1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens S45 ja C55 - Kumpi?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja lkivikos, 25/12/02.

1. lkivikos

Tykkäykset:
    0
    Eli kumpaa puhelinta suosittelette kokemustenne perusteella? Puhelimet ovat käsittääkseni aikalailla saman hintaiset. Erityisesti toimiva ja käytännöllinen kalenteri, muistutuksineen on minulle tärkeä. Lisäksi puheentunnistus numeroita valittaessa, pitkät valmius- ja puheajat, hyvät näppäimet, iso selkeä näyttö ja pitkät tekstiviestit ovat tärkeitä. Tarvitsen myös GPRS-ominaisuuden ja WAP:in. Mikä ero on WAP 1.2 ja WAP 1.2.1 välillä? En tarvitse polyfonisia ääniä ja uskon että Javankin hyöty jää vähäiseksi.

Olisi kiva, jos kuulisin molemmista puhelimista käyttökokemuksia. Mikä on uusin softaversio kummallekin mallille ja miten sen voi puhelimesta tarkistaa?

2. dynamo

Tykkäykset:
    3
    noiden perusteella s45 on sinun valintasi

3. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Noista kahdesta puhelimesta S45 täyttää varmaankin tarpeesi paremmin. C55:ssä ei esimerkiksi ole kalenteria ollenkaan.. Uskon myös käytännön valmius- ja puheaikojen olevan paremmat S45:ssä. Myös näyttö on isompi. Itselläni on S45:n iskunkestävä versio ME45 ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen puhelimeeni. Toimii luotettavasti ja kaiken kaikkiaan erittäin mukava puhelin.. Softaversion näkee molemmista, kun painaa *#06# ja sitten info-näppäintä.

4. lkivikos

Tykkäykset:
    0
    Onko teilla tietoa, milloin Suomeen saapuu S45i? Onko hintajotakuinkin sama kuin S45:n? Miten katselin www.siemens.com, että S45i:ssä ei ole lainkaan kuvaviestimahdollisuutta, mutta S45:ssa on...mitäs ihmettä?? Mikä parannus tuo "i" sitten on olevinaan?

Niin ja mikä ero on WAP 1.2:n ja 1.2.1:n välillä?

5. topiz

Tykkäykset:
    1
    S45i:ssä pitäisi olla java.

6. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Pitäisi niin. Ei siinä kuitenkaan ole, harmi kyllä.

7. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Saa nähdä tuleeko S45i ollenkaan Pohjoismaihin myyntiin. Muistan lukeneeni keväällä ruotsalaisesta Mobil-lehdestä, että Siemens olisi vaatinut niin suuret ennakkotilaukset Pohjoismailta, että tuonti ei kannattanut. S45i:ssä on sähköposti lisänä S45:n ominaisuuksiin. Javaa siinä ei ole. Java on SL45i ja SL45-mallien ero..

8. lkivikos

Tykkäykset:
    0
    Miten tuon puhelimen tilaaminen ulkomailta...onko teillä mielipidettä? Mistä kannattaisi tilata ja miten takuu- ja huoltoasiat?

9. Aero

Tykkäykset:
    0
    Tarpeidesi perusteella valintasi on S45. Itselläni on tämä puhelin ollut kesästä asti, eikä pahaa sanottavaa ole. Hakkaa jokaikisen Business luokan nokialaisen mitä minulla on ollut ja mitä olen käyttänyt. Näyttö on todella hyvä ja tarkka, näppäimet ovat erinomaiset, valikkorakenne todella looginen ja hyvä. Pitkät tekstiviestit kun ovat kriteerisi niin tällä voi kirjoittaa 760 merkkisiä viestejä. Puheentunnistus onnistuu hyvin ja puhelin on aina soittanut sinne minne pitää. Ainut miinus on muuten se että puhemuistion muistimäärä on vain pari minuuttia, mutta en ole oikeastaan näitä paljoa käyttänyt. GPRS ja WAP pelittää todella hyvin. Jos hyvää ja tyylikästä puhelinta kaipaat, niin ota S45.

http://www.einfachpreiswert.de/ Itse tilasin puhelimeni tuolta ja voin suositella kauppaa.

10. lkivikos

Tykkäykset:
    0
    Entä tosiaan, miten takuu- ja huoltoasiat hoituvat, jos tilaat ulkomailta puhelimen, jota ei edes Suomesta saa? Minne puhelimeni on lähetettävä, jos siihen jotain vikaa tulee? Entäpä ohjelmaversiopäivitykset, kuka ne hoitaa?

AT: Kun ostit S45i:si Saksasta, niin saiko siihen suomenkielistä valikkoa ja ennustavaa tekstiviestinsyöttöä?

11. jim77

Tykkäykset:
    0
    Klikkaa tätä linkkiä joka vie sinut mysiemens.com sivuille S45 puhelimen tietoihin "compare" kohtaan. Valitse listasta C55 ja klikkaa OK. Itse olen Siemenssiin tutustunut nyt vasta kun kiinnostus heräsi S55:n joten tuo on ollut paras työkalu netissä mielestäni.

12. lkivikos

Tykkäykset:
    0
    Joo. Valintani on S45i.

Mutta...

...AT, kun ostit S45i:si Saksasta, niin saiko siihen suomenkielistä valikkoa ja suom.k. ennustavaa tekstiviestinsyöttöä?

Onko S45i:ssä kuvaviestituki? Siemensin sivuilla lukee S45i:n kohdalla "Picture Messaging: -", mutta toisaalta taas kerrotaan, että S45i:ssä on kaikki samat ominaisuudet kuin S45:ssa (jossa on siis picture messaging) plus e-mail ja uusi peli. Mikä on totuus? Kertokaas S45i:n omistajat.

13. Aero

Tykkäykset:
    0
    Oho, anteeksi, en huomannut että olit laittanut kysymyksiä. Siis ostin S45:n, en i-mallia. Softapäivitys suomenkieliseksi hoitui vaivatta datakaapelilla ja netistä haetulla virallisella softalla. Takuu hoituu ihan normaalisti täällä huollossta ja kaikki on muutenkin ihankuin ostaisit puhelimesi täältä. Näin sanoivat minulle kaupassa ja Suomen Siemensin Help Deskissä.

14. lkivikos

Tykkäykset:
    0
    AT, Mikä on edullisin tapa tilata tuolta vihjaamastasi kaupasta? Paljon olivat toimituskulut ja -ajat?

15. Aero

Tykkäykset:
    0
    Toimitusaika n. 2vk, kulut jotain yhteensä 25e.

Jaa tämä viestiketju