1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemenssin huollon/korjauksen kesto?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja PuZo, 27/10/03.

1. PuZo

Tykkäykset:
    0
    Terve! Vein tuossa reilu 4 viikkoa sitten puhelimeni (c55) itsenäisen sammumisen ja 4 nappulasta sammumisen takia huoltoon. Minulle luvattiin että saan puhelimeni takaisin 1½ - 2 viikossa.
    Nyt on kulunut lähes 5 viikkoa, ja olen käynyt kyselemmässä puhelintani muutamaan otteeseen, liikkeestä johon puhelimen vein/josta puhelimeni ostin sanottiin vain että eihän sen noin kauan pitäisi viipyä. He koittivat soittaa huoltopaikkaan, mutta sieltä ei vastattu. Liikkeestä jätettiin soittopyyntö, ja minulle luvattiin soittaa maanantaina (tänään).
    Soittoa ei kuulunut, kävin kysymässä puhelinta, mutta siellä vaan tarjottiin vaihtopuhelinta (kunhan sellaisia tulisi) siksi ajaksi kunhan saisin omani. Lopulta he vielä epäilivät että se olikin se puhelin mikä vahingossa jäi lähettämättä huoltoon...

Nyt kysyisinkin, onko matkapuhelinkauppiaalla/matkapuhelimen korjaajalla oikeutta pitää puhelinta itsellään niin kauan kuin huvittaa. Rupesin jo miettimään soittoa kuluttajanasiamihelle, mutta päätin kysyä neuvoa täältä näin aluksi, jos vaikka joku tietäisi miten tilanteessa toimitaan. (anteeksi romaani)

2. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Muutamia Siemensejä huollattanut, ja tehty isompiakin operaatioita. Ei kyllä kahta viikkoa kauempaa ole koskaan kestänyt vaikka on jouduttu lähettämään Helsinkiin? korjattavaksi. Veitkö suoraan Siemenshuoltopalveluun vai luurin myyjälle, jälkimmäisissä on ollut joillakin aikamoisia viiveitä.

3. PuZo

Tykkäykset:
    0
    Myyjälle minä tuon vein, kun ei taida täällä paikkakunnalla siemenssien huoltajia olla. Ja kun meni vielä takuuseen, ni ajattelin että parempi sen kautta hoitaa..

4. WYX

WYX

Tykkäykset:
    0
    Saat varmaan Siemensiltä tietää milloin puhelimesi on ollut todella huollossa soittamalla sinne...... Jos se on seisoskellut myyjällä viikkotolkulla niin @#..

5. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Siemensin huollot on kestänyt välillä liian pitkään syystä että osia ei ollut saatavana. Puhelimitse sinne ei läpi pääse, joten sähköpostilla.

Kyllä sen liikkeen mistä se laitettiinhuoltoon kuuluu selvittää se miksi / missä se puhelin on.

6. Aapeli_63

Tykkäykset:
    0
    Oma puhelin oli just huollossa ja tasan kaks viikkoo kesti. Olis varmaan onnistunu nopeemminkin jos olisin heti tajunnu viedä oikeeseen paikkaan. (Nyt vein myyjäliikkeen huoltoon, josta se lähetettiin Hesaan/Espooseen/Vantaalle tai jtn.)

Velipojalle kävi joskus vuosivuosia sitten Siemensin kanssa niin että vei puhelimensa myyjäliikkeeseen huoltoon, josta se piti lähettää eteenpäin. Kun puhelinta ei kuulunu takas veli rupes selvittään mikä maksaa. Liike sano lähettäneensä puhelimen eteenpäin, mutta huollosta sanottiin että sinne puhelinta ei oo tullu. Se ei sitten selvinny missä välissä puhelin oli hukattu, mutta velipoika sai uuden puhelimen myyjänliikkeen piikkiin.

7. PuZo

Tykkäykset:
    0
    ei vieläkään mitään uutta. Ajattelinpa hieman mennä kovistelemaan :) ensi viikolla, kun musta tuntuu että ne ei ota mua oikeen tosissaan, ja antaa asian vaan olla.

8. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Voit samalla kohteliaasti tiedustella, onko heillä ollut tapana hyvittää asiakkaalle jollain tavalla tälläinen töppäily ilman erillistä reklamaatiota pääkallopaikalle ;)

9. kuda

Tykkäykset:
    0
    Kuluttujansuojalaissa puhutaan "kohtuullisesta ajasta", sen tarkemmin sitä ei ole kai määritelty.

Puhelimen ollessa kyseessä yli kuukautta voisi kai pitää jo kohtuuttomana, tosin huollolla voi olla eri käsitys asiasta.

Huollon venyessä "kohtuuttomaksi" voi tietysti vaatia korvaavaa laitetta käyttöönsä ja jossain vaiheessa jo uutta puhelinta tilalle.

10. PuZo

Tykkäykset:
    0
    Tänään sitten sain puhelimeni takaisin, mutta täysin muuttuneena, epäilisin että siinä on alkuperäistä vain näyttö ja kuoret ja akku. Mutta asiaan, ennen niin loistavasti toiminut datakaapelisofta ei toimikkaan, se valittaa että puhelinta ei ole kytketty valittuun com porttiin. Olen kaiken näköistä. Datakaapeli kyllä toimii, ainakin se lataa puhelinta. Ja puhelimeen oli siis päivitetty softa 24 ennen 18...

11. PuZo

Tykkäykset:
    0
    Nonni, nyt on sekin ongelma ratkaistu, Java enabloitiin uudestaan, pienten kikkailujen jälkeen. Ihmettelen vain kun täälläkin foorumissa on paljon pyörinyt ettei siemenssin omalla kaapelilla saisi javaa enabloitua, mut mulla se ainakin onnistuu oikeen loistavasti. Nyt vaan kaikki vanhat kamat takas puhelimeen =)

12. -harri-

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Lg G4
    Joo itellä ei menny kun 6viikkoa että Siementäjäni sain huollosta!! Loistavaa toimintaa, enkä saanut edes kaupasta puhelinta käyttöön tuoksi ajaksi! Kiitokset vaan Anglo-Servicelle. Ja vielä maksattivat minulla tuon huollon. Kivakiva. Ensi kerralla kun Siemenssi temppuilee niin taidan suosiolla kipaista kauppaan hakemaan uuden ja pistän vanhan huoltoon, sillä toiveella että jospa ei tarttis itellä maksaa sitä... Ja ihan pianhan kun sitä ei sieltä kannata oottaa.

13. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    [ot]
    Harri sinulla on aika nätti avatari. Minulla on ollut tuo kuva niin luurissa kuin tietsikassa taustakuvana :)
    [/ot]

Jaa tämä viestiketju