1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens S55

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja GhostBeer, 30/7/03.

1. GhostBeer

Tykkäykset:
    0
    No nyt olen päättänyt (ehkä) ostaa tuon S55. Onko tuo nyt ihan hullu päätös ? Minkälaisia QuickPic kameralla otetut kuvat on verrattuna esim. nokian kamerapuhelimiin, jos siirtää vaikka PC:lle ? Onko soittoäänet käytännössä siedettäviä ? Ja mätäneekö toi luuri käsiin vai onko se ihan luotettava ja kestävä ?

2. must1

Tykkäykset:
    0
    Kuvista en osaa sanoa (ei ollut kameraa), mutta mielestäni moniääniset soittoäänet kuulostivat S55:lla paremmilta kuin 3650:lla.
    Känny oli luotettava, kunnes sain päähäni korjata vaikkei ollut rikki... Huollossa tehdyn softapäivityksen jälkeen S55 sekosi täysin ja piti lähettää maahantuojalle.

3. Ghost Of The Navigator

Tykkäykset:
    0
    Minä ainakin yllätyin positiivisesti kuvien laadusta kun siirsin ne PC:lle, nokian kännyihin en voi kyllä verrata koska ei ole kokemuksia. Soittoäänet kuulostavat mielestäni sanalla sanoen hyvältä. Luotettavalta se on ainakin minun luuri tuntunut, kertaakaan ei ole ohjelmisto kaatunut ja softa päivitykset on käynyt näppärästi datakaapelin kautta.

4. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    Suurin ongelma mihin törmäsin oli se, ettei sillä ole minkäänlaista tukea. Puhelinnumero kyllä on, mutta siellä kukaan ei tiedä mistään mitään ja lupailevat aina soitella myöhemmin, mutta eivät soita. Eivät vastaa sähköposteihin. Niin mahtavaa asiakaspalvelua, että myin sen veks ja kerron kaikille kavereilleni, että välttävät moista kusetusta. Sanoisivat sitten suoraan, ettei ole tukea.

Kameralla tulee ihan laadukkaita kuvia ja siinä on jopa salamakin. Akkua se tosin sitten kuluttaa reilusti, eikä se akku muutenkaan kestä kuin 2 päivää (satojen tuntien valmiusaika on pelkkä uni vaan, käytännössä noin 60-70h ilman puhuhimista). Sähköposti siinä ei toiminut koskaan vaikka asetukset olivat oikein, eikä ongelmaa pystynyt kukaan selvittämään. Soittoäänet ovat hienoja ainakin tavallisiin piipityksiin tottuneelle, muuluvuus (kenttä) on huonompi kuin esim. vanhalla N8210:lla. T9 toimii hyvin, mutta näppäimistö on aika surkea ettei ihan toivoton, tekstiviestiä kirjoittaessa on pakko jatkuvasti seurata tuliko kaikki kirjaimet mitä painoit. Käyttäminen on periaatteessa helppoa, mutta varmistuskysymyksiä on aivan liikaa ja epäloogisesti nappulalta toisella hyppien. Nokiaan tottunut saa päivässä raivokohtauksen. Keskimäärin ihan kiva tuttavuus, pieni, siisti ja toimii jopa puhelimena. Jaksoin kuukauden ja myin veks.

5. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Miks et ota m55:sta? Ne kuvat ainakin mitä oon wapilla kännyyn ottanu, on mun mielestä ihan hyvälaatuisia. Onhan m55:s väriero s55:een 4096>256.

6. GhostBeer

Tykkäykset:
    0
    Juu mä tilasin yhestä liikkeestä ton M55, mutta ei ole vielä tullut

7. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    http://www.vapaalla.org/?kuvat_iqp-500

Samalta sivulta löytyy myös Nokian kamerapuhelimilla otettuja kuvia, eli voit verrata.

8. jussia

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä Siemensin asiakaspalvelu toimii hyvin, eilen illalla laitoin kysymyksen sinne palautelomakkeella ja tänä aamuna kun kävin sähköpostit tarkistamassa, vastaus odotti jo postilaatikossa. Ihan hienoa.

9. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mitäs helvettiä? Mä laitoin kysymyksen perjantaina ja vastausta ei oo tullu vieläkään =) Onpa reilua joo =)

Toisaalta mä kysyin just samaa asiaa kun sä, joten sain tietää vastauksen jo etukäteen siitä toisesta ketjusta, mihin kirjotit sen vastauksen =)

EDIT: Vedetäänpä syytökset takaisin, olin tarkistanu väärän postilaatikon =) Tää tästä seuraa kun on kaks mailia..

Jaa tämä viestiketju