1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sim Lukitus pois

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja hiltunen_jarmo, 24/11/06.

1. hiltunen_jarmo

Tykkäykset:
    0
    Kertokaahan mulle miten Sim lukon saa pois? Mul on tämmönen osote ku "http://www.goedkoopunlocken.nl/fi".. Taitaa olla täyttä kusetusta koska mulla menny jo 5e noihin puheluihin ja mitään en oo saanu vastineeksi... Miten voi ottaa kuluttaja viranomaiseen yhteyttä tässä tapauksessa... Kertokaa ihmees...

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Eipä taida paljon itku auttaa, kun lukkoja ei itse saa mennä purkamaan..

3. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Jaah, onko jonkun operaattorin ehdoissa pykälä joka varsinaisesti kieltääkään? Käsittääkseni se kyllä vie puhelimelta takuun jos hommaan itse ryhtyy.

Tuo aloitusviestissä mainittu linkki ei kyllä luottamusta herätä, jossakin ketjussa taitaa jo olla ollut juttua..

4. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Purku ei onnistu, ja jos nyt on niin hölmö että tuollaisiin "palveluihin" rahaa syytää niin kannattaa varmaan vilkaista peiliin, kuluttajaviranomaisia tuskin kannattaa asialla vaivata.

Uusien Noksujen (3G-luureista siis puhe) BB5-lukituksen purku ei siis onnistu vippaskonstein, onhan tästä jo puhetta ollut.

edit: tai jos nyt viime aikoina on uutta tietoa BB5:n purkamisesta tullut niin laittakoon tietäjä asiasta infoa.

5. JEEB

Tykkäykset:
    0
    jaska915, jonkin verran olen katsellut viereltä miten erinäisiä lukkojen purkuja on tullut ulos, mutta mielestäni pelkällä softalla ei Nokialaisista lukkoja pois vielä saa (BB5). Älkääkä puhuko Tunisialaisista, sitä ei vielä olla todistettu :D Joitain puheita olen kuullut suurten määrien lukkojen poistosta, mutta uskon, että kyse on lähinnä piirien vaihdosta yms. Ei pistä luottamaan kovinkaan paljoa =P.

Toisaalta tuokin scene menee eteenpäin koko ajan ja maailmassahan ei ole suojausta, mitä ei voi purkaa (kaksi- tai kolmipuolinen, pitkä sertifikaattijärjestelmä on kova nakki, mutta ainakin puhelimissa yleensä bugeja jostain löytyy). Joskus ihmisillä ei vain riitä tahto ja aika, se on yleensä ongelmana, jos jotain ei crackata =)

SonyErkin vähän vanhemmat luurit (K750i, W810i yms.), eli DB2010 asti voi unlockata jos on softa+kaapelit, ilmaiseksi ei ainakaan uusille CID-49- laitteille löydy. DB2020:n (esim. K800i) kanssa kaikki toimii vielä SonyErkin omien servujen kautta (otat omalla softalla yhteyttä "palveluntarjoajaasi", joka auttaa puhelimen "eloon" tarvittavilla ohjelmistorutiineilla, joita ei vielä olla purettu). Lukon purkua näihin DB2020- puhelimiin ei vielä kunnolla ole olemassa, mutta sekin on aivan mahdollista - SE:n omia järjestelmiä hyväksikäyttäen. Standalone- järjestelmiä ei DB2020- perustalle vielä ole (esim. jo tiedostojärjestelmän flashauksen "complete"- komentoon tarvitaan SE:n "apua"). Itse olen lukenut enemmän SE-puolen tietoa, sillä pidän Sharpin puhelimista (ja pidän niitten tutkimisesta hardis- ja softapuolella), jotka yleensä (ainakin SoftBank Mobilen mallit) perustuvat SonyErkin "runkoon".

Muilla merkeillä on trendinä se, että jokin beissi unlockataan, mutta, kuten Toshibankin kanssa yli kesäkuun menevien mallien kanssa, yleensä jotain muutetaan ja unlockia joutuu odottamaan taas jonkin verran. Riippuu enemmän tietysti mallista ja merkistä kuitenkin tarkemmin käsiteltynä.

Tässä olivat minun 10 senttiäni.

6. vanderer74 Vieras

Onnistuu unlockata taalla guangzhoussa, Kiinassa on noita myynnissa isot kasat unlockattuja K790c ja muita uusia :p, en epaile hetkeakaan ettei onnistuis. Viimeks unlockasin SE S700c itelle koska se oli lukittu China Mobile firmalle makso 1e :) avata se. Ja viela edit* sen jalkeen kun unlockasin paivitys toimii normaalisti netissa SE:n kautta :) oon paivittany 2 kertaa sen SE S700c lukon avaamisen jalkeen.

7. hatyri

Tykkäykset:
    0
    Heh.. kunnei ensimmäisellä kerralla toiminut niin päätit koittaa vielä kerran uudelleen :D

8. JEEB

Tykkäykset:
    0
    vanderer74, heh, sitähän juuri tarkoitin ;). DB2020 on täysin unlockattavissa. Mutta mielestäni vain service centerin kautta "harmaasti"/ SE:n donglea (ja käyttäjätunnuksia) käyttäen niin että unlockaajalla on yhteys serveriin, jossa on SE:n dongle ja tarvittavat rutiinit käytetään näin "proxyn" kautta. Kuitenkaan standalone- unlockia ei DB2020:lle vielä ole, eli ei ole vielä softaa, joka ilman yhteyttä johonkin serveriin saa unlockatuksi DB2020- puhelimen (ellei virallista softaa lasketa).

Niin, ja tuollaiseen threadin alussa mainittuun paikkaan ei mielestäni pitäisi luottaa. Softa on mukamas universaali eikä tarvitse kaapeleita. Ellei kyseisillä henkilöillä ole IMEI- listoja kaikilta operaattoreilta, niin tuollainen unlockaus ei onnistu. Ja epäilen, että heillä sellaisia on ;). Ja joitakin mallejahan ei voi unlockata muuten kuin kaapelin kanssa.

9. vanderer74 Vieras

joo toi kaapelit on iso turnoff jos niita ei mainita :p joka kerta kun ma oon unlockannu on kaapelit ollu pelissa aina :p.

Jaa tämä viestiketju