1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Simpukka / ei-simpukka heavy-käytössä ja "hartiapuhelui

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja ppk, 9/4/04.

1. ppk

Tykkäykset:
    0
    Joudun vaihtamaan puhelimen, koska en ole enää tyytyväinen nykyiseen vajaan vuoden ikäisen puhelimeni näppäimistöön ja näyttöön, vaikka muut ominaisuudet onkin kohdallaan (Siemens S55). Käytän puhelinta työssä Paljon, joten päällimmäisinä vaatimuksina on hyvä näyttö, kunnon kalenteri, bluetooth, irda, puhelimen iso puhelinmuistio ja hyvä näppis (hyvä touch ja näppäimet erillään toisistaan tyyliin SE T610 eikä nipussa). Lisäksi en aio maksaa luurista montaa euroa yli 300, koska mielestäni se on aivan turhaa 1-2 vuoden työkalusta minun käyttööni.

Aikaisempia luureja ei ole koskaan tarvinnut huoltaa, vaikka käyttöä on ollut paljon. Olen käyttänyt suurin piirtein näitä vehkeitä joko puhki tai muuten:

Nokia 2110, 1610, 3110, 3210, 3310, 6210, 1100
    Ericsson 688
    Siemens A60, A65, S55 (nykyinen oma luuri)

Olen ensimmäistä kertaa miettinyt myös simpukkamalleja, esimerkiksi SE:n Z600:aa, mutta minua arvelluttaa läpän kesto sekä toistuvissa avaamisissa että "hartiapuheluissa", ts. kirjoitan paljon samalla Palmiin / paperille, kun olen luurissa. Ja joo joo, BT-kuuloke on jo valmiina, mutta en ehdi sitä aina tökkäämään korvaan ja sen on enemmänkin autoa varten. Hyvä puoli simpukassa olisi mm. se, että se ei soittele taskussa omia aikojaan minne sattuu, koska näppäimistö on suojassa.

Kertokaas simpukka-läppien käyttäjät kokemuksianne (merkistä ja mallista riippumatta), kestääkö läppä vakavaa käyttöä ja ennenkaikkea hartiaan nojaamista? Ei viitsisi hankkia puhelinta, joka on huollossa tämän tästä.

PPK

2. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    tuota, tuota... jos harrastat paljonkin hartiapuheluita niin simppukka on aika huono valinta, oma v200 vaati oman aikansa ennenkuin totuin puhumaan hartiapuheluita rikkomatta puhelinta, kun antenni on tiellä ja läpän aukiolokulma vaikuttaa asiaan. Mene johonkin kauppaan ja kokeile erilaisia malleja sillä kaikki tuntuvat hieman erilaisilta olalla.

Käyttöä kyllä kestää mutta hartiakäyttöön en kyllä suosittelisi,on paljon mukavampaa puhua candybariin.

Jaa tämä viestiketju