1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens M50 & Java

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja mookie, 29/9/02.

1. mookie

Tykkäykset:
    0
    Onko kukaan onnistunut lataamaan Siemems M50 puhelimella java appletteja wap sivujen kautta? Itse olen yrittänyt useammasta eri paikasta onnistumatta siinä. Lataamisen alussa ruutuun tulee aikaa ilmoittava palkki ja lataamiseen menevä arvioitu aika, mutta aika ei muutu. Jos odotan jonkin aikaa niin puhelin ilmoittaa, sendData: socket not valid.

Mistä paikoista ilmaisia java-appletteja kannattaa M50:lle lähteä hakemaan? Olen yrittänyt mm. siemensin sivuilta ja http://midlet.org/ sivuistoilta.

Liittymänä minulla on Soneran Classic Duo, ilman GPRS:ää.. Asetukset on
    asetettu Siemensin sivuilla olevien ohjeiden mukaan:

WAP-profiilit:
    Profiilin nimi: oma
    WAP-asetukset:
    IP osoite: 195.156.025.004
    IP-portti: 9201
    CSD-IP-osoite: 195.156.025.004
    CSD-portti: 9201
    Aloitussivu: http://wap.sonera.net
    Aikaviive: 60 sekuntia
    CSD-asetukset:
    Valintanumero: +358209927
    Puhelutyyppi: ISDN
    Käyttäjätunnus: wap
    salasana: wap
    GPRS-asetukset:
    GPRS pois päältä: Kyllä
    APN: wap.sonera.fi
    Käyttäjätunnus:
    salasana:

JAVA-profiilit:
    HTTP-parametrit:
    Aikaviive: 300 sekuntia
    CSD-asetukset:
    Valintanumero: +358209927
    Puhelutyyppi: ISDN
    Käyttäjätunnus: wap
    salasana: wap
    GPRS-asetukset:
    GPRS pois päältä: Kyllä
    APN: wap.sonera.fi
    Käyttäjätunnus:
    salasana:
    DNS1: 000.000.000.000
    DNS2: 000.000.000.000

2. hjuw

Tykkäykset:
    0
    Niinpä. Taitaa siemens M50 malliin saada javaa vain OTA menetelmällä. Eli over the air, ja vielä eli tekstiviestillä tilaamalla. Näin minulle kerrottiin siemensiltä. Hiukkasen harmittaa, kun tuo java on mainoksissa kuitenkin se ykkösmarkkinointikeino. Ja javaa kun oli tarkoitus itse koodata puhelimeen.

softapäivitystä odotellessa...ehkä siinä jo homma toimisi kuten sopisi olettaa.

3. mookie

Tykkäykset:
    0
    Kylläpä tuon Java-applettien latauksen sai pelaamaan, kun vaan ruuvasi asetukset oikein. Minulla oli Java-profiilin soittonumerona wap-soittosarjan numero ja nuo java appletit eivät suostu latautumaan Wap-gatewayn kautta. Minulla sattuu olemaan soneran kautta myös internet-yhteys (modeemi-yhteys) ja sen soittosarjan numeron ja käyttäjtunnuksen laittamalla homma alkoi pelaamaan... Nyt puhelin katkaisee wap-yhteyden kun java-applettia ladataan ja soittaa modeemisoittosarjan kautta yhteyden auki ja saa ladattua appletin oikein. Gprs:n avulla ilmeisesti tuosta turhasta soittosarjojen välisestä soitto ruljanssista pääsisi eroon. Joka muuten tulee myös kalliiksi, koska jokaisesta aloitetusta datapuhelusta Sonera veloittaa 0,11 €.

Java profiilin soittosarjan numeroksi voinee laittaa minkä tahansa internet operaattorin numeron (ilmainen tai maksullinen)...

4. Spicon

Tykkäykset:
    0
    Heips.. Olisko mahdollista saada noi sun toimivat asetukset tohon ruudulle. Mulla on ongelmia muijakaverin kännyt kans kun yritin ladata jippiin sivuilta peliä siihen. Alkoi lataan jne.. mut GPRS- yhteys estetty. Sit tuli joku CDS tai vastaava vaihto ehto eikä sekään oikein pelittänyt. Asetukset oli samanlailla kuin sulla alussa. Kiitos!
    -Jarkki (Itsellä 7650)

5. Tumpeloinen

Tykkäykset:
    0
    Ja sama vika mullakin.. Yritin tuolta jippistä myöskin ladata, mutta ei tullu mitään, aika pysy vaan samana kokoajan.

6. apev

Tykkäykset:
    0
    Onko joku keksinyt tähän ratkaisua? Siis jippiiltä m50:seen java pelejä, tuli tilattua tekstiviestillä, vaan sama ongelma kuin edellisillä. Ei viittis turhasta maksaa 1,60€ köyhä opiskelija ku oon...

Jaa tämä viestiketju