1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens ME45

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja miche, 22/12/02.

1. miche

Tykkäykset:
    0
    Vanha oikein hyvin palvellut Nokia vaihtui ihan sattumoisin Siemensin ME45 malliin. Olin ällikällä lyöty.

En odottanut kovin paljon, mutta kalenteritoiminnot ja yhteensopivuus (tiedonsiirto) PC:n MS/Outlookin välillä toimii loistavasti ja 4+1 GPRS yhteys pelittää ihan kivasti.

Valikotkin selvisivät yhden illan räpläämisen jälkeen. Ei ole isoa eroa Nokiaan.

Minkä ihmeen takia ko. mallia ei mainosteta missään?

Johtuukohan ihastukseni vain tietämättömyydestä uusien Nokialaiten suhteen?

Millainen peli mahtaa olla tuo Gigantin mainostama uusi Siemens S55 josta läytyy jo kamerakin? (kiinnostaa sikäli kun ME45 on vain lainassa ja edustaa kait aika vanhaa mallistoa)

Teenköhän huonon valinnan, jos hankin tuon Siemensin uutuuden?
    Millainen vaihtoehto on uuden ME45:n hankinta?

2. rmake

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE Xperia MiniPro
    Olen itse pitänyt todella paljon tuosta mallista, taitaa olla ainoita puhelimia missä ei ole ollut mitään huoltokäyntiä aiheuttanutta vikaa.
    Verrattuna esm. nyt "väliaikana" käytössä olevaan c55 malliin, joka ei ohjelmaversiosta 14 huolimatta edusta aivan viilatuinta tekniikkaa kaikkine bugeineen.

Ainoa huoltokeikka oli näppäimistömaton vaihto, kun osasta näppäimiä lähti pinta pois, sekin meni luonnollisesti takuuseen.

Motorolaan (v66) verrattuna taas gprs toimii hivenen epävarmemmin tietokoneessa, yhteyden saanti joskus heikompi, ja saattaa katkaista kesken. Molemmissa siis sama dna liittymä.

Toki se on hiukka vanha malli, joten ehkä s55 saattaisi olla mielekkäämpi vaihtoehto, mutta se taasen ei ole iskun/roiskevedenpitävä.

3. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kyllä ME45 on tosiaan loistava puhelin. Itselläni on sellainen ja täytyy sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen. Käytän sitä myös GPRS-modeemina kotikoneessa ja tälläkin hetkellä olen Dna GPRS + ME45-yhdistelmällä netissä. Itselläni on yhteys toiminut kaikkein luotettavimmin ja nopeimmin juuri Siemensillä (muut surffailukäytössä olleet koneet Nokia 6310i, Ericsson T65 (suuria ongelmia nettikäytössä) ja T68i). Vaikka malli onkin ollut jo reilun vuoden markkinoilla, pidän sitä vielä hyvänä hankintana myös uutena. Jos haluaa roiskeveden- ja kolhunkestävää puhelinta, Siemens on paljon parempi valinta kuin Nokian 5210. Omani on jo vuoden vanha, mutta toimii täysin moitteetta.

S55 on varmaan aivan mahtava laite ja jos hintaero ei haittaa, eikä tarvitse kolhun- ja roiskevedenkestävää puhelinta, on S55 suositeltava hankinta. Ainakin itse hankkisin sen ennemmin kuin Nokian vastaavat mallit. Siemensin laatu on vakuuttanut minut niiden kahden vuoden aikana, kun olen käyttänyt Siemensejä.

4. roedalagget

Tykkäykset:
    0
    samaa mieltä!

Yhdyn edellisiin kommentteihin. Aikaisemmin itselläkin ollut nokioita ja erkkejä, mutta siemenssin kanssa ei ole tarvinnut kyllä tapella ollenkaan... ei siis ole ilmeenyt ainuttakaan bugia(puolen vuoden kokemus!) Toiminnoissa ei kalpene uusillekaan malleille ja toiminta-ajat riittävät!!! Jos ei välttämättä halua mennä trendien mukaan ja kulkea aina uusin malli taskussa, niin suosittelen ostamaan ME 45:sen!!!-hintakin jo minusta aika halpa, puhelimen laadukkuuden tietäen!!!

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mulla ollut ME45 kesästä. Ei mitään vikaa ja erittäin loistava. Mutta ei herätä mussa mitään fiiliksiä ;) (ihan kun puhelimen pitäisi) Tossa se pöydällä vaan möllöttää..

6. Aero

Tykkäykset:
    0
    Siis ME45 on ihan yhtäloistava puhelin kun S45, paitsi vielä paranneltu siitä. Mulla oli se kesällä kaverin möksällä käytössä (proidin lainaama) ja on kyllä todella hyvä. Et varmaankaan tule katumaan jos sen hommaat, mutta täytyy ottaa huomioon että pikkuhiljaa alkavat värinäytöt sun muut olemaan vakiotavaraa ja ME45 saattaa vanheta liikaa. Mutta kuten sanoin, kaikki pelittää mainiosti ja puhelimessa on kuitenkin ne pääasiat joita puhelimelta vaaditaan sekä paljon paljon muuta.

7. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Ei varmasti ole huono hankita jos ostaa uuden ME45:n, tosin jos ei tarvitse mitään extrememallia niin kannattaa harkita tulevaa S55:stakin joka on sitten vähän uudempaa mallistoa. Itselläni on ikävä omaa S45:sta, kyllä se niin hyvä peli oli, harmittaa kun myin sen pois.. :) No toivottavasti mahdollisimman pian olen S55:n onnellinen omistaja.. ;)

8. Jarza

Tykkäykset:
    3
    Jep, hyvä puhelin kaiken kaikkiaan, näppärän kokoinen käteen ja kestää hyvin käyttöä. Itse olen käyttänyt pelkästään GPRS modeemina joka on varmasti yksi luotettavempia puhelimia mitä löytyy siihen tarkoitukseen, menee aina nettiin kerrasta ei koskaan valita ongelmista, oikea unelma sen suhteen.
    Valikot on ihan jees, ei valittamista sen suhteen.
    Mutta oma valinta on minkä mallin ostat seuraavaksi.
    Haukkuja et varmaankaan me45 suhteen tule montaa saamaan, omistaja tyytyväisyys on varsin korkea.

9. un1

Tykkäykset:
    0
    Itellä on ollu toukokuusta asti me45, melkeinpä ainoastaan päivittäisessä gprs-käytössä. Muuta valittamista en keksi kun sen, että akku on ihan paskana. Tietysti se on ollut kyllä tosi kovassa käytössäkin, mutta kyllähän se vähän käy riepomaan kun ei voi luuria pitää yhteydessä kun hetken ja sitte jo akku piippaa tyhjää..

USB-irda laitekin löytyis, enpä vaan oo saanu sitä toimimaan w2k:ssa vaikka 98:ssa toimi ihan ok. Nyt ois sitten suunnitelmissa koittaa josko se lähtis XP:ssä pelittään. Tosiaanki iso miinus on ollut toi, että luuria ei saa lataamaan samaan aikaan kun siinä on datakaapeli kiinni. Eipä tuo tietenkään haittaa jos sitä ei modeemina käytä..

10. Wille

Tykkäykset:
    0
    Joka kolmas Nokian puhelin on viallinen
    Norjalaistutkimus väittää tuoreessa tutkimuksessaan, että joka kolmas tai useampi Nokian matkapuhelin on vietävä huoltoon puolen vuoden kuluessa sen ostosta. Tutkimuksessa seurattiin Norjan Expert-ketjun kautta myytyjä puhelimia. Expert-ketjussa myytiin koeajalla 20250 Nokian puhelinta, joista huoltoon jouduttiin toimittamaan 7330 puhelinta. Eli vikaprosentti on tällöin 36 prosenttia. Esimerkiksi Nokia 3410-mallin vikaprosentti oli tutkimuksessa liki 60 prosenttia. Eli sadasta myydystä 3410-puhelimesta 60 kappaletta palautettiin huoltoon kuuden kuukauden kuluessa ostosta. Samaan aikaan myytiin 9973 kappaletta Siemensin puhelimia, joista huoltoon ei palautetta kuuden kuukauden kuluessa tutkimuksen mukaan yhtään puhelinta. Myös tutkimuksen aikana myydyistä Sony Ericssonin 1086 puhelimesta ja Motorolan 347 puhelimista huoltoon palautui kuuden kuukauden kulessa noin 1000 puhelinta.

tämä siis oli lainaus...mutta aika mielenkiintoinen sellainen.Joten jos siemens kerta kestää,on hyvä, on halpa, niin eiköhän me45 ole mahtava vehe! Siitä on olemassa myös upean näköinen winter edition(en tiedä tuleeko koskaan suomeen?)...ja itselläni on nyt s45, mutta tarkoitus on ostaa tuo s55 mahd pian!

11. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Menee vähän offia mutta joulun kunniaksi:
    Aika kova prosentti noillakin jos 1433 luuria myydään ja 1000 tulee huoltoon eli ~70%, pikkaisen tuntuu liian korkealta. Ei millään merkillä tollasta prosenttia voi olla.

12. Wille

Tykkäykset:
    0
    joo vaikuttaa pikkasen kovalta prosentilta..eikä siementäjäkään mikään täydellinen oo, munkin yks siemens on käyny huollossa(meni intissä leirillä paskaks).Mut eiköhän toi jokseenkin ole tosi tapahtumiin perustuva testi...itse en koskaan ole nokiaa viittiny ostaa ku kavereiden mokiat on juossu huollossa kokoajan. Se yksikin oli huollossa 6kk:n sisällä 6 kertaa, kunnes kaveri heitti sillä vesilintua.

13. Raimo

Tykkäykset:
    0
    On harvinaisen hankala löytää tuota ME45:ta. Ei ole kellään varastossa ainakaan Kuopiossa moista. No Kamalla olisi ollut yksi mutta hinta oli hiukan kova verrattuan muihin ja myyjä oli melko tylyn oloinen joulun vieton jälkeen joten sai jäädä sinne. Muihin liikkeisiin tulenee ensi vuoden alussa, toivottavasti.

14. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Oma ME45 täytti juuri tänään vuoden (onnittelut :). Väsymättä olen jaksanut ylistää sitä täällä foorumissa. Nyt ilmeisesti muutkin ovat havainneet Siemensin laadun ja ominaisuudet. Kaikki tarpeellinen löytyy ja GPRS käy kuin kello, parhaillaankin tätä naputtaessani. Iskun- ja kuohuviininkestävyyskin on jo kokeiltu, mutta puhelin on kuin uusi, edelleenkin. Kaksi päivitystä on tehty ja ominaisuudet vaan parantuneet.
    S55 vaikuttaa lupaavalta, mutta jään kaipaamaan lähinnä kosteuden kestävyyttä.

15. simppa me45

Tykkäykset:
    0
    Erittäin tyytyväinen

Noin kuukausi sitten vaihdoin (lue purin kaupan nokian 5210) ja ostin tilalle ko ME 45 ja päivääkään en ole katunut. Se kestää ja eikä mene jummiin niinkuin edesmennyt nokialainen. Ja kun sain hommatua vielä datakaapelin niin kaikki sujuu kuin ajatus ( kun ja jos vain opin käyttämään kaikkia hienouksia).
    Tippunut on monesti, mutta ei mitään ongelmia senkään jälkeen.
    Olen todella ollut tyytyväinen ja lapsenikin jo kertovat kuinka hyvä Siemens on ja Nokia on romu (lehdessä kun on nokialainen niin heti tulee kommentteja että nokia-romuhan se siellä).
    Kyllä kannattaa.
    Muistakaa ihmiset, etä takuuaikana on oikeutettu matkakorvauksiin huoltomatkoissa, näin lupaa nokia.
    Ja myös maksoi.

16. Raimo

Tykkäykset:
    0
    Liitynpä minäkin ME45 kerhoon kun löytyi vihdoin ja viimein tuo luuri kaupungista. Joku oli vaan vienyt takakannen kumin joten piti hankkia se Primatel:ta(uusi takakansi+kumitiiviste 3euroa).
    Pätevän oloinen luuri täytyy sanoa jo muutaman tunnin käytöllä.

17. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Onnittelemme voittajaa!

Jaa tämä viestiketju