1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

siemens s55 vs. Nokia 6610

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja FCB, 12/1/03.

1. FCB

Tykkäykset:
    0
    Kumman noista ottaisitte??ja miksi?Itse en osaa päättää:)Onhan noissa kyllä vähän hintaeroo, mutta silti.

2. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6573
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Siemens S55. Ominaisuudet ovat paremmat. Itse taistelen S55 vai Samsuns S100 kysymyksen kanssa.

3. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    no nokiassa 4096 värin näyttö, Siemenssissä 256.
    Java löytyy molemmista. Siemensissä enemmän raitoja
    polyfoonisissa. Kolmitaajuuskin löytyy molemmista. Molempiin
    saa kiinni kameran, Siemenssissä luultavasti huomattavasti parempi.
    Bluetooth löytyy vain Siemenssistä. Muistiakin Siemenssissä enemmän
    725 kb vs. 921 kb. 6610 painaa 2 grammaa vähemmän ja on mielestäni
    paremman näköinen. vaikka soittoäänet on siemenssissä paremmat,
    mutta kamera ei tuossa paljon mulle merkkaisi, eikä bluetoothkaan niin
    ottaisin 6610:n mutta joku muu (ja varmasti monikin) ottaisi kyllä S55:Den.

4. Infra

Tykkäykset:
    6573
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Tämä on juuri se asia miksi puhelimia on vaikea verrata toisiinsa. Ominaisuuksia löytyy toisesta enemmän kun taas toisessa paino/ulkonäkö on parempi yms.

5. Aero

Tykkäykset:
    0
    Eikös siinä pop-portissa ollut ongelmia? Eli sitä kameraa ei kunnolla saa kiinni? Nuo puhelimethan ovat hyvin samanlaisia keskenään. Molemmissa on kaiutinpuhelu, Java jne. ainut konkreettinen ero taitaa olla että S55:ssa on huomattavasti huonompi näyttö kuin nokialaisessa. Soittoäänet kuulostavat varmasti paremmilta Siemensissä, nokialaisessa ne kuulostavat mielestäni karseille. Hyvin vaikea sanoa, mutta koska puhutaan tuosta hintaluokasta, niin miksei tuoda mukaan vertailuun Samsung S100? Sekin on käytännössä hyvin samanlainen kuin nuo kaksi, paitsi että siitä puuttuu kamera, mms ja kaiutinpuhelin - mutta erittäin hyvä näyttö ja tyyllikäs desing korvaavat nuo puuttumiset. Ja jos HoFo:n kavereihin on yhtään uskomista, niin S100 vastaanottaa MMS kuvaa, muttei voi lähettää.

Mutta koska en tarvitse MMS enkä BT, niin otan S100. Jos sinä taas tarvitset nuo molemmat, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee S55. Nokialainen on myös varmasti hyvä, mutta kädessä en pidä siitä... tulee jonkinlainen ontto tunne ja näytössäkään ei kehumisia ole. Myöskin valikkorakenne on mielestäni nokialaisessa idioottimaisen yksinkertainen johon kyllästyin kahdessa päivässä. Kuten jo sanoin, itse valitsisin Samsung S100, jos sitä ei olisi saatavilla/tulossa niin valintani olisi S55 hintansa, hyvän kameran ja luotettavuuden takia (niin ja soittoäänet :) ja sitten tuo nokialainen.

6. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    onhan siinä...mutta saa sen kameran kunnolla kiinni mutta sitten
    se saattaa heilua siinä eikä saa aina signaalia (tai jotain sellaista)

7. FCB

Tykkäykset:
    0
    Kumpaan noista saa haettua enemmän kuvia yms.?

8. Aero

Tykkäykset:
    0
    Muistaakseni 6100 - 725kb S55 945kb, S100:n kuvakapasiteetista ei tietoa, n. 300kb kuitenkin ja vielä java-sovelluksille on tilaa 300kb. Siemensin ja Nokialaisen muistit ovat sitten yhteensä, kaikille jutuille.

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mä ottaisin Nokian ,koska siinä on parempi värinäyttö ja parempi käyttis. Mutta Siemens on mun mielestä pemman näköinen....

PS. Nokiaboy! Tai no mä jätän sanomatta...

10. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Nokian ilman muuta. Onhan siemenssi hyvä mutta jaksaako sitä näyttöä tuijottaa?? 6610 voisi mielestäni olla parempi resoluutio enkä kestäisi katsoa sitä pientä 256 värin näyttöä.

11. Infra

Tykkäykset:
    6573
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    hoh hoijaa...Tarviikos sitä näyttöä sitten tuijottaa 24/7? Ostaa sitten jonku S100 jos haluu niitä värejä niin kattella.

12. SubSab

Tykkäykset:
    0
    Nokiassa on radio jota S55:ssä ei tietääkseni ole. Se on joillekin aika tärkeä ominaisuus, toisille taas täysin turha.

13. SubSab

Tykkäykset:
    0
    S100:ssa on inhottava ja vanhanaikainen ulkoinen antenni.

14. Infra

Tykkäykset:
    6573
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Jonka tilalle voi laittaa miniantennin (sellainen pyörylä) www.miniantenna.de

15. Aero

Tykkäykset:
    0
    Ja toiseksi tuo pieni antenni (siis se aito, ei miniantenni) nostaa kuuluvuuden aivan eri tasolle mitä esim. nokioissa. Ja ulkonäön kannalta tuo puhelin vaatii antennin, kuten kaikki läpälliset mielestäni.

16. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Itse olen myös pähkäillyt iltoja monia että kumman ottaisi, S55:n vai 6610:n. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa. En ole vielä täysin varma, pitää nähdä kädessä tuo S55 ennenkuin päätän. S100:aa en ottaisi koska se ei ole yhdessä osassa sekä muutamat omituisuudet käyttiksessä tiputtaa sen pois.

17. Yucatan

Tykkäykset:
    0
    Rohkenen olla eri mieltä. Mielestäni simpukkamallin puhelimet näyttäisivät huomattavan paljon kauniimmilta ja ennen kaikkea symmetrisemmiltä, jos antenni olisi sisäinen. Esim. Motorolan T720 ja Samsungin S/T100 ovat kaikki varsin hienoja puhelimia, mutta antennin näkyvyys kylläkin rikkoo kokonaisuutta hieman ilkeästi.

Sitten takaisin itse asiaan. Suosittelisin ehkäpä Siemensiä, vaikka näyttö onkin huomattavasti heikompaa laatua. Mukana tulee kuitenkin jotakuinkin samat toiminnot vieläpä salamakameran kera. Mielestäni n.500€ puhelimeen saakin sisältyä jo kaikenmoista mukavaa kuten kamera yms. Kannatan myöskin Samsung S100:n harkintaa. Sekin on varsin kaunis puhelin hyvillä toiminnoilla ja varsin tarkalla näytöllä.

18. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Siemensi olisi kiva, kun sen kameranlaatu on ilmeisesti parempi ja se on jotenkin oudon näköinen. Mutta kallistuisin kuitenkin 6610:n puolelle.

Ja jos näytön värimääristä puhutaan, niin kyllä S100:n näyttöä on ilo kattella.

19. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kyllä mä S55:n valitsisin. Paremmat ominaisuudet. Ulkonäkö on taas tosi tasainen, mutta hivenen S55:n on parempi, joten S55 olisi valintani.

20. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ottaisin Nokian mallin yhdestä yksinkertaisesta syystä. Yhteensopivuus.

Jos unohtuu esim. laturi kotiin ei tarttee hermoilla, kun jollain muulla on mukana. Ei tarttee miettiä miten esim. MMS-viestit näkyy vastaanottajalla kun lähipiirissä kaikilla on kuitenkin Nokia. Logo/soittari/WAP/yms. -palvelut kaikki Nokioille räätälöityjä.

Ja tietty 6610:n näytössä on enemmän värejä, suurempi hyöty MMS-käytössä (valokuvat). Sekä radio.

Siemens toisaalta selkeästi parempi dataominaisuuksiltaan. Myös mukana tuleva (tai lisävarusteena saatava) kamera kohtuullisen laadukas.

Jaa tämä viestiketju