1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens SX1 Bugit?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Nemesis-88, 19/3/04.

1. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Haulla kun ei löytynyt tämmöstä topicia niin päätin sitten perustaa sellasen.
    Eli mitä bugejä teillä on SX1:ssä?
    Itsellä on mm. näppäinvalot ei toimi, tilttaa keskimäärin kerran tunnissa, kamera tilttaa jatkuvasti. Myös valot jäi kerran päälle.

2. qwerty987

Tykkäykset:
    0
    Itselläni puhelin tilttaa ehkä noin kerran päivässä parissa, valot tulevat aina myöhässä päälle, ja välillä jumittaa tajuttomasti.

3. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Kyllä mullakin valot tulevat viiveellä, mutta näppäimiin ei tule valoja :( On kiva kirjottaa viestejä muutenkin huonoilla näppäimillä, kun ei ole valoja :( pari kertaa on käyny myös niin et alanäppäinten valot ovat myös "hävinneet" mm. äsken kävi näin, mut taas ne palaa. Numero näppäinten valot ei vaan pala.

4. qwerty987

Tykkäykset:
    0
    Ei minulla vain tee tuollaista. No softapäivitykseen menee joka tapauksessa kunhan uusi softa tulee saataville.

5. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mites muut SX1:en omistajat onko teillä kentät täysissä jos ootte esim. keskellä kaupunkia? Mulla ei ainakaa ole vaan on yhtä vaille täysi ja jos olen kotona(n. 800m keskustasta) niin kentät näyttää 2. Eikai tämä ole aivan normaalia?
    Entäs jos painatte 6, 7 tai 8 näppäintä niin värähtääkö näyttö vähän?

6. paku

Tykkäykset:
    0
    Olen huomannut samaa ongelmaa, SX:n kenttä on yllättävän huono. Työpaikaltani on lähimpään tukiasemaan noin 200 m. silti vain kolme palkkia. Johtuneeko tästä huonosta kentästä, mutta SX:n valmiusaika on todella lyhyt, joudun lataamaan kännykkää joka toinen tai kolmas päivä. Työkaverilla on Nokian 6600 ja siinä on täydet kentät, sen valmiusaika riitää noin viikoksi. Alkuhuuman jälkeen olen käyttänyt konetta vain puhumiseen, eli muutama puhelu päivässä. Koneelle luvataan valmiusaikaa 200 tuntia. Onko kenelläkään toisella vastaavia kokemuksia?

7. Miika

Miika

Tykkäykset:
    0
    Kieltämättä tämä SX1:n kentänvoimakkuuden heikkous on vähän masentavaa. En ole kiinnittänyt keskustassa kävellessäni huomiota, mutta
    täällä duunipaikalla (n. 4km ydinkeskustasta) kentän voimakkuus näkyy
    heiluvan 3...täyden välillä. Pääasiassa palkkeja on 3 tai 4, täysi kenttä on harvinaisuus.

En tiedä missä on lähin tukiasema.

Mielestäni SL55:n antennin herkkyys oli parempi. Siinä oli aina yksi palkki enemmän kuin tuossa SX:ssä. Tuossa vieressä makaa 9210i jossa on täydet palkit melkein aina.

8. paku

Tykkäykset:
    0
    Millaiset valmiusajat teillä on? Kahden tai kolmen päivän valmiusaika on mielestäni tosi huono, kun käyttö on pelkästään muutama soitto päivässä. Valmiusaikaan vaikauttaa tietenkin millaisessa kentässä olen ja se taas on riippuvainen koneen antennin herkyydestä. Kotioloissa minulla kone näyttää vain kahta palkkia. Vanhan Nokialaisen(6210) kentä on kotioloissakin lähes maksimi, ja sen valmiusaika 4-5 päivää.
    Toivottavasti tämä on vain yksittäinen laitevika.

Epämääräisiä jumiutumisia on myös sattunut, mutta toisaalta olen kuullut kaveriltani, että samaa tekee myös Nokian 6600, jossa on sama Symbian käyttöliittymä!

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tolppien määrää ei verrata kuin omaan laitteeseen, eli on aivan valmistajasta kiinni mitä niillä haluaa näyttää.

Ilmeiseti ainoa asia mitä hän tekee puhelimella on että pistää sen viikonlopuksi lataukseen.
    Yleisesti ottaen (3650, 6600 jne) riittää potkua akussa rauhallisella käytällä parikis vuorokaudeksi ja aktiivi käytössä päivä tekee tiukkaa. SE:n p800 ja p900lla pärjää vähän paremmin, eli suhta aktiivisessa käytössä pärjää yleensä vuorokauden ja kohtuullisemmassa käytössä jopa päiviä.

Kaikki edellä mainitut laitteet voivat pysyä valmiustilassa liki viikon, jos niitä ei käytetä, eikä ole jäänyt virtaavievää softaa pyöriin ja kaikki posikytkettävissä olevat jutut on pois päältä (paitsi virransäästöt), Kokemukset SX1stä ovat niin rajoittuneet etten osaa noista käytännön lepoajoista nyky softilla sanoa.

P.S.

Ilmeisesti sinun avatari on varastettu ja varastaa jonkin palvelin kaistaa ja pelaa todella huonosti ja voi häiritä joidenkin surffailua.

10. Miika

Miika

Tykkäykset:
    0
    Tein kerran testin jota varten latasin luurin täysille (yön yli ja puhelin oli pois päältä). Sitten jätin luurin pöydälle (kolme palkkia) enkä koskenut luuriin. Tällä tavalla luurin valmiusajaksi sain aika tasan tarkkaan 72h. Normaalissa käytössä joudun latailemaan joka toinen päivä.

11. paku

Tykkäykset:
    0

Tämä sinun testisi kyllä tukee minunkin käsitystä SX1:n valmiusajasta, elikkä ei se ole vika vaan ominaisuus. Olisi tietysti hienoa jos voisi testata samanlaisessa olosuhteessa jotain toista kilpailevaa merkkiä esim. 6600. Silloin ei tarvitse arvailla mitä palkit eri valmistajilla tarkoittaa(toisella 3 toisella 5 palkkia).

12. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    totta, ei kuuluvuutta voi vertailla palkkien avulla. Nokialla tuntuu että aina täydet palkit. Tosin on siemens tunnettu huonosta kuuluvuudesta, sen takia siemenssin takana on lisäantenniliitäntä :):):)

13. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Tää SX1 jumittaa :(
    Mm. Yritin varmuuskopioida puh.muistia muistikortille, niin puhelin ilmoittaa aina samassa kohassa tuollaista. Alustus ei auta. Kortissa vika?
    Real One Playerin värit ovat kummalliset.
    En saanut myöskään ohjelmaa poistettua.
    On myös käynyt sillain, kun olen pistäny muistikortin sisään puhelimeen niin se ei ole tunnistanut sitä.
    On se nyt jumalauta, kun nykyään ei osata puhelimia enään valmistaa, vaan työnnetään ne markkinoille keskeneräisinä pa*koina!!
    Koskakohan on uusi softa tulossa nyt tässä on SVN: 07.
    En voi formatoida edes puh. muistia, koska en saa varmuuskopioitua tietoja muistille! PRKL!

14. kakofonia

Tykkäykset:
    0
    Realin värien ei luulis häirittevän jos tarkotat sen latauslogon värejä kun ohjelma kerran toimii. Mikset tekis varmuukopiota puhelimen muistista tietsikkaan ja lataa se se takas formatoinnin jälkeen? Puhelimen ja muistikorttis kanssa on selkeesti parisuhdeongelmia, terapia auttaa. Ookko aina muistanu lopettaa kaikki ohjelmat kun poistat kortin "vaihda muistikortti" kohdasta. Puhelimessa itessään ei oo virheitä (montaa) vaan symbian v6.2:ssa jota luuri käyttää. Samat virheet oli nokia 7650:ssa eikä niitä oo pystytty korjaamaan tähänkään luuriin. Olikos 6600:sessa v7.0 tai jotain, edistyneempi kuitenkin. sx1:n tekniikka on siis todellakin jo kolmatta vuotta vanhaa.

15. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kyllä näyttää kohta huolto kutsuvan myös minun käytössäni olevaa SX1:tä. Kone on alusta asti buutannut itsensä, kun tekee numerohaun Palveluvalikko-kortilta. Myös satunnaista jumittelua on ollut alusta asti. Nyt se on kuitenkin pahentunut niin, että puhelin jumittuu jopa kesken puhelun. Soitin autosta pikavalintaa käyttäen vahingossa väärälle ihmiselle. En saanut katkaistua soittoa heti asian huomattuani, vaan jouduin puhumaan puhelun. Kun vastapuoli sitten katkaisi puhelun, minun puhelimeni jumittui näyttämään "Soitetaan 050xxxxxxx", eli se oli omasta mielestään vasta aloittamassa juuri loppunutta puhelua. Mikään muu ei auttanut, kun repiä akku irti. (Erittäin kivaa keskellä kaupunkia ruuhka-aikana ajaessa..). Samaten soitin eilen aika tärkeää puhelua, kun vastapuoli alkoi yhtäkkiä huutelemaan haloota. Minä kuulin häntä, mutta hän ei minua. "Yllättäen" puhelun lopetus vaati taas akun irroituksen..

16. kakofonia

Tykkäykset:
    0
    "kop, kop".... on se vaan kumma että mulla ei oo mitään vikaa ollu mun luurissa. tottakai oon saanu pari softaa solmuun muttei pahempaa, sehän ei oo puhelimen vika. ja puhelin on todellakin ollu kovassa käytössä.

17. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Juu tuota latausaikaa tarkotin, eihän siinä muuta ongelmaa ookkaan mut silti nuo värit häiritsevät.

Eli Suomeksi?

Olen.

18. kakofonia

Tykkäykset:
    0
    No suomeks sille ei voi mitään. ;)
    Infinionin kortti ei taida olla kovin yleinen (?) + buginen puhelin = ongelmia.Mut jos kunnon bugeja kaipaat niin lue 6230 käyttökokemukset, osataan sitä meilläkin siis.

19. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mites ja millä ohjelmalla onnistun ottamaan varmuuskopion puhelimen muistista koneelle? Siemens Data Suitella ei onnistu, koska se herjaa sitä "Lähetä virheraportti" hommaa ja muistikortille ei saanut otettua varmuuskopiota (ylempänä syy).

20. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mikä tiedosto tyyppi olisi paras tuolle muistikortille? FAT vai FAT32?

Jaa tämä viestiketju