1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemensin verkko-ongelmat !?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Tanjuzka, 25/11/03.

1. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    On ilmennyt muutamassa siemensissä (MC60 ja S55) seuraavanlaista vikaa:
    Kun puhelin tippuu verkosta pois, niin puhelimet ei löydä verkkoa, millää muulla tavalla kuin että sammutaa, ottaa akun pois ja laittaa takasin päälle.

Mikä voisi olla,
    nämä ovat tapahtuneet minulle (MC60) kanssa heinolassa (soneran liittymällä) ja kaverillani (S55) lammilla (saunalahden liittymällä)

Onko muilla vastaavaa ?

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Oma MC60:ni ainakin toimii ihan normaalisti. Pari kertaa olen ollut paikassa, jossa ei ole ollut kenttää, mutta heti "ihmisten ilmoille" noustuani on puhelimeen tullut kentät ilman mitään kikkailua. Liittymä, jota käytän, on tietysti Radiolinja. ;)

3. Sammy81

Sammy81

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800 & Sonera
    Itellä oli M55 kanssa aivan samoja ongelmia että välillä kun verkot katos niin niitä ei saanu takasin muuten kun sammuttamalla puhelimen. MC60 taas toimi aivan moitteettomasti ja haki ite verkon jos sen hukkas. Päivitys saattas auttaa.

4. kaarle

Tykkäykset:
    0
    M55 -mallissa tuo käynnistysongelma verkon hukkaamisen jälkeen esiintyy vain gprs -yhteyden ollessa valittuna. Siihen ei myöskään auttanut päivitys versioon 10.

5. halcyon

halcyon Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Itselläni ME45 ei aiheuta moista, mutta vanha Nokia 6150 kylläkin.

Saunalahden (Soneran) ja Radiolinjan verkoissa.

Ikävä kyllä itselläni ei ole kokemusta MC60 ja S55 malleista.

t. halcy

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Taitaa olla rikkinäinen, vai tarkoitatko että verkon pidemmäksiaikaan hukattua ei virranssäästötilassa heti hae uudestaan verkkoa(mikä aivan normaalia). Mutta käsin haulla pitäisi aina hakea.

Joissain Siemensin versioissa oli joitain ongelmia (tietyillä alueilla) Soneran GPRS verkossa, mutta m45 ja vastaavissa ne ongelmat on korjaantuneet softalla tai raudan päivityksellä. Voi olla että joissain uusissa malleissa on edeleen jotain yhteensopivuus ongemia verkon kanssa.

7. Bustis

Tykkäykset:
    0
    Itsellä ei ole tuota esiintynyt, vaikka gprs on valittuna ja käytössäkin. RL verkkona ja sivuvalot vilkkumassa kun kenttää ei ole, eli siihen on tullut kiinnitettyä huomiotakin.

8. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    hyvin on MC60 toiminut.

9. Sammy81

Sammy81

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800 & Sonera
    Kyllä se mulla muutenkin jätti sen verkon hakematta mutta mulla olikin kai softa 6 siinä.

10. Aapeli_63

Tykkäykset:
    0
    En oo uskaltanu tätä vielä oikein ääneen sanoo, mutta enää ei jaksa pantata. Ja nytkin pitäis kai koputtaa puuta. Nimittäin: ite kirosin kans M55:n kanssa sitä verkon hukkamista aikasemmin, mutta kun vein puhelimeni huoltoon (koska siihen ei aina saanu yhteyttä vaikka näytti olevan kentät täysillä) siihen vaihdettiin pääteaste ja päivitettiin softa, niin sen jälkeen ei oo hukannu verkkoo kertaakaan! (Tai siis on joskus kun oon menny sellaseen paikkaan missä kenttä on liian heikko, mutta puhelin on heti löytäny verkon kun oon tullu pois radioskuggasta.)

Tiedä sitten onko asioilla edes mitään yhteyttä, mutta sen huollon jälkeen ei oo verkko ollu hukassa.

Ja Siemensin mukaan gprs:n päällä/pois pitämisen ei pitäis vaikuttaa puhelimeen niin että se hukkaa verkon.

11. Kalle

Tykkäykset:
    0
    Itsekkin olen huomannut samoja ongelmia m55 ja dna-kanssa, mutta kertaakaan ei ole tarvinnut sammuttaa puhelinta, verkko on löytynyt aina vähän ajan kuluttua.

12. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Huollosta sanottiin tänään että se on softavika jos gprs on päällä ja verkko tippuu eikä tule takaisin...

sitä on kuulemma ollut, ja ratkaisua asialle ei ole kuin uudemppi softa, mutta kun uudempia ei enää ole, eikä kuulemma ollut tiedossa S55een eikä MC60een.

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kyllä tuo on monesti auttanut.
    Ei pitäisi, muta monissa laitteissa joissa GPRS on päällä on ajittain eri verkoissa esiintynyt ongelmia, tosin nykyisin entistä harvemmin.

14. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli alunperin M55:ssa uusin softa. Ei muuten ollu ongelmaa, mutta jos huonolla kuuluvuusalueella hukkas verkon, ei löytäny uudestaan verkkoa. GPRS:llä ei ollu mitään vaikutusta asiaan.

15. luurri

Tykkäykset:
    0
    Marraskuun alussa tuli kolme Soneran verkkoa käyttävää ME45:sta saman asian takia tarkistettavaksi. Anglo Service softasi ne 30:llä versiolla, ei vaikutusta.
    Soitin tänään tekniseen aspaan, jonotin 74 minuuttia!! Tyyppi kyseli juttuja, ei osannut sen enempää sanoa.

Jotain vikaa taitaa verkossa olla.

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ei välttämättä vaan laitteen ja verkon välisestä yhteensopivuus ongelmasta johtuvaa.
    Voi toki olla kyse tilapäisestä verkko-ongelmastakin.
    Mutta joka tapauksessa ko. malli sarjassa ilmenneet ongelmat ovat korjaantuneet rautakorjauksella. en tietenkään voi arvailla miten ko. tapauksessa.

17. pasisipilainen

Tykkäykset:
    0
    GPRS ei toimi mulla C60 lurisa kivuitta, vaatii virtaa pääle/pois ja sitten taas toimii .

18. luurri

Tykkäykset:
    0
    Verkon vikaa arvailen, koska ei kolmeen koneeseen tule yhtä aikaa sama vika. Voihan se olla "yhteensopivuusongelma", mutta verkon puolella.

19. kaarle

Tykkäykset:
    0
    On ihme juttu tuo M55:n verkon hukkaaminen. Itselläni on sw 10 ja pystyn päivittäin toistamaan tuon uudelleen käynnistämistilanteen verkon húkkaamisen jälkeen. Siis laitan GPRS -moodin päälle ja menen työpaikalleni hissillä. Tällöin puhelin luonnollisesti hukkaa verkon (kuten kaikki muutkin luurit) mutta yhteys ei palaudu hissistä poistuttaessa.

Mutta jos minulla ei ole GPRS kytkettynä hissiin mentäessä, niin puhelin jälleen tietty hukkaa kentän mutta se palautuu automaagisesti yläilmoihin tultaessa, niin kuin olettaa sopiikin!

20. harhakuvitelma

Tykkäykset:
    0
    Oma S55:seni löytää itseasiassa todella nopeasti kentät sen jälkeen kun tulee "kentälliselle alueelle".
    Mulla taas vanha kunnon Ericssonin T28 teki/tekee edelleen sitä samaa. Siinä kestää aivan tajuttoman kauan ennenkuin se tajuaa, että ympärillä on kenttää.

Jaa tämä viestiketju