1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens M55

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja mottimatti, 18/5/06.

1. mottimatti

Tykkäykset:
    0
    Onko Siemensin mallissa m55 mitää hyvää?

Minulle siitä ei ole koitunut kuin harmia ja mielipahaa.

Puhelin kaatuilee milloin haluaa, valikot ovat hitaita kuin etanan aamuhölkkä,
    en ole kertaakaan saanut ladattua pelejä puhelimeen, operaattorin logo piti itse hämyisesti viritellä valikkojen kautta pois näkyvistä, kuoria ei voi vaihtaa, puhelin on täynnä piilotettuja ja kiinteitä soittoääniä, joita ei voi muuttaa, ja kaiken lisäksi ne ovat parhaat soittoäänet mitä luurista löytyy!,
    tee-itse-soittoääniä-sovellus on ihan p***a, miksei voi äänittää itse soittoääniä, kun se fyysisesti on mahdollista, miksi wav-soittarit kun niitä ei mistään saa, softan päivitykset ei auta mitään, joka aamu lyön itseäni vatsaan miettien: MIKSI OSTIN TÄMMÖISEN PUHELIMEN!?

Kiitos.

Entäpä te? Purkakaa paha mielenne tähän topiciin.

2. northernmost

Tykkäykset:
    0
    Lyhyesti ja ytimekkäästi: Paras puhelin, mitä mulla on ollut (tai no silloin aikoinaan kun nokia 5110 tuli, niin se oli kans ihan loistava värkki, matopeli oli ihan huippu). Kesällä 2003 laitoin M55:n ja vasta jokunen aika sitten vaihdoin sen uudempaan (joka tosin meni hukkaan ja nyt harmittaa kun annoin M55:n vaihdossa pois). Loistopuhelin kaiken kaikkiaan, ei mitään pahaa sanottavaa.

3. hopeinenkuu

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän se vähän niin on ainakin allekirjoittaneen mielestä että jos Siemensiä osaa käyttää niin paras puhelin se on. Valikot on toki vähän monimutkaisemmat kuin esim. Nokiassa, mutta ei mielestäni mitenkään ylivoimaiset. Sitten noista soittoäänistä: itse en muista että mun M55:ssä olisi ollut ainakaan mitään ääniä joita ei saisi poistettua. Wav-soittoääniä saa itse tekemällä, ei niitä mistään tilata voi, luuriin saa joko datakaapelilla tai sitten siirtämällä johonkin sivulle ja wapin kautta hakemalla. Valikoitten hitaus voi johtua vaikka siitä että puhelimen muisti on ladattu aivan täyteen kaikkea tavaraa, kaatuilu(jos on häiritsevän yleistä) voi johtua samasta seikasta käsittääkseni.

4. spacman

Tykkäykset:
    12
    Puhelinmalli:
    Motorola Moto E 2015
    Itse käytin M55:sta kaksi vuotta, ja ainoastaan kerran sain sen kaatumaan. Totta on että valikot ovat välillä aika hitaita, ja varsinkin tekstiviestien lukeminen oli aika hidasta jos muisti alkoi olla täynnä, mutta muuten valikoiden käyttö on helppoa. wav-soittoäänien tekoon löytyy täältäkin ohjeet joten niidenkin lisääminen puhelimeen on helppoa.

5. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Ei se M55 munkaan mielestä niin paha ollut. Oon tosin kyllä paljon tyytyväisempi tähän CX70:een (parempi näytön reso ja värimäärä, puhelimen nopeus, muisti). Mut oli M55 kuitenkin ihan jees puhelin, vaikka jotain ärsyttäviä juttuja siinä olikin (näppäimet eivät aina totelleet painalluksia, välillä puhelin oli liian hidas ym.).

6. Nekkukarkki

Tykkäykset:
    0
    Pari vuotta on tuo M55 ollut käytössä ja ihan tyytyväinen olen ollut. Kuten on jo monesti tullut selville, valikot ovat ajoittain hitaita. Pari kertaa on puhelin kaatunut. Näihin ongelmiin olen saanut helpotusta, kun suljen puhelimen hetkeksi. Sitä pitäisi harrastaa ehkä hieman useammin, niin voisi puhelin pysyä kuosissa.
    Muita ongelmia ei ole tullut eteen. Aika hyvin kestää iskuja, vaikka ei ole mikään iskun kestävä. Waw-ääniä on pari tehty itse ja hyvin toimivat.

7. pulpvictim

Tykkäykset:
    0
    Joo pakko kans vähä avautua.
    Nyt on tullut aika kyllä luopua tuosta parisen vuotta tms palvelleesta m55:sta. Häiritsevin vika tuossa itsellä on ollut tuo näppäimistön toimimattomuus. Välillä saa tosissaan painaa, että näppäinlukko suostuu aukeamaan. Viestien kirjotuksessa siitä on luonnollisesti myös erittäin paljon haittaa, etenkin kun on kiire. Todella, todella ärsyttävää!
    Vanhojen viestien, kalenterimerkintöjen yms. "roinan" poistaminen tosiaan auttaa tuohon valikkojen jäätämiseen mutta eipä sitäkään aina voi tehdä.
    Hyvää puhelimessa on kestävyys. Yllättävän jämäkät kuoret vieläkin.

8. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Niinpä... nuo piilotetut soittoäänet on aika hassuja kyllä. Esim kukkokiekuu kalenterin muistutuksissa, jota et löydä arkistosta millään.

Ja oikea akseli punaisesta luurista risuaitaan ei tahdo ottaa vähänkään enemmällä (tekstiviesti)käytöllä kontaktia, jolloin viestien kirjoitus, valikosta poistuminen, puhelimen käynnistys ja sammutus sekä näppäinlukon käyttäminen vaikeutuvat väliaikaisesti aika paljonkin. Tuosta syystä olen nyt vaihtamassa - kenties M75:een, ja toivon että sen näppäimistö osoittautuu edes hieman paremmaksi vaikka ei tämä 55:n näppis silti ihan kamala ole ollut. Nokiaakin harkitsin, mutta kun nämä Siemensit ovat käymässä kovin harvinaisiksi niin saatan antaa vielä tilaisuuden jos nyt kaupassa käydessäni sitten siihen päädyn. :)

9. hanuri

Tykkäykset:
    0
    Tuo näppäimistöongelma katoaa, kun avaa puhelimen ja puhdistaa näppäimistön liitimen kontaktipinnat. Nimenomaan tuo yhden rivin oikutteleminen viittaa tähän ratkaisuun. Liittimen jousiliuskat saattavat olla myös hieman väsähtäneitä, joten niitä kannattaa taivuttaa hieman ylöspäin varovasti (ei milliä enempää). Kun laitteen avaa, niin myös takuu raukeaa, mutta näin vanhoissa puhelimissa se ei liene voimassa muutenkaan.

Tietysti jos koko näppäimistö on joskus kastunut ja hapettunut, pitää hapettumat poistaa muistakin kohdista.

10. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Varmasti näin onkin, mutta minä en ole puhelimia pahemmin availlut, enkä sitä varmaan nytkään osaisi tai viitsisi tehdä. Ja toimiihan se näppäimistö silloin kun sitä ei juurikaan käytä tekstailuun. Tuskin se kastunut on, mutta kuka tietää mitä se muutama tunti lähes 40-asteisen auton hansikaslokerossa aiheutti niitten sammumisten ohella, joiden tosin olen kuullut olevan ainakin joillakin suht yleistä Siemensin puhelimissa.

Sikäli olisi toki varmasti ihan hyvä ratkaisu kun puhelin kuitenkin on jo takuunsa menettänyt.

11. mottimatti

Tykkäykset:
    0
    Niin, haluaisin huoltaa tätä romua, mutta mistäpä löydän siemens M55 sopivan TORX-meisselin? Koko pitäisi olla T5 tai jopa T4(?)

EDIT:

Ja lisäys, että kun olette avanneet puhelimen, mitä TORXia olette käyttäneet?

12. hanuri

Tykkäykset:
    0
    Mulla on tässä Torx-"hylsyssä" merkintä T-6 ja tää on sopiva M55 ja melkein kaikkiin muihinkin Siemenseihin. Kannattanee mennä työkalukauppaan luurin kanssa ja kokeilla mikä koko sopii ennenkuin ostaa.

13. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    ja eikös tuo oo sama koko mikä käy nokialaisiinkin? eli tietääkseni sama koko käy lähes kaikkiin puhelimiin?

14. hanuri

Tykkäykset:
    0
    Joo, tuossa just kokeilin, ja tuntuuhan tuo käyvän ainakin Nokian 6210.

15. mottimatti

Tykkäykset:
    0
    Minä ostin Torx-meisselin kokoa T6 ja arvatkaas mitä, ei se sopinut. Saattaa olla että noissa muttereissakin voipi olla kokoeroja vaikka tuotantoerän kanssa?

Jos jostain löytäisin Torx T5

16. hanuri

Tykkäykset:
    0
    No jo on kumma. Tämä mun työkalu on varmaan jo kulunut pykälää pienemmäksi, sillä en muista noissa puhelimissa olleen muuta kuin yhden kokoisia ruuveja. En tosiaan muista mikä se oikea koko oli niihin, kokeilin vain tätä ja tällä aukesi. Sen täytyy sitten olla se 5.

17. Tm-8

Tykkäykset:
    0
    --- miten siemen m55:Den puhelimen kuret saatais irti? koska näppäimet eivät toimi eikä puhelin ota puheluita vastaan :( jos joku tietää niin kommentoi siitä mulle kiitos:

18. j4kke

Tykkäykset:
    0
    firmware päivitys

onko kellään tietoa mistä sais M55:seen uuden firmwaren ladattua? googlella löyty pari linkkiä, mut ei oikein sivut aukea. voipi olla kohtuullisen hankala homma saada sitä mistään, ku valmistajan tilanne on vähä mitä on.. mut jos jollain on jotain tietoa mistä vois firmwaren löytää ni olisin enemmän kuin kiitollinen!

19. mottimatti

Tykkäykset:
    0
    NO VOI ON KUMMA!

Löysin kaupasta setin jossa oli Torxeja koot 5 - 8.

Eikä se 5 sopinut :S

Täytyy jostain etsiä Torx 4.
    Ihme häsläystä, täytynee kohta kävellä matkapuhelinkauppaan ja ostaa uusi. Takakuorikin meni rikki, toinen kiinnikeistä katkesi...

20. hanuri

Tykkäykset:
    0
    Uskomatonta häsläystä tosiaan. Ihme että sain ite ne ruuvit auki T-6 hylsyllä (testasin taas huvikseni), liekkö sitten hylsyn merkintä virheellinen. Ja onhan se hyvä ettei niitä avaimia tartte ostaa ennenkun kokeilee käykö ne ruuvinkantaan. No, mulla olis kyllä ylimääräsenä siisti M55, pohjaliittimeen laitettavan kameran kera :)

Jaa tämä viestiketju