1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sim-kortti piiputtaa?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja e-mil, 21/7/02.

1. e-mil

Tykkäykset:
    0
    Tälle ketjulle oli vaikea keksiä oikeaa aluetta, mutta jos tämä nyt täällä menee...

Eli siis ilmeisesti minun sim korissa on jotain vikaa, osaako kukaan vahvistaa tai kumota tämänhetkistä uskomustani oireidenaiheuttajasta.

Oireet:
    • -Puhelimen ollessa pois päältä, numeroon soitettaessa, kaunis naisääni kertoo ettei numeroa ole olemassa, ja että minun tulisi tarkistaa näppäilemäni numero. Tarkistuksen jälkeen totean että numero on oikea.

-Kaverini kertoo minulle kuinka sama naisääni oli ilmoittanut saman asian hänen yrittäessä soittaa minulle. Soiton ajankohtaa selvittäessä käy ilmi, että puhelimeni ON ollut tuolloin päällä, eikä soitonsiirtoakaan ole kytketty.

Liitymä on Soneran Duo ja puhelimen virkaa ajaa Siemens ME45, joka ei ole edes elämää vielä nähnyt. Ostopäivä: 22.02.2002.
    Kortti on n. 3v vanha.
    Laittakaas omat diagnoosinne asiasta.

2. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kokeilepa ensin sim-korttiasi jossakin toisessa puhelimessa, niin tiedät, että onko vika siinä. Voihan se vika nääs puhelimessakin olla. Ja jos vika näyttää olevan kortissa (tai yleensäkin liittymässä), niin kysele lisää toimintaohjeita Soneran aspasta. :)

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    • Kyllä siellä jokin soiton siirto täytyy olla.
      Siis puhelimella voi soittaa ??. Numero on väärä, tai jossain on soiton siirto väärään numeroon. viimeinen vaihtoehto on noi ufo viat.

4. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No jos siellä nyt jotain siirtoja sitten olisikin päällä, niin näpyttele puhelimeen ##002# ja sitten vihreää luuria, niin ainakin poistuvat kaikki varmasti.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Paitsi silloin jos eivät ole käyttäjän puhelimella muutettavissa.

6. BassFreak

Tykkäykset:
    0
    Nuo uudet siemensit eivät toimi kunnolla, kuin ns. uusien 3 voltin sim-korttien. Soitahan soneran aspaan ja kysäse, onko omasi jo tollanen 3 v:n simmi, jos ei niin käsittääkseni vaihtavat soneran toimipisteessä ilmaiseksi sulle uuden kortin ja tämän soneralle maksaa siemens.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Miten tuo liittyy Numero ei ole käytössä ilmoitukseen?
    Suurin osa uusita luureista tukee 3v ja osa myös 1.3v simmejä, eikä vanhoja 5v simmejä, tosin asia ilmenee niin ettei simmiä tunnisteta lainkaan. Vai onko Siemenssiä sellaista vikaa ettei tue yleisiä 5v/3v kortteja? Mistä tieto että Siemens maksaisi kortin vaihdon, en ainkaan itse ole selitellyt mihkä luuriin olen työntämässä vaihdettua korttia.

8. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Niin jos naisääni kerran kertoo, ettei numeroa ole olemassa, myös puhelimen ollessa pois päältä, niin ei pitäisi vian olla puhelimessa. Mitenkäs se puhelin tuohon vaikuttaisi ollessaan pois päältä. Ja sama tietysti pätee sim-korttiinkin. Operaattorin päässä tuo vika tuntuisi olevan.

9. jalmari

Tykkäykset:
    1
    Väitän (täysin mutua), ettei Siemens siitä Soneralle mitään maksa. Ilmainen se asiakkaalle joka tapauksessa on (ei mutua).

10. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Täysin samaa mieltä.
    Mutta mitä SIM-kortin uusimisen maksullisuuteen tulee: mielenkiintoista oli kuulla että Soneralta saa uuden kortin ilmaiseksi, jos entinen ei käy uuteen puhelimeen.
    Itse nimittäin jouduin uusimaan korttini muutama viikko sitten, kun uusi puhelimeni ei tunnistanut vanhaa (reilu 5v.) korttia ollenkaan. Soittelin asian tiimoilta RL:n aspaan, jossa (nais)asiakaspalvelija miltei tuohtui kysyessäni asiasta: "Emme me voi tietää SIM-kortteja suunnitellessamme, mitä matkapuhelimentekijät tulevaisuudessa niiltä vaativat." Totta tietysti, mutta toisaalta minä en ole liittymän avatessani ja siitä kuukausittain maksaessani mielestäni sitoutunut tiettyyn puhelimen sisällä olevaan piirinpalaseen (joka kait periaatteessa onkin operaattorin omaisuutta), vaan maksan toimivasta puhelinliittymästä.
    Samaisen aspalvelijan mukaan nämä "kortit ovat myös hyvin kalliita ja kaikki operaattorit ottavat niiden vaihdosta maksun". Jälkimmäinen väite tuli siis täällä kumottua ja ensimmäistäkin epäilen suuresti...
    No, kävin sitten sen kortin RL:n liikkeessä vaihtamassa, jossa laitettiin nimeä sopimuspaperiin - rahasta ei puhuttu mitään, mutta eiköhän se seuraavassa laskussa ole muistettu.

11. --- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Fakta: Sonera sen kortin maksaa harkintansa mukaan(tai oikestaan sen tyypin harkinnan mukaan joka kortin sulle vaihtaa).

12. e-mil

Tykkäykset:
    0
    pilkka osuu taas omaan nilkkaan...

Jep eihän se mikään korttivika ole, vaan ihan omaa tyhmyyttä. Kun näppäilin tuon ##002# niin puhelimen ollessa pois päältä puhelut menevät nyt vastaajaan. Kävin laittamassa siirrot -valikosta siirron päälle, ja huomasin että numerosta, johon siirto tehdään, puutui viimeinen numero.

Olisihan tuo kyllä pitänyt tajuta jo aiemmin, joten nyt hiukan nolottaa...
    No kiitos teille!

13. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1332
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Satoja SIM-kortteja myyjän ominaisuudessa vaihtaneena sanoisin, että 3V kortteja ei saa ilmaiseksi. Toisekseen myyjä ei päätä kortinvaihdon maksullisuutta, vaan operaattori.

14. jalmari

Tykkäykset:
    1
    Että asiakasko ei saa uutta korttia ilmaiseksi 5V:sen tilalle Soneralta? Minä olen kyllä saanut. Niin ja myös avovaimoni sai sellaisen noin kuukausi sitten. Toki myyjä soitti ensin Soneraan.

15. Esa Isopahkala

Tykkäykset:
    1332
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Ei sillä perusteella, että kortti ei käy Siemensiin. Kuitenkin jos kortti on v.-96 mallia tai vanhempi, vaihto on maksuton mikäli vaihto tehdään soittamalla operaattorille (maksullinen jos myyjä päivittää päätteeltä suoraan).

Nämä ovat perusperiaatteita, käytäntö voinee vaihdella tapauskohtaisesti.

16. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Ja nämä oli siis ilmeisesti Soneran toimintatavat, eikö?
    RL ei ainakaan tuntunut toimivan noin. Tosin vanha korttini taisi olla tammikuussa -97 saatu... :)

17. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Mä sain aikanaan RL:tä viallisen kortin. Tai kun luurin laittoi päälle se väitti ettei korttia ole koneessa, mutta kun aikansa nakstteli puhelinta päälle-pois (esim 8 kertaa) se lopulta hiffasi kortin, jonka jälkeen se pelasi ihan ok niin kauan kun puhelin oli päällä. Mä kävin sitten vaihtamassa kortin mäkitorpassa, ja uusi kortti sitten toimikin paremmin (tosin on jo muutaman kerran joutunut tuollakin ottamaan uuden lähdon, tosin nyt on aina herännyt toisella käynnistämisellä), ja eikös RL perkele lähettänyt sen ~50mk kortin vaihtamisesta. Tosin sain sen aspaan soittamalla maksuttomaksi, muttahieman nihkeästi tuo maksuttomuus sitten tuli, kun useamman kerran selitin sille muijalle että kortti oli sökö jo kun liittumän avasi.
    Ja kumpikin kortti on ollut näitä uudempia joissa on harmaa kuva taustalla, vanhat kirkkaansiniset on toimineet ihan OK.

18. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Ainakin vielä jokin aika sitten Sonen sivuilla kerrottiin että maksullisuudesta päättää liikkeen edustaja, outoa.

19. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Minä vaihdoin Soneran SIM-kortin viime Joulun kieppeillä. Vanha oli -98 ja siinä 100 muistipaikkaa, kuitenkin täysin toimiva. Vaihdon syyksi ilmoitin tarpeeksi saada lisää nimiä kortille. Vaihdosta ei veloitettu mitään.

20. Esa Isopahkala

Tykkäykset:
    1332
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Pitää paikkansa, että näin kerrotaan (kerrottiin?). Sonerankin sivuilla on virheitä.

Jaa tämä viestiketju