1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens S55 & toimiva Bluetooth

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja lasse79, 31/1/03.

1. lasse79

Tykkäykset:
    0
    Mikä Bluetooth-adabteri kannattaisi ostaa? Käytän Windows XP:tä ja Siemens S55:sta.

Haluaisin saada toimimaan Bluetoothin 100% S55:n mukana tulleen Data Suite ohjelmiston kanssa.

Olen kokeillut SCM:n adabteria ja en saanut siinä toimimaan synkronointia Outlookin kanssa. Tiedon siirto toimi loistavasti puhelimen ja koneen välillä.

2. pamaus

Tykkäykset:
    0
    bt adapterista

Itseäni kiinnostaa myös suunnattomasti k.o. asia. Olen kokeillut jo microsoftin bt hiirtä. Puhelin ja xp löytää toisensa, mutta gprs ei toimi. Olen kuullut, että tämä yhdistelämä toimisi nokian puhelimien kanssa. Jos löytyy joku toimiva bt ja siemens s55 ja xp yhdistelämä olisin oikein kiinnostunut.

3. Kartsa

Tykkäykset:
    0
    S55+bluetooth

Minulla on käytössä s55:sen kanssa SCM ZIO-merkkinen bluetooth-adapteri, joka toimii hyvin. Käytin sitä aikaisemmin 6310 kanssa myös. Sillä pääsee nettiin ja voi käyttää myös Siemensin data-ohjelmaa.

4. lasse79

Tykkäykset:
    0
    Re: S55+bluetooth

Käytätkö XP:tä? Itse meinaan yritin saada samaa adabteria toimimaan, mutta en muutaman tunnin räpellyksellä onnistunut.

Täytyy varmaan hakea se uudelleen kokeiltavaksi.

5. Kartsa

Tykkäykset:
    0

Kone on Fujitsu-Siemens Amilo 7600 ja käyttis XPhome ja toimii loistavasti. Oletko laittanut puhelimesta bluetoothin ja gprs:n päälle kun alat etsimään puhelinta SCM:llä. Kun puhelin löytyy, niin ota käyttöön SCM:n ohjelmistosta dial-up osio.

6. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Missä myydään kyseistä adapteria ja paljon sillö on hintaa?

7. Kartsa

Tykkäykset:
    0

Mä ostin adapterin paikallisesta KP-datasta hintaan 89eur. Muistaakseni ainakin BT-Mikron verkkokauppa tuntee myös palikan hiukan halvemmalla.

8. lasse79

Tykkäykset:
    0

No niin.

Hain SCM-adapterin uudelleen kokeiltavaksi ja sain sen heti toimimaan. Synkronointi, tiedostojen siirto & GPRS toimii :)

9. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    OK. Kiitoksia =)

10. pamaus

Tykkäykset:
    0
    scm ohjelma

ostin myös tuon scm zion, mutta en saanut vieläkään gprs toimimaan bluetoothia. Eli mikä on scm ohjelma millä etsitään puhelin. Oletteko asentaneet s55 gprs ajurit bt kautta. Kysyikö mihin com porttiin laitetaan kone kiinni. Puhelin ja xp seurustelevat, mutta gprs bluetoothilla homma ei toimi.

11. lasse79

Tykkäykset:
    0
    Re: scm ohjelma

Haeppa uudet ajurit valmistajan sivuilta. Osoite löytyy mukana tulleen cd-levyn kannesta.

Ja asentaessasi Data Suiten mukana tulleita GPRS-ajureita niin muista laittaa ruksi, että kytket puhelimesi Sarjakaapelin ja Bluetoothin avulla, koska muuten ohjelma ei anna valita tekemääsi Bluetooth-Adapterin sarjaporttia. Minulla COM3.

Olethan tehnyt kyseisen portin?

12. pamaus

Tykkäykset:
    0
    Jep kun pääsen töistä, niin etsin uudet ajurit.

13. pamaus

Tykkäykset:
    0
    Ei toimi! Uudet ajurit asennettu netistä.
    Tietokone ei millään suostu löytämään gprs yheyttä.
    Siemensin gprs ohjelma asennettu com ja bluetueth yhteyksille?

Mikä nyt avuksi?

14. lasse79

Tykkäykset:
    0
    Tuleeko kaikkiin kohtiin punaista, kun yrität ottaa GPRS-yhteyden?

Toimiiko Data Suite ohjelmisto?

15. pamaus

Tykkäykset:
    0
    jep kaikki tulee punaisiksi. Datasuite ei löydä puhelinta. XP langattomissa verkkoyhteyksissä puhelin todentuu. Mistä näkee, että kone löytää yleensä koko puhelimen bt yhteydellä. Datasuite etsii puhelinta, mutta ei löydä. comportti on 4 ja com3 koneen oma modeemi. Puhelimen bt ja gprs on päällä. Uusi scm ajuri asennettu ja siemensin com&bt ajuri asennettu.

16. pamaus

Tykkäykset:
    0
    niin ja gprs on toiminut moitteetta com1 kaapelilla. Tällä hetkellä DATA Suite ilmoittaa, että puhelinta ei löydy.

17. lasse79

Tykkäykset:
    0
    Sinulla on joku asetus väärin, mutta on lähes mahdoton arvata mikä...

Olethan määritellyt oikean portin Data Suiteen ja GPRS-modemiin?

18. Henkka

Tykkäykset:
    0
    Mulla on ihan sama ongelma! Mulla toimii kyllä tiedostojen siirto kumpaakin suuntaan BT-palikan omalla softalla. Mutta Data Suite ei löydä puhelinta, eikä nettiyhteyskään lähde toimimaan BT:n kautta.

Enkä ole vielä keksiny mitä oon tehny väärin... pitää jatkaa virittelyä...

19. pamaus

Tykkäykset:
    0
    aika oudolta tuntuu tämä homma, toisilla toimii ja toisilla ei. Puhelinta ei vaan löydy

20. pamaus

Tykkäykset:
    0
    Otin hommasta työvoiton. Formatoin läppärin kovalevyn ja aloitin puhtaalta pöydältä. Ei todellakaan ollut mitään ongelmia sen jälkeen. Ajureita ladattaessa piti vaan varmistaa se, että käytti samoja com portteja.

Jaa tämä viestiketju