1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens M55, apua newbielle ;)

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja JeSSSe, 17/7/04.

1. JeSSSe

Tykkäykset:
    0
    Ostin tänään Siemenssin Nokion 3310:n tilalle, joten vielä en ole tottunu käyttöön, vaikka tyytyväinen ostaja olenkin. Ajattelin kysästä muutamaa asiaa M55:ta koskien, kun en manuaalista niihin oikein vastausta saanut..eli:

1. Otin Fun Data-homman tuohon ja mietityttää että voiko gprs-yhteys mennä itsestään päälle jotenkin, jos vaikka näppäinlukitus aukeaa taskussa, tai jotain?

2. Kännyssähän on valmiina jo joitain pelejä, mutta onko niiden pelaaminen ilmaista, kun se pelin lataaminen kestää melko kauan? Eli siis ettei se "lataaminen" ole yhteyttämistä verkkoon? Hävettää kysellä tälläsiä mutta ei oo kiva huomata kun on pelaillu noita pelejä että niistä on tullutkin sitten maksua..

3. Täytyykö sähköpostia varten tehdä sopimus jonnekin ja paljonko sähköpostiviestin lähettäminen maksaa?

4. Mikäs tässä puhelimessa vastaisi Nokian kännyköissä olevaa "melutasoa" Äänetön? Että voisi koulussakin pitää sit kännykkää mukana vai pitääkö alkaa säätämään enemmänkin?

5. Onko Siemensin puhelimissa jotain "vastauspalvelua" eli kun lähettää viestin niin tulee viesti takas kun se on perille mennyt..?

Ja kertokaas sitten vielä jotain kivoja jippoja mitä kaikkea mukavaa tolla kapineella voi tehdä...ja sori tavallaan turhasta viestistä...mutta vastauksia odottelen, kirjottelen kysymyksiä lisää jos tulee mieleen (ja niitä varmasti tulee! :D )

2. Guest Vieras

2. Ei ota yhteyttä mihinkään, on vain mopon tehoinen pelejä pyörittämään.

4. Pidä * hetken pohjassa

5. Viestit- Asetus -SMS-Profiilit -Lisätoim -Muuta asetuks -Tilaraportti

3. Epelii

Tykkäykset:
    0
    Voit pitää GPRS:ää vaikka kokoajan päällä, siis siten että ruudussa näkyy se GPRS merkki ylhäällä. GPRS data ei siirry ellei puhelimessa ole mitään GPRSsää käyttävää ohjelmaa päällä. Nou hätä.

Jos omistat datakaapelin niin saat ilmaiseksi pelit, taustakuvat ja soittoäänet. Käytä tän foorumin hakua, niin saat paljon lisä infoa asiasta.

4. JeSSSe

Tykkäykset:
    0
    Kiitos kovasti! :) en tiedä menikö sitten manuaalissa ohi silmien, vai mainittiinko siellä ollenkaan esimerkiksi tuota Äänetön-osuutta..

5. Guest Vieras

Siemensin manuualista ei kyllä ota erkikään(heh) selvää, siellä ei ihan oikeasti edes kerrota kaikkea. Tosin tuosta äänetön-jutusta en tiedä/muista.

6. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Onhan siellä Profiilit-valikossa Hiljainen tila, joka on vastaava Nokian Äänettömälle..

7. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    Profiilit-valikon profiileja voi myös itse muokata omiin tarpeisiin soveltuviksi. Kannattaa katsoa, niitä voi säätä aika monipuolisesti.

8. ppm

Tykkäykset:
    0
    Eikä kyllä tässä luurissa ja tällä softalla ainakaan. Tuohon profiiliin en ole koskenutkaan, ja minulla tuo ei ole äänetön, vaan juurikin hiljaisimmat äänet jne...

9. hopeinenkuu

Tykkäykset:
    0
    Kyllä mulla ainakin hiljainen tila on sellainen,jossa soittoäänet kuuluvat,tosin hyvin hiljaa,mutta kuuluvat kuitenkin.

10. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Aa, se voi olla sitten nii et mä oon muokannu sen Hiljaisen tilan sellaiseksi että ei kuulu mitään ääniä. En kyllä muista tehneeni sellasta, mut kai mä sitten oon kun ei kerta ääniä kuulu =)

11. JeSSSe

Tykkäykset:
    0
    Ei toi Hiljainen tila joo mullakaan ihan äänetöntä vastaa, mutta toi kun piti * pohjassa niin tuli se Äänetön tila...kiitos siitä vielä!

Voikos tota akkua ladata "millon haluaa" vai pitääkö sen ensin tyhjetä kokonaan ennen kun pistää laturiin?

Sitten tuli äsken sellanen ongelma vastaan kun koitin tilata soittoääntä, niin kun oli tullut viesti jossa oli linkki siihen soittoääneen, niin tuli ensin "Odota", sitten GPRS-yhteys estetty ja 2 vaihtoehtoa, Uudelleen ja CSD..mitäs mun pitää tehdä jotta saan noi soittoäänet ladattua?
    Koitin mennä internetiin kännyllä ja sitä kautta soittoääni-sivulle mutta ei päästäny jostain syystä...muille sivuille kyllä pääsi.

Oli joku muukin probleema mielessä mutta unohdin jo

12. JeSSSe

Tykkäykset:
    0
    Semmosia kysymyksiä tuli mieleen kun:

1. Huomasin sellasen homman kun kaveri soitti, jonka olin pistänyt Ystävät-ryhmään, mutta en ollut Ystävät-ryhmälle pistänyt mitään soittoääntä...soittoäänenä tuli sitten lehmän ammuntaa, enkä löydä sitä "efektiä" mistään, eli mistä on kysymys...en paremmin kyllä osaa muotoilla kysymystä mutta ihmetyttää missä tää ammuu ammuu-efekti oikein on piilossa?

2. Ilmeisesti joka tyypille, joka kännyssäni on muistissa, ei voi laittaa omaa soittoääntä, vai? Eli siis onko nuo soittoäänet vaan ryhmäkohtaisia...

3. Onkos tässä kännyssä jotain samanlaista toimintaa kun mitä Nokiassa on, eli jos joku lähettää tekstiviestin numerosta jota ei ole puhelimeen tallennettu, että sen numeron voisi "poimia". En löytänyt kuin "Tallenna", joka meni kyllä luetteloon, mutta ilmeisesti se numero pitäisi muistaa ulkoa tai kirjottaa paperille ensin, että sen osaa siihen vielä oikein kirjottaa

tollasta tällä kertaa ja känny on edelleen M55

13. jayyy

Tykkäykset:
    0
    Joo se on vähän vaikeasti tässä.
    Eli valitse se tallenna, sitten luettelossa uusi tieto ja kirjoitat nimen. Sitten menet Puh-kenttään ja paitat vasemmanpuoleista softa-näppäintä, jossa lukee liitä.

14. AKO

AKO

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800XM & DNA
    1. Ryhmien oletussoittoäänet on koodattu puhelimen firmwareen, joten niitä ei puhelimen muistista löydy.

2. Soittoäänet ovat ryhmäkohtaisia. Yksittäisille henkilöille ei voi laittaa omaa soittoääntä.

Jaa tämä viestiketju