1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SIMmien tekstarimuistitila?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja SYS 49152, 21/11/03.

1. SYS 49152 Vieras

Kertokaahan te joilla on uusimmat simmit Saunikselta ja Dnalta että paljonko tekstareita mahtuu kortteihinne. Meitsi kun vielä pelaa niin museoaikaisilla vehkeillä että kaikki tekstit menee Simmille eikä ole puhelimen muistissa kuten vaikka noissa 6xxx-sarjan puhelimissa.

2. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä kai nykyään kaikissa luureissa on puhelimen muistia?

Onko tullut sim-kortteihin lisää SMS-muistia vai? Perinteisestihän niihin on mahtunut 20 kpl.

3. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sauniksen kortille mahtuu 20 normaali tekstari.
    Muistipaikkoja puhelinmuistiossa on 250.
    Muistipaikan nimenpituus on 20 merkkiä ja puhelinnumeron 40.

dna:n vastaavia en pysty hetisanomaan, mutta muistelisin niiden olevan
    harmaa kortti:
    Tekstiviestejä 20.
    Muistipaikat kortilla 150
    Nimen pituus 15 merkkiä, numeron pituus 20.

sininen kortti
    Tekstiviestejä 17.
    Muistipaikat kortilla 210.
    Nimen pituus 15 merkkiä, numeron pituus 20.

Radiolinjan puukortilla kapasiteetti taitaapi olla 25 ellei 30.

4. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Ei esim. 3210:ssa ole. Kaikki eivät todellakaan vaihda puhelinta vuosittain uuteen.

Telialla on 25, Radiolinjan uusiin mahtuu 30. Määrä kai voi olla 20-50.

5. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minulla on (kaverin mukaan) mallia "vanha" DNA-kortti, kertoo että tekstiviestejä 25 ja muistipaikkoja 250. Ty:llä (tyttöystävä) uusi SIM, muistaakseni samat. Nimen pituus ainakin 16 merkkiä.

Eli topic-vastaus: DNA ainakin 25 sms.

6. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kirjoitin sanan "nykyään". Se ei tarkoita esim. syksyllä 1999 ilmestyneitä luureja, kuten mainitsemaasi antiikkikapistusta.

7. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Eikä edes 3310:ssa, joka lienee Suomen yleisin puhelin tällä hetkellä. Ja sitä myydään yhä uutenakin.

8. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No vanha ja vanhentunut se silti on.

9. topiz

Tykkäykset:
    1
    Eipä ole viestimuistia edes Motorola T720i:ssä ja sepäs on kivaa vaihtelua S45:n jälkeen, johon viestejä meni lähes äärettömästi. Lähetettyjä viestejä T720i:hin kyllä menee ties kuinka monta. :eek:

10. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No jo on outo luuri! Semmosia ne Morolat on! ;)

11. SYS 49152 Vieras

Saanen huomauttaa että mä nimenomaan käytän just noita 3210:ä ja 3310:ä joissa ei oo omaa muistia lainkaan!!!! Ja kuten todettua, 3310:äkin saa vielä uutena, ainakin vuoden loppuun asti.

Ja muuten, sen tiedän että Radiolinjan uusimmissa korteissa on 50 tekstaripaikkaa, mut lähinnä Dnan ja Sauniksen uusimmat kortit kiinnostais, jos on enemmän kuin mulla nyt (Dna=20 paikkaa, Saunis=20 paikkaa). Eli jos ois enemmän niin vaihtasin kortit uusiin. Miks suotta vaihtais puhelinta kun noi kapulat sentään toimii verrattuna johonkin teinix-luureihin. Ja business-kapulaan mulla ei oo tarvetta. Mulle luuri on luuri jolla voi soittaa ja tekstata, ei sitä varten että on kaikki herkut joita voi ylpeenä näytellä kavereille.

12. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    ja mä ymmärsin sen tarkoittavan niitä puhelimia, jotka nykyään ovat yleisesti käytössä. 3210 on hyvin yleisessä käytössä. Samoin on 3310, jota jopa vielä myydään eikä siinäkään ole muistia. Mikäänhän kysymyksessä ei viitannut, että oltiin ostamassa uutta puhelinta.

13. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onkohan? En mä ainakaan enää vähään aikaan oo kellään nähny? 3310:ä kieltämättä vielä näkee...

14. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juuri 3210 ja 3310 ovat teinix-luurien alku ja juuri.

15. SYS 49152 Vieras

No...öh...korjaan siis että paremmin kestävät nuo wanhat pre-teinix luurit kuin nykyiset. Mutta siis ovat kuitenkin niin hyviä peruskapuloita, mietipä jos noita on nykyisinkin käytössä vaikka et ehkä oo itse nähnytkään niitä kellään, siis kestäviä ja kohtalaisen luotettavia kun vertaa nykyluureihin. Edellyttäen tietty ettei kastele ja tiputa lattialle jolloin luuri varmasti hajoo. Ehkäpä jotkut haluaa sitten kulkea muotivirtausten mukana ja ostaa puolen vuoden välein uuden luurin, monella saattaa olla kotosalla kakkoskapulana tollainen 3210 mutta liikkeellä oltaessa ottavat sen uudemman mukaansa. Noh, nyt tää meni niin jo toisaalle tää juttu että palataas takasin aiheeseen. Mutta mikä tuo mainittu dnan sininen kortti on? Sellasta en oo nähnytkään, mä oon nähnyt vaan harmaita kortteja plus sit punaiset Prepaid-kortit.

16. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mistä lähtien 50? Mulla on se Palvelupuu-kortti ja siihen mahtuu ainakin vaan 30 tekstaria. Jos tuollainen 50 paikan kortti olisi olemassa, niin kiinnostaisi kyllä kovasti - ellei sitten ole esim. puhelinmuistion tiloista pois?

En tiedä tarkemmin, että mikä on, mutta esim. mulla on sellainen (pas*a)kortti, viime vuoden joulukuussa sain liittymää avatessani. Itse asiassa muunlaisia Dna:n kortteja en olekaan nähnyt.

Kyllähän noita 3210:akin vielä näkee varsin usein. Ettei nyt ois Condalla vähän ylimielinen asenne tyyliin "jos mulla ja kavereillani on uusia puhelimia, niin se tarkoittaa sitä, että kaikilla muillakin on tai ainakin pitäisi olla.."? :)

17. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Primetime-kortissani on 50 SMS-paikkaa ja 250 paikkaa puhelinmuistiossa, liittymä avattu elokuussa.

18. SYS 49152 Vieras

Tuota noin joo, mulla tosiaan on sellainen Radiolinjan kortti, siis aika uusi vieläkin jossa on 50 paikkaa (katsoin sen yhdellä softalla), mut se vähän riippuu että osaako puhelin käyttää kaikkia paikkoja. Esimerkiks toi mun käyttämä 3210 osaa käyttää vaan 30 paikkaa, ja samoin osa 3310:stä, siis vanhemmat 3310:t, mut uudemmalla softalla olevat 3310 osaa käyttää 45 paikkaa. Mut sulla on joko puhelin sellainen ettei se ymmärrä että paikkoja on enemmän tai sitten sulla on se hieman vanhempi jossa tosiaankin oli 30 paikkaa. Ja ei oo puhelinmuistion tilasta pois, numeromuistipaikkoja on tossa uusimmassakin 250 paikkaa. Siis tossa kortissa on muistaakseni 64k muisti. Vähän vanhemmissa on sit 32k.

19. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Heh, ei ole. En oikeesti oo nähny noita enää pitkään aikaan kellään. Oisinko reilu vuosi sitten viimeks nähny. 3310:ä kieltämättä tosiaan vielä näkee.

20. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Itse tuntuu taas ettei porukalla paljoa muita näkykään kuin 3210:a. Kerrankin kirjastossa näin kolmen tyypin käsittelevän kännykkää, kaikilla 3210.

Jaa tämä viestiketju