1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sisääntulevien puheluiden puheluerittely?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja d242, 23/10/07.

  1. d242

    Liittynyt:
    2/1/05
    Viestit:
    10
    Tykkäykset:
    0
    Moi kaikki,

    Tuli yhtäkkiä tarve saada puheluerittely vastaanotetuista puheluista. Soitin Saunalahteen jonka asiakkaana olen. Sieltä kerrottiin ettei moinen ole mahdollista, koska sisääntuleva puhelu ei ole "oma puhelu".

    Kuulostaa vähän kummalliselta. Pitääkö tämä tosiaan paikkaansa? Puheluerittely saisi vaikka maksaakin jotain, mutta jostain pitäisi saada lokitietoa vähän vanhemmista tulleista puheluista ja niiden kestoista. Puhelimen oma loki ei taivu riittävän kauaksi historiaan.
     
  2. nalle Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/7/03
    Viestit:
    1404
    Tykkäykset:
    0
    Sisään päin tulevat puhelut voi tutkia poliisi rikosilmoituksen perusteella. Tosin tuossakaan tapauksessa et itse saa mitään listoja ja mahdollinen soittaja/soittajat selviää sinulle vasta oikeudessa jos sinne asti joudutaan menemään.

    Eli SL:n asiakaspalvelu on antanut sinulle ihan paikkansapitävää tietoa. Puheluerittelyä vastaanotetuista puheluista et voi saada.
     
  3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Onko tieto vai päättely? Eli onko joku laki jonka perusteella asiakkaalle ei voisi tarjota palvelua jossa tuleva liikkenne olisi tietyin rajoituksin printattu? Ymmärtääkseni ainakin joissain tuotteissa/palveluissa on joskus tälläistä palvelua tarjottu tietyin rajoituksin.
    Tosin nuo asiat taidetaan usein hoidellaan asiakkaan päässä.
     
  4. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7460
    Tykkäykset:
    507
    vastaanotetuista puheluista/tekstiviesteistä ei ole mahdollista saada puheluerittelyä
     
  5. nalle Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/7/03
    Viestit:
    1404
    Tykkäykset:
    0
    Se on tietoa, että operaattorilta on asiakkaan itse mahdotonta saada puheluerittelyä sisääntulevista puheluista ja että tähän on lakipykälät olemassa. En nyt muista suoralta kädeltä löytyykö teleliikennelain vai tietosuojalain vai molempien puolelta... Tieto on tullut viranomaisilta puhelinhäiriköintitilanteessa toimintaohjeita kyseltäessä.

    Vastaanottava päähän voi toki itse kerätä vastaavanlaista aineistoa sopivalla laitteistolla (siis numerontunnistus ja laite joka tallentaa "lokit" riittävän pitkältä ajalta tai mahdollisesti jopa printtaa ne paperille tms.). Ja tämä tietyin rajoituksin kuten mainitsit (esim. tunnistuksen esto).
     
  6. d242

    Liittynyt:
    2/1/05
    Viestit:
    10
    Tykkäykset:
    0
    Kiitos kaikille tiedoista.

    Kyse ei onneksi ole mistään rikoksen selvittelystä. Halusin tilastotietoa siitä kuinka paljon olen puhunut tietyn asiakkaan kanssa (tietty puhelinnumeroavaruus). Virheistä oppii ja Commarin lokitietoja säilötään nyt nykyistä enemmän.
     

Jaa tämä viestiketju