1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

siemens m50 javaenabler

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja miksune, 29/6/03.

1. miksune

Tykkäykset:
    0
    onko moni saanut siemens m50 javan enabloitua? olen jo kokeillut skylordin java enableria vaan se ei tunnista puhelinta ja jää vaan scannailemaan. kaapelina on com-porttiin kytkettävä grateq, johon on yhdistetty laturi

2. Black

Tykkäykset:
    0
    Olethan varmasti tehnyt ohjeiden mukaan?

3. miksune

Tykkäykset:
    0
    kännykkä kiinni, ohjelma käyntiin, kaapeli kiinni kännykkään ja koneeseen, starttia ja kännykkä päälle

4. Black

Tykkäykset:
    0
    Mutta eikö kaapelin pidä olla kiinni ennen kun käynnistää ohjelman?

5. miksune

Tykkäykset:
    0
    oon kokeillut vaikka millä tavalla, vaan ei tunnu auttavan... pitääkö tuolle kaapelille muuten asentaa jotkut ajurit?

6. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Vajavainen tietotekniikan sanastotuntemukseni pistää kyselemään mitä tämä käytännössä tarkoittaa??

7. miksune

Tykkäykset:
    0
    kun sais jonkun java enablerin toimimaan pystyisi lähettämään datakaapelilla javasovellutuksia (pelejä, ohjelmia) kännykkään eikä tarvitsisi maksaa niistä

8. Black

Tykkäykset:
    0
    Oletko painanut punaista luuri-näppäintä hetken ajan kun puhelin kiinni,ohjelma skannaamassa?

9. miksune

Tykkäykset:
    0
    eli siis puhelimen päälle kun ohjelma skannaa? kyllä, mutta ohjelma vaan jatkaa scannailua

10. asirvio

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Xperia Z5 Compact
    Minulla on sama ongelma; kaapelina on joku tarvikekaapeli ja java enabler ei suostu toimimaan. Olen kokeillut java enableria com1 ja com2 porteissa, mutta java enabler jää vain scannaamaan. Ohjeita olen noudattanut tarkasti.

Kaapelissa ei ole varmaankaan mitään vikaa, esim. Vissie toimii hyvin...

Edit:

Niin ja puhelimena on C55.

11. AlpinaD10

AlpinaD10 Goldmember

Tykkäykset:
    727
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3T
  12. jarkki

Tykkäykset:
    0
    Minulla on myös ongelma java enablerin kanssa. Puhelin on siemens m50 ja siinä softa v14. Käytössä grateqin sarjakaapeli.

Lueskelin ylläolevasta linkistä keskustelut, mutta vinkeistä ei ollut apua. Java enableri vaan jää skannaamaan. Vissie toimii normaalisti, joten kaapeli tuntuisi toimivan.

Lisähuomiona voisin mainita, että myöskään softapäivitys ei ruvennut toimimaan. Ohjelma kyllä löytää puhelimen, mutta päivitystä ei saa ajettua sisään.

13. huuhaa

huuhaa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    Tuota ajattelin kysyä vaik menee hieman offtopiciks, mutta kun ei o niin tietoo Siemenseistä niin mites nää java enablerit, onko ne tarpeellisia M55 ja S55 malleissakin? Vai saako vakiona käytettyä javaa ettei mitään enablereita tarvita? (siis tokihan käytettyä saa mut millätavoin, on eriasia)

14. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    En ymmärrä kunnolla kysymystä, mutta koitan arvailla, mitä tarkoitat. Java ohjelmia pystyy ainakin S55:ssä ajamaan suoraan tietokoneella puhelimeen. Itse käytän kaapelimenetelmää ja olen kokeillut useita löytämiäni ohjelmia. Myös suoraan Wapin kautta onnistuu tietenkin. Kaikki javat mitä olen kokeillut ovat toimineet heti sen kummempia ihmettelemättä. Näin ei käy M50:ssä, johon en ole onnistunut saamaan javan javaa.

15. huuhaa

huuhaa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Honor 8

Juu tota oli hieman huonosti muotoiltu tuo kysymys, myönnän.. Mutta en oikein tiennyt miten muotoilla ku mulla ei ollu tarkkaa tietoa mitäkaikkea M50 mallis on estetty, mut tuo ainakin vastas niihin epäröimiini asioihin mitä sanoit, sillä ajattelinkin että saako noihin suoraan koneelta ym asennettua ilman mitään enablereita ja näin siis näytti olevan, uskon että myös M55 mallissa on tai ainakin oletan. :)

16. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Heh, siis en ymmärtänyt kysymyksen syvintä teknistä sisältöä, jos ymmärrät mitä tarkoitan:) Sanan enabler näen nyt silmissäni vasta toista kertaa.
    Vahvasti uskon, että M55 toimii kuten S55. Kyseessä ei ole kuitenkaan varma tieto. Tietäjät esiin!

17. miksune

Tykkäykset:
    0
    liekköhän kukaan saanut joensuun lähistöltä m50 tota enableria toimimaan... vois mun puhelimen avata niin sais laskimen ja muuta sälää puhelimeen

18. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ainakin mallit m50 ja c55 tarvitsevat käsittelyä tuolla java enablerilla että saa puhelimen muistin näkyviin Data Exchange Softwarella, kannattaa käyttää versiota 267.

Enablointi pitäisi onnistua kaikilla tarvike-sarjakaapeleilla + KAIKILLA USB-kaapeleilla siis myös alkup. Siemens-kaapelilla.
    En ole varma tarviiko sarjakaapeli ajureita wintoosaan, ainakin usb-kaapelia käytettäessä ajurit on asennettava.

Java-enabler käyttö:

Kytke puhelin kaapeliin, avaa ohjelma, valitse oikea com-portti (usb-kaapelin ollessa kyseessä virtual-com-port), paina start-nappia ja heti sen jälkeen lyhyesti puhelimen punaista luuria. DONE.

HUOM: Ennenkuin kytket puhelimen kaapeliin, käytä akku irti ota sim-kortti pois puhelimesta. Puhelin pitää olla sammutettuna ennen enablointia mutta senhän tiesivätkin jo kaikki :)

Ja ei muuta kun siirtämään tavaraa luuriin :)

Onkohan tuossa M55-mallissa lukittu tuo siirtomahdollisuus myös? Tietääkö joku? Ainakin mallinumerosta päätellen epäilen että on..

19. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Miltä sivulta lienette imeneet skylordin. Näyttäisivät lähes kaikki hakeutuvan itänaapuriston sivuille??

20. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Homma onnistui nyt kertalaakilla ohjeen mukaan.
    Syntyi uusi ongelma; en saa puhelinta aukeamaan pc:n putkelle niin, että pääsisin kaapeliteitse lataamaan javaa. Data Exchange on M45:n mukana tullut. Pitääkö olla joku muu versio ja mistä saatavissa?

Jaa tämä viestiketju