1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens SG75 ja SFG75

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Mitro, 16/9/05.

1. Mitro

Mitro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Uutta umts-kännykkää pukkaa Siemensiltä. Tiedot kotoisin Club-Siemensistä.

Luonnollisesti tarjotaan ominaisuuksina muistikorttia, mp3-soitinta ja megapixelikameraa. SG75:n alustavat ominaisuudet löytyvät. Puhelimista tulossa lisää tietoa varmaankin lähiaikoina.

2. Kuohu

Tykkäykset:
    0
  3. Mitro

Mitro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Se on tarkoitettu meille, jotka ovat oppineet nostelemaan puhelimen taskusta pois antennia hyväksikäyttäen. Oishan noihinkin voinut tietysti UIQ:ta tai S60:ta yrittää laittaa, mutta se ei nyt kuuluu BenQ/Siemens politiikkaan.

4. peemvee

peemvee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    78
    Puhelinmalli:
    640DS
    SFG75 ei tue 900 Mhz:n taajuutta

Jos nuo speksit pitävät paikkansa, niin tuolla SFG75 3G-kapulalla ei tee meillä Suomessa kaupunkien ulkopuolella juuri mitään. Siinä näyttää olevan vain 1800/1900 Mhz gsm-taajuuksien tuki. Ainakin maaseudulla operaattoreillamme on usein käytössään vain 900 Mhz:n taajuus. Siis todellinen city-luuri..

5. Mitro

Mitro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Siemens SFG75

Manufacturer: BenQ (phone also known as BenQ S80)

Tässä tuo originaalimalli, siinä lukee ominaisuuksissa GSM 900/1800, onkohan Siemensillä päässyt painovirhe lipsahtamaan viralliseen tiedotteeseen?

6. huuhaa

huuhaa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    Uudelleenbrändätty BenQ S80

Mitro jo tetesikin noista BenQ S80 mallin spekseistä, tässä vielä linkki BenQ S80:n virallisiin spekseihin joista ilmenee sama asia, että ainakin siinä taajuusalue on UMTS 2100 MHz; GSM 900/1800 MHz. Tietenkään tämä ei takaa mitään, mutta vaikuttaisi oudolta mikäli tänne tuotaisiin jokin citymalli, eli olisiko datasheetiin lipsahtanut virhe?

Itse olen uusimassa luuria tässä jossainvaiheessa ja nämä kaksi mallia rupesivat kiinnostamaan (muiden ohessa), merkissä kun olen aikonut pysyä. Hieman vaan epäilyttää tuo SFG75, kun sehän on tavallaan BenQ. Toisaalta siihenhän on syytä tottua mikäli aikoo jatkossakin merkissä pysyä. Se vaan että tulevat BenQ:t ovat luultavasti saaneet osakseen edes hieman Siemensmäisyyttä käyttikseen ym. toisin kuin nämä uudelleenbrändätyt. Lisäksi, tuohon malliin tuskin saa firmwarepäivityksiäkään.

Edit: Mitro ehtikin ennenkuin sain aikaan painaa lähetä..

7. Esko

Tykkäykset:
    0
    ulkonäkö on kyllä varsin epäonnistunu molemmissa puhelimissa...halvannäköisiä :(
    varsinkin toi simpukka näyttää todella vanhahtavalle ja muoviselle

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    SG75 näyttää aika hyvältä. En ole nähnyt laitteita luonnossa, mutta en allekirjoita suoralta kädeltä halpaa vaikutelmaa. Ominaisuuksia sopivasti ja ulkonäkö miellyttää silmää. Näppäimistökin näyttää hyvältä, riittävän suuret näppäimet ja rauhallinen sijoittelu. Huomattavasti paremman näköinen kuin esimerkiksi 7650:ssa, jonka pienet ja surkeat näppäimet alkoivat pian kismittää.

Jos tarvetta Symbianille ei olisi, voisin aivan hyvin harkita tätä mallia UMTS-puhelimeksi. Oliko näistä vielä mitään hinta-arvioita?

9. huuhaa

huuhaa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    Club-Siemensin keskustelusta poimittua:

Ja käsittääkseni tuossa tarkoitettiin mallia SFG75. Mikäli tuo tieto pitää lähellekkään paikkaansa olen positiivisesti yllättynyt. Tosin miinuksena ko. mallille itse näkisin iTapin, joka siinä ainakin clubin mukaan olisi. Vai onkohan mahdollista että softaa kustomoidaan kun tuodaan myyntiiin Siemens nimen alla? Toisaalta en jaksa uskoa siihen itsekkään.

10. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Makuasioita, mutta ei iTAP nyt mielestäni toivoton ole kunhan sitä oppii käyttämään. Ainakin itse olen tullut hyvin toimeen.

11. huuhaa

huuhaa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    SG75 peruttu

Eli tänään club-siemens ilmoittaa uutissivuillaan: SG75 is cancelled

BenQ Mobile have decided not to release the SG75, apparently because it overlaps the roadmaps of BenQ and Siemens and its life cycle would be too short due to new UMTS devices that are to be introduced by BenQ Mobile in first half of 2006.

Se oli siis sen tarun loppu ennenkuin ehti edes alkaa. Täytyy vain toivoa että BenQ toisi vastaavasti jotain mielenkiintoista tilalle ja mielellään linux pohjaista tavaraa (mutta ei suljettua kuten SXG75). :)

Edit: Loppuun vielä googlen kääntämä juttu aiheesta.

Jaa tämä viestiketju