien kytkypuhelinta ja ns. vakuutusta.

    Ainakin Sonera ja Elisa tarjoavat asiakkailleen ns. kännykkävakuutusta lisäturvaksi.
    Mielestäni tälläisen vakuutuksen tarjoamisen luulisi olevan lähes pakollista kun ko. puhelimeen/operaattoriin sitoudutaan jopa 2 vuodeksi.

    Mitä jos puhelin rikkoutuu tahattomasti vaikka 1 kk käytön jälkeen ja ko vakuutusta ei kuluttajalle ole tarjottiu. Mitä mieltä asiasta olette?

    Tässä vaiheessa asia muuttuu todeksi:
    Tämä tapaus perustuu tosielämään, jossa liittymän kytkyineen myi henkilö, joka hoiti 4-5 asiakasta kerralla, ja palvelu oli mitä sattui. Puhelin myytiin ja sopimukset allekirjoitettiin, ja missään vaiheessa vakuutuksesta ei ollut puhetta, tai tiskillä siitä ei ollut esitettä.

    Kotivakuutus korvasi lopulta puhelimen, 125 € omavastuulla (n70), mutta mielestäni operaattorin edustajan olisi tarjottava vakuutusmahdollisuutta kaupantekotilanteessa.
    Asiasta saa tietysti syyttää myös ostajaa, joka ei tiennyt ko mahdollisuudesta, mutta onneksi olemassa oli kotivakuutus joka korvasi osan vahingosta.
     
  2. -Mercury-

    Liittynyt:
    11/6/04
    Viestit:
    47
    Tykkäykset:
    0
    Et sitten saanut tätä mahtumaan johonkin jo olemassa olevaan kytkypuhelin kastu/meni rikki/pöllittiin ketjuun.

    Oma henk. koht. mielipide tähän on että kytkypuhelin on aivan samanlaiden kapistus kuin osamaksulla ostettu ns. oma puhelin. Mitä nyt vähän lukkoa laitettu ettei voi käyttää muita operaattoreita.

    Operaattorit toki tarjoavat vakuutuksia, käsittääkseni vain välittävät niitä ja vakuuttamisen hoitaa jokin siihen erikoistunut yhtiö, korjatkaa toki jos olen väärässä.

    Osittain samaa asiaa hoitavat normaalit koti/irtaimisto/omaisuus-vakuutukset joissa sopimuksesta/vakuutusmaksusta riippuen on tietyt reunaehdot (enimmäiskorvaus - omavastuu). Maksamalla enemmän saa omavastuuta alemmas, onko sitten järkevää niin riippuu omasta toilailuasteesta.

    Kyllähän JOKAISEN henkilön pitää itse huolehtia näistä asioista. Operaattoreiden perusbisnestä on myydä niitä paketteja ei toimia vakuutusyhtiönä, toki sitäkin mahdollisuutta tarjoavat.
     
  3. finnteme

    Liittynyt:
    1/8/04
    Viestit:
    98
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone 4 White, Nokia N8
    Olen pahoillani, jos ko kysymys ei mahtunut mielestäsi uuteen ketjuun., Ko olikin operaattorin moraalinen velvollisuus tarjoa ko palvelua ENNEN ko vahinkotapahtumaa, ei siis SEN jälkeen. Ajattelin, etta ko asiat olisi hyvä erottaa toisistaan.

    Pyydän nöyrimmästi anteeksi ja toivon että moderaattori siirtää tarvittaessa asian ko viestiketjuun.
     
  4. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju