1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens SK65

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Blue Joker, 27/7/04.

1. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    http://images.bite.lt/banga/files/club/410512c98b444.jpg

Tälläinen löytyi. ;)

Aika mielenkiintoinen IMO, qwerty-näppis jne...voiskohan olla vielä Series 60? Tuskin. Omasta mielestä paremmin suunniteltu rakenne kuin 68xx-sarjassa Nokialta, tosin käytännössä pitäisi päästä testaamaan ennen kuin voi sanoa, mutta näyttää mukavammalta. :)

Julkistellaan luultavasti ensi maanantaina.

2. sámiboy

Tykkäykset:
    0
    No ei tuo ainakaan mikään kaunis mielestäni ole... Itsellä olisi hankinnan alla kylläkin qwerty-näppiksellä oleva mobiilipuhelin... Mutta tuota puhelin tuskin jaksan jäädä odottamaan joten taitaa jokin 68xx-sarjan tuotteista olla tuleva puhelimeni...

3. Trex

Tykkäykset:
    0
    Jep, ei taida olla S60, kun mm. valikkonäppäin puuttuu.

4. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Eipä tosiaan munkaan silmissä mitenkään erikoiselta näytä... kyllä Nokian 68xx puhelimet ainakin ulkonäköseikoissa pesee ton härvelin.

5. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Itse jostain syystä tykkään tuosta. :)

Tuossa ei ole samaa rajoitusta kuin nykyisin ainakin 68xx-sarjassa Nokialla, eli näyttö kääntyy ja siksi sen on oltava oikeastaan neliönmuotoinen...tuossa näytön ei tartte olla neliön muotoinen, ja tää on ainakin IMO hyvä asia. Tuo
    rakenne on siis fiksumpi.

Saa sitten nähdä mitkä muut featuret on, luulen, että niihin sitten ainakin petytään. :) Saa nähdä.

6. Trex

Tykkäykset:
    0
    S-sarjassa Siemensillä on perinteisesti ollut ihan mukavasti ominaisuuksia.

7. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Jostain luin, että muistia olisi ainakin tulossa 40MB, mutta nehän ovat vain huhuja..-

8. Suomen Huippu Vieras

Tuohan on loistava! Irkkailu nousee aivan uudelle tasolle. Nokian 68xx-mallejakin olen harkinnut. Toivottavasti tää SK65 ei maksa liikaa. Toivottavasti siinä on WAV-äänet, TFT-näyttö ja tehokas java.

No jos SK meinaa S-sarjaa niin siinähän on varmasti nuo kaikki ja paljon enemmänkin... varmaankin hinta laskee minun tasolleni vuonna 2006 :D

9. ppm

Tykkäykset:
    0
    Jos ne nyt saavat sen markkinoille ennen vuotta 2006 ;) No, eiköhän tuo ensi vuoden alussa tulle, ellei jo jouluna.

10. Trex

Tykkäykset:
    0
  11. Yksikkö

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    L1520
    aika pettymys.... miksiköhän tossa ei ole edes kameraa

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Suunnattu varmaan kohderyhmälle jolle kamera voi olla jopa haitaksi.

BlackBerry, push-to-talk, BT, kohtuullisesti puheaikaa ja muistia, QWERTY jne.

Tosin ei mikään Symbian kone.

13. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    IMO pettymys ainakin itselleni. Ei EDGE:ä eikä myöskään kameraa, itse näppismekanismi on kyllä mukavan näköinen. Harmi, että olemme niin pieni kielialue, että ei ole skandeja tuossa: sekin miinusta. Eli petyin SK65:een.

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Joku taitaa rakastaa näitä "IMO" ym. lyhenteitä :)

15. Trex

Tykkäykset:
    0
  16. Suomen Huippu Vieras

Onhan S65-"bisneskapulassakin" mahtava 1,3 megapikselin kamera.

17. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tunnustelin SK65:tä nopeasti julkistustilaisuudessa. Puhelin näyttää ja tuntuu luinnossa hyvältä. Läppärakenne tekee rungosta vähän paksun samaan tapaan kuin clamshellit. SK65 mahtui silti hyvin housuntaskuihini, jotka eivät ole lögäpöxykokoa. ;)

Bluetooth on tietysti plussaa, mutta EDGE:n puuttuminen miinusta. Kamera on minulle melkein yhdentekevä, kun en sitä muisssakaan puhelimissa usein käytä.

Käyttöliittymä oli varsin OK, kirjoitin uuden sähköpostiviestin ja kalenterimerkinnän varsin nopeasti. Skandimerkkien syöttötapaa en keksinyt, eli ääkkösiä ei siis näppäimistössä ole erillisinä näppäiminä.

Jos tällaisen vielä saisi avoimella softalla (Windows / Symbian / Palm), niin käyttökelpoisuus nousisi aivan toiseen luokkaan. Silloin voisi puhua jo mini-communicatorista.

SK65:n nähtyäni olen varma, että QWERTY-näppäimistöllisen Series 60 -mallinkin voisi tehdä, oli valmistaja sitten Nokia tai Siemens. Laitan peukut pystyyn.

t. tero

18. sensei

Tykkäykset:
    0
    Itsellä olisi käyttöä tuollaiselle kapulalle. Kameraa tarvitessani käytän Minoltan A2:sta, joten kamera on vain turha fiitsö, joka ei ainakaan lisää luotettavuutta. Harmillisesti Nokian 6820 on kamera. Mieluummin ottaisin tilalle vaikka roiskevesitiiviyden, josta olisi todellista hyötyä. Ehkä valmistajat alkavat huomata, että joillekin ostajille huonolla kameralla puhelimessa ei ole käyttöä ja jopa ostokriteereistä voi löytyä 'ei kameraa'. Tähän asti kamerattomia puhelimia on ollut vain halpismalleissa.

19. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    No juu-u, mutta SK65 on suunnattu vielä huomattavasti S65:tta enemmän yrityksille päin ja voi se kunnon kamera puhelimessa taas joissain hommissa olla hyvä asiakin. S65:ssa on muitakin "viihdeominaisuuksia" enemmän kuin SK65:ssa, joka keskittyy siihen, että sillä tehdään hard workkii. :)

20. Suomen Huippu Vieras

No niinpä, se SK65:ssä mättääkin. En mä haluu mitään haard wörkkii tehä ku irccailla vaan vähän ja kirjoittaa nopeammin tekstiviestit ja emailit!

Nokian 68xx sarjahan on oikeastaan vähemmän bisnespainotteinen. Tota SK65:ta tosiaan mainostetaan vaan että bisnes bisnes professionaaleille. Siemenssin pitäis tehdä edullisempi qwerty-kapula jossa ei nostais kaikenmaailman IRdAt ja outlook-synkronoinnit hintaa. Ja riittäis minulle vähempi muistikin kuin 64 megatavua.

Jaa tämä viestiketju