1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens M50+RL Primetime=> Ei toimi millään!

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja jnf, 15/10/03.

1. jnf

Tykkäykset:
    0
    Minkälaiset asetukset Siemens M50+RL:n Primetimella pitää olla että toimii?

Yritän saada gprs-yhteyttä toimimaan nyt jo neljättä päivää enkä ole onnistunut pääsemään nettiin kertaakaan. Soittamaan puhelin kyllä lähtee, mutta "verifying username and password" kohdan jälkeen jää miettimään n.15-30sek ja vastaus on: unable to connect remote computer tms...

Kokoonpanona siis M50(fw17)+originaali datakaapeli(com)+Win2000:
    -Olen kokeillut sekä radiolinjan että PeeVee:n asetuksia&mahdollisia muunnoksia=>ei apua
    -Siirtyminen eri paikkaan ei vaikuta ja mastoonkin on matkaa n.400m ja linkki toiminnassa(tarkistettu RL:n tekn.tuesta)
    -Liittymäkin on varmasti avattu
    -Wappi kyllä toimii gprs:n kautta(?)
    -Puhelimen modeemi vastaa windowssista lähetettyihin "Queryihin" ja kaapeli toimii esim.VisSie ohjelmalla
    -Kokeiltu myös pikaisesti WinMe=>ei apua

Asetuksista jäi vielä mietityttämään seuraavat asiat:
    -Pitääkö myös puhelimessa olla apn,käyttäjätunnus,salasana ja dns:sät laitettuina vai ei(tällä hetkellä on)?
    -Oikeat modeemin lisäasetukset(...cgdcont...)?

Ihmetyttää kyllä todellakin että mikä tuossa voi olla vikana kun melkein kaikki mahdollisuudet on käyty läpi eikä edelleenkään toimi. Kenttää pitäisi olla, gprs toimii wapin kautta, asetuksien pitäisi olla oikein ja datakaapelinkin ehjä.

Ainoastaan tulee enään mieleen että voisiko asetuksissa olla sittenkin jotain pielessä tai sitten kaapeli on hajalla eikä toimi jostain syystä gprs:n kanssa. Apuja/vinkkejä siis kaipaillaan...

2. huppu

Tykkäykset:
    0
  3. jnf

Tykkäykset:
    0
    Olen myös kokeillut tuota siemenssin ohjelmaa eikä auttanut. On tämä ihmeellistä kun ei saa toimimaan...

Ilmoittelen jos/kun löydän ratkaisun...

4. huppu

Tykkäykset:
    0
    Minulla oli aikaisemmin DNA GPRS. Kun kesällä siirryin RL Primetimeen, mitään asetuksia ei tarvinnut muuttaa ja yhteys toimi.

Minulla oli kolme erilaista yhteydenmuodostusvaihtoehtoa:

1. USB-kaapeli ( asennus CD-levyn tekemät asetukset )

2. Tuo Siemenssin sivuilta imuroitu ohjelma, sen avulla COM-kaapeli.

3. Itse tehdyt asetukset COM-kaapelille.

Kun syyskuussa asensin Win98 uudestaan, niin en saanut enää omien itse tehtyjen asetusten avulla yhteyttä muodostumaan ?????

ainoastaan vaihtoehdot 1. ja 2. toimivat, mutta ei 3. ???

5. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Asetuksista

Avaa puhelimen valikosta: Surf/Fun---Valitse---Internet----Odota
    Valitse 4 Profiilit: Siellä on kai 5 Profiilia. Valitse niistä joku ja muokkaa:
    Nimeksi vaikkapa RL. Muokkaa valittua RL --- 4 GPRS-asetukset: GPRS pois päältä: EI. APN-nimi: internet K-tunnus: tyhjäksi Salasana: tyhjäksi.
    Puhelimeen ei laiteta DNS numeroita.
    Tietokoneeseen voi laittaa DNS-numerot tai jättää automaattiseksi.
    Lisäasetuksiin: at+cgdcont=1,"ip","internet" kaikki pilkut oikein!
    K-tunnus ja salasana voi jättää tyhjäksi tai laittaakin Radiolinjan tunnukset. Toimii molemmilla tavoin.
    Meniköhän sekavaksi?
    Nämä asetukset on kyllä C55, mutta ei liene eroa?
    Minulla on ME ollut nyt käytössä ja koko ajan on hyvin pelittänyt.

6. jnf

Tykkäykset:
    0
    Kokeilen nyt vielä uudestaan noita PeeVee:n asetuksia ja asentelen varmuudeksi vielä vaikka windowssinkin uusiksi

PeeVee: Asetukset ovat valikoissa vähän eri paikoissa, mutta kyllä noista hyvin selvän saa:)

Asiaan ehdin perehtyä kyllä vasta ti-ke aikavälillä...

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mikä käyttis sulla on?

8. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli vähän sama onkelma. Win XP + Simo C55 + RL + ja tietty maantieteellinen sijainti. Wappi toimi kerpsin kautta, mutta nettiin ei päässy. Pykälää vaille täysi kenttä Simolla, jollain muulla ihan täys.Yhteyden sai joskus auki, mutta data ei ainakaan liikkunut. Tuosta yhdistelmästä kun vaihto jonkun asian, eli sijainnin / Simon / RL:n, niin toimi. Paikan vaihdossa oli kyse noin 20 kilometrin siirrosta huonompaan kenttään. Simon sijaan kun laitto Ercci R-600:n niin toimi. RL:n vaihto dna:han niin toimi Simolla kyseises paikas. Simon kanssa yritettiin erilaisia asetuksia yms. mutta ei auttanut.

Lopullinen ratkaisu: Motorola c330 tai jotain sinne päin. Nopea ja yhteys pysyy auki vaikka miten kauan. Ei junnaa Siemensin tapaan. Toimii.

Ei toista Siemensiä mulle ikikuunaan.
    ...tana........kele....jupinaa......

9. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Kai nyt varmasti olet tehnyt kaikkien perusasioiden äidin. Kännystä virta pois ja uudestaan auki...

10. jnf

Tykkäykset:
    0
    Ongelma alkaa selvitä pikkuhiljaa.

Käyttiksen vaihto windows Me:hen ja puhelimella saa jo gprs-yhteyden aikaan, mutta yksikään sivu ei lataudu vaikka asetuksia muuttaa, boottaa koneen&puhelimen yms(?)...

Vaihdan seuraavaksi kaapelin toiseen(grateq), koska epäilen että tuo kaapeli on jotenkin viallinen vaikkakin muuten toimii eri ohjelmien kanssa.

Lisää tuloksia viikonloppuna...

11. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Jos vaan joltain voit lainata, niin suosittelen toisella puhelimella&kaapelilla / toisen operaattorin kortilla kokeilemista. Kuulostaa noi onkelmat sen verran tutuilta...
    Kuvittelisin, notta Nokioilla kerpsinetti toimii pahemmiskin paikois, vaikka hitaita ovatkin. Voin tietysti olla väärässäkin.

12. jnf

Tykkäykset:
    0
    Ongelma selvinnyt!

Kaapelissahan se vika oli, uusi kaapeli(grateq) toimii moitteetta ja latailee sivuja iloisesti:)

Jostain syystä tuo viallinen kaapeli ei ottanut koko yhteyttä win2000:n kanssa ja taas vastaavasti winMe:n kanssa ei ladannut sivuja, muutenhan kaapeli kyllä toimii....

13. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Vian etsintä on joskus viheliäistä puuhaa. Onneksi kaikki nyt toimii:)

14. llr

Tykkäykset:
    0
    Käytitkö siis ennemmin tota lataavaa Grategin usb kaapelia ? Minulla itselläni meinaan just sama juttu. Oli siis siinä kaapelis vika ?

15. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Tuppaa vaan käydä niin, että ensin etsitään vikaa ja haukutaan puhelimet, sitten tietokoneet käyttöjärjestelmineen ja vielä palvelun tarjoaja.
    Lopulta vika sitten on siinä, mitä ei osata edes epäillä, johdossa ;)

16. llr

Tykkäykset:
    0
    Joo-o =) Toivottavasti menee vaihdossa toi kaapeli. On toi jo kyllä aika kauan mulla ollut...

17. jukkam

Tykkäykset:
    0
    Käytössä Grateq:n USB-kaapeli ja M50. Missähän voisi olla vika kun kaapeli ei lataa? USB-portti antaisi kyllä virtaa tarvittavat 500 mA, mutta USB-portin asetuksissa näkyy että kaapeli tarvitsee vain 100 mA.

18. bisnesman

Tykkäykset:
    0
    Minulla kone ilmoittaa "yhteys muodostettu" mutta data ei liiku ollenkaan. Missähän vika voisi piillä?

19. huppu

Tykkäykset:
    0
    20.10. illalla RL yhteys katkesi itsestään monta kertaa, mutta heti sen jälkeen yhteydenmuodostus onnistui heti.

Nyt yöllä on toiminut taas hyvin.

20. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    Kaapeli

Epäilisin kaapelia rikkinäiseksi, on ollut aikaisemminkin samaa vikaa.
    Kokeile toisella kaapelilla.

huppu kirjoitti:
    20.10. illalla RL yhteys katkesi itsestään monta kertaa, mutta heti sen jälkeen yhteydenmuodostus onnistui heti.
    Nyt yöllä on toiminut taas hyvin.

Näytti olevan katkoksia 19 ja 20 päivän iltana muillakin. Hitto kun ehdin asennella ja muutella asetuksia turhan takia, eikä laitteissa ollutkaan vikaa. Voisivat laittaa radiolinjalla tiedotetta sivuillensa, ettei turhaan ala ihmetellä. No, nyt on taas kaikki on hyvin!

Jaa tämä viestiketju