1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens vs. Nokia

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Guest, 1/3/03.

1. Guest Vieras

Olenko oikeassa, entisenä, nykyisenä vaan en tulevana Nokian käyttäjänä, että Siemens on edelleen askeleen edellä kestävyydessä kun Nokia?
    Omistin aikanani c35i mallin, ja kyllä kestävyys oli parempi kun esim. 5110...
    Mutta nyt erehdyin 3510i malliin, ja kuukauden käytön jälkeen ME45 kutsuu... Onko sopiva vaihto...

Maksaa allekirjoittaneelle 40€.

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Mielestäni olet tekemässä hyvää kauppaa.. Olen itse käyttänyt Siemensin puhelimia viimeiset kaksi vuotta ja puolisen vuotta olen ollut ME45:n tyytyväinen omistaja. Jopa niin tyytyväinen, että hankin vaimollenikin ME45:n hänen Siemens S35:nsä tilalle.

Kaiken kaikkiaan hyvä puhelin. Toimii luotettavasti, näppärän kokoinen, tukevan tuntuinen, hyvät toiminnot ja sokerina pohjalla kahden vuoden takuu.. Suosittelen.

3. juuze

Tykkäykset:
    0
    Itse olen myös nykyään onnellinen siemenssin omistaja. S55 on kyllä vaatinut
    totuttelua nokialaisen jälkeen, mutta kyllä tuo toimii loistavasti ja tuntuu paljon
    fiksummalta vehkeeltä, kuin nokia. Nokialta pukkaa tulemaan keskeneräisiä luureja
    markkinoille. Siemenssiin voi vielä päivittää softan uudempaan itse. Tosi tarpeellinen
    ominaisuus.

4. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tokihan ME45 on parempi kuin teinix 3510i.

5. Pcwelho

Tykkäykset:
    0
    Joo meillä perheessä menossa taitaa olla jo 5 siemens gsm ja tyytyväisiä ollaan oltu,tällä hetkellä ittellä s55 ja vaimolla mun yksi vanhoista siemensseistä M50 jota ei halua vaihtaa c55 malliin vaikka olen yrittänyt,kun on kuulemma niin hyvä puhelin :),itselläni ollut useampia nokialaisia ja mitä tuoreempi malli niin sen huonompi tuntuu olevan nokian suuntaus,nokiat oli joskus muinon ok puhelimia,mutta nykyään saa melko pian oston jälkeen kiikuttaa jo huoltoon ,niin siksi itselläni on siemens.Ja onhan siemensissä 2v takuu niinkuin edellinen kirjoittaja jo totesi.

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itse 9210i.n omistavana voisin sanoa sen verran,että jos en tarvitsisi fax ja email toimintoja niin paljoa,niin puhelimeni tulisi olemaan ehdottomasti Siemens.SL45,ME45 ovat olleet joskus käytössä ja erittäin tyytyväinen olen ollut.Ei ole tarvinnut juosta niin paljoa huollossa,kuten Nokioiden kanssa.Varsinkin S55 on laite hienoimmasta päästä.Ominaisuuksia en ala lateleen,kun niistaä on niin paljon kirjoituksia täällä.Suosittelen Siemenssiä .Eikö se luvattu kahden vuoden takuu osoita sitä,että kestävää kamaa laitteet ovat.Sama takuu pätee nyky autoihinkin:)

7. luurri

Tykkäykset:
    0
    Olen vuodesta -91 alkaen käyttänyt Nokian NMT-puhelimia ja vuodesta -93 alkaen GSM-puhelimia ( lähes kaikenlaisia ilman ennakkoluuloja tai intohimoja) ja olen saanut huomata että Nokia tekee yhä enemmän huonoa laatua. 6150 oli viimeinen hyvä Nokia.
    Syksyllä 2001 oli taas valinnan paikka: Nokia 6310 vai Siemens ME45? Valitsin Siemenssin ja olen ollut valintaani erittäin tyytyväinen jo alusta alkaen. Lisää pisteitä ME45:lle ropisi kun siihen tuli nopeampi GPRS-softa ja 2 vuotta takuuta( joskus 2002 keväällä).
    Näissä muissakin jatkuvassa perheemme käytössä olevissa ( M50, S55) on ollut todella luotettava toiminta.
    Akun kesto on ainoa jupinan aihe( S55 Bluetooth aina päällä).
    Hetken totuttelun jälkeen valikotkaan ei ole Nokiaa vaikeammat.

8. Guest Vieras

No nyt on Chopper tyytyväinen...

Oikein paljon kiitoksia tuelle, joita omat aatokseni sai.
    Mielestäni kaksi kommenttia ylitse muiden:
    3510 = Teinix!
    6150 = Viimeinen hyvä nokialainen!

Nyt on kuitenkin ME tilattu, ja hintakaan ei enää opiskelijaa huimaa... =)

Joensuuhun... hih hih hii... Sainpa hyvän vitsin taas koulussa kerrottavaksi! =)

9. ce1tzu

Tykkäykset:
    0
    Joo, kyllähän nokialaisetkin ihan hyviä on, mutta hinta/ominaisuus vertailussa nokia jää kyllä pahasti siemensin jalkoihin.

me45 olen kuullut sanottavan hyväksi, vaan itse pidän enemmän C55.
    Kyllähän siemensseihinkin saa emailin wapin kautta. Tosin 9210:lla kirjottaminen on jonkin verran nopeampaa =)

Pystyykö siemensseihin saamaan jonkinlaista lisänäppäinmistöä, joskus näin jossain ericssonissa sellaisen.

10. moeykky

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Razr Maxx
    Itse vaihdoin Nokialaisen Siemenssiin pienellä epäluuloisuudella, mutta rohkealla mielellä. Suurin osa kuulemastani kommenteista oli ollut positiivisia, mutta Nokia vetoisessa ilmapiirissä minua pidettiin lähinnä hulluna. Aluksi puhelimen käyttö tuotti hieman ongelmaa, mutta viikon jälkeen ei enään mitään ongelmia ilmennyt. Puhelimena varmatoiminen ja tukeva... Ei natise ja pauku. Näppäintuntuma hyvä, sopivan kokoinen ja näköinen. Roiskevesi tiiveys plussaa. Ennenkaikkea, paljon puhuvana arvostan pitkää toiminta-aikaa ja selkeää kuulokeääntä, josta saa selvää meluisessakin ympäristössä. Ainoat miinukset tulevat vielä tällähetkellä lisävarustemarkkinoilta, esimerkiksi hyvät handsfreet ovat melkoisen hinnakkaita. Pikkuvikoja, jos vastineena on toimiva puhelin. Ystävällänikin loppui puhelimien huollossa kuljettaminen, kun vaihtoi Nokialaisesta Siemenssiin...

Itselläni ME45. Olen kokeillut myös SL45:ttä, mutta se tuntui heppoisemmalta, kuin ME. Siispä voin suositella ainakin ME45:ttä lämpimästi...

11. Slappy

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 920
    jokainen puhelin omalaatuinen...

Se ei minun mielestäni ole merkistä kiinni, lauseet "Nokiat on ihan paskoja", "Siemenssit on ihan paskoja" tulee yleensä niiden ihmisten suusta kenelle on saatunut tulemaan niitä helposti rikki meneviä malleja.

Nokian puhelimet saattavat tuntuvan helpommin rikkimeneviltä kuin siemenssit, koska kaikilla on nokia. Omasta mielestäni kaikki puhelimet on loppujen lopuksi yhtä heikkoa tekoa, tai on tietenkin joitain erityis poikkeuksia...

Jos olet pelaillut pienen ikäsi Nokian puhelimilla, ei minun mielestäni ole järkevää vaihtaa siemenssiin. Siemens M50 on ollut minulle joissain mielessä pettymys... Ja muutenkin se hankala alku jää aina mieleen:)...

12. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6608
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Onhan se tosi tärkeä kun takuut ja muut hommelit häviää saman tien kun sen softan itse sinne luuriisi isket.

13. vp

Tykkäykset:
    0
    Ehtihän noita Nokian puhelimia olla melkein kymmenen vuotta,eikä yksikään toiminut koko takuu aikaa kunnolla,osa jopa viidesti huollossa,sit sai uuden. Viimeisin 6510 eikä uudekseltaan pelannu,ku jokin ohjelmistovika,eikä korjaantunut edes päivityksellä... Kesken eräisiä kaikki nokiat,nyt tyytyväinen kahden siemenssin omistaja.....

Ja mitä takuuseen tulee,kun kävin kysyyn huollosta,et mitä maksaa päivitys siemen c55 malliin ja et mikä niillä on uusin versio. Silloin niillä oli vielä v14 ja mulla se väärän kielinen v18 ja sanoin itse päivittäneeni. Huoltotyönvastaanotosta sanoivat vaan et ei se mitään maksa kun on takuu voimassa,kun vaan odottaa,et tulee heille se uudempi päivitys. Ei ne mitään takuun raukeamisesta puhunu...

14. juuze

Tykkäykset:
    0
    Tuskimpa takuu tuohon raukeaa, jos kerran Siemenssin sivulta voi tuon päivityssoftan
    imuroida. Siemensin loppukäyttäjäsopimus sanoo ainakin seuraavaa:
    Tuo teksti nyt antaa ymmärtää, että softan saa päivittää itse, kunhan noudattaa ohjelman
    antamia ohjeita. Ainut mitä pitää tehdä on sammuttaa puhelin, pistää takaisin päälle
    ja klikata ohjelma käyntiin. Ohjelma hoitaa kaiken muun.

15. Marjo.

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Re: jokainen puhelin omalaatuinen...

No ei se nyt ihan noinkaan mene. Mä siirryin Nokian puhelimista ME45:een joulun alla, eikä ollut mitään ylitsepääsemättömiä alkuhankaluuksia. Tottakai se käyttölogiikka on vähän erilainen, mutta totuttelu siihen oli vähän vastaavaa kuin jos siirtyisi luurinäppäimellisestä Nokiasta navinäppäimelliseen (omakohtainen esimerkki 8210:sta 3310:aan)...

16. Guest Vieras

Itse ainakin totuin siemensiin parissa päivässä ilman mitään sen suurempia ongelmia, ja olen ollut erittäin tyytyväinen hankintaan. Näillänäkymin seuraavakin puhelin tulee olemaan siemens ;)

17. talleri

Tykkäykset:
    0
    Onhan näitä...

Nämä kännykät ovat luultavasti kaikki silloin tällöin vietävä huoltoon. Minulla on ollut muutama Nokialainen ja on nytkin käytössä 8210 (pari vuotta) sekä uutena kokeiluna on M50+gprs.

Yhteys tomii hyvin, puhelin tosin sammuu joka yö (ei kestä yksin oloa) mutta tämä ei minua haittaa, sillä nukun jokseenkin joka yö ainakin muutaman tunnin. Ulkomaille lähtiessäni otan Nokialaisen ja Radiolinjan kortin mukaan ja mökillä käytän Siemensiä nettiyhteyksissä. Kotona kuitenkin 512/512 ADSL ja koneet verkossa.

Siemensin logiikka on erilainen kuin Nokian mutta mitäpä se haittaa.

18. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    oon täysin sama mieltä slappyn kanssa.
    itse vaihdan heti nokian pois kun joiltain muilta merkeiltä tulee hienoja puhelimia (lue SE ja Siemens) mutta kun ei ole...mun silmiin siemenssit on akikki lähestulkoon saman näköisiä vähän kuoria pyöristetty...ja sit taas SE tekee nykyään vain sellaisia suorakaiteenmuotoisia laatikoita(paitsi t68i) ja nokia uskaltaa tehdä jotain erilaista (7210/3650/5100) ja nämä erikoisemmat ratkaisut ovat minun mieleeni ja minä en ole vienyt koko kännykkä historiani aikana puhelimeni kuin kerran huoltoon ja silloin syynä oli se että halusin vaan uuden softan (vikoja ei ollut) joten mä oon hannu hanhi koska mulla ei tunnu olevan koksaan mitään vikoja puhelimessa. ja toi on totta että nokiaa haukutaan paskaksi koska niitä on niin paljon enemmän että niitä hajoaa silloin enemmän...mulla on kaks kaveria, toisella aina ollut siemens ja toisella aina erkki ja molemmilla on ollut vikoja ja erkkien kanssa on sillä toisella ollut jopa 3 kertaa sellainen että seuraavana päivänä kun on ostanut niin on mennyt puhelin rikki. siemenssillä ei ihan niin paljon ongelmia mutta ongelmia silläkin ollut. tiedän myös toki ihmisiä joilla on ollut nokia huollossa mutta luulen että kaikkia merkkejä on suhteellisesti yhtä paljon huollossa käynyt.

19. dille Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No Siemens on kuitenkin jäänyt jälkeen ominaisuus jutuissa, kun värinäyttökin löytyy yhdestä markkinoilla olevasta siemenssistä (ja sekin 256 väriä...)

20. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    eikös jotkut sanonu tääl (en tie oliko vitsi) että nokia ostaa lähes kaikki 4096värin näytöt ja muut joutuu joko tyytymään 256värin näyttöihin tai sitten laittamaan kalliimmat 65k:n näytöt ja siltin myymään kännykkänsä samaan hintaan

Jaa tämä viestiketju