1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens M50 ja GPRS

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja rolston, 9/12/02.

1. rolston

Tykkäykset:
    0
    Pliis Auttakaa joku, olen epätoivoinen!!! Siemens M50 pitäisi saada toimimaan Win98:ssa. USB kaapelia on kokeiltu ja kokeillaan vielä sarjaportin kautta. Voiko olla että tarvitsee Win2000? Palveluntarjoajan(DNA:N) asetukset on OK, asensin 6310 toiseen koneeseen ja meni hyvin mutta kannettava kone ei tunne siemensiä. Tarvitseeko vielä erilliset ajurit? Siemensin sivuilta latasin ohjelman, mutta ei mitään ajureita siinä ollut?

2. heino79

Tykkäykset:
    0
    hmmm...mulla toimii win98:ssa. Mulla oli alussa toimimattomuus ongelmia, mutta syyksi paljastui viallinen datakaapeli(sarja). Ei tarvi erillisii ajureita. toimii standardi-modeemilla.

3. rolston

Tykkäykset:
    0
    Eli siis asennan SIEMENSIN STANDARDIMODEEMIKSI enkä siksi mitä se yrittää itse (GPRS VIA COM) tai joku...

4. heino79

Tykkäykset:
    0

Mulla se toimi tolla "gprs via com":illakin...(en pitänyt nimestä joten asensin uudestaan standardiksi :)

5. helinha

Tykkäykset:
    0
    Itsellä S45, kannettavana HP:n vanha paska, jossa käyttis Win98. Homma pelaa täysin ongelmitta sekä sarjaportin COM1 että Irda:n kautta. Aloitetaanpa alusta...

1.Tuliko puhelimesi mukana CD, jossa tarpeelliset ajurit GPRS modeemin asentamiseksi ym?
    jos tuli asenna puhelimesi GPRS modeemiksi CD:llä olevalla ohjelmalla. Ajurit kyllä löytyvät Siemensin sivuiltakin... Valitse GPRS modeemin portiksi COM1 tai COM2 (lukee koneen takana). Modeemi yhteyden nopeudeksi 57600 bittiä/sekunti. Tämä on koneen ja puhelimen välinen siirtonopeus ei siis mitään tekemistä GPRS:n pakettien siirtonopeuden kanssa

2.DNA:lta saat tai sen sivuilta saat puhelimesi WAP, GPRS ym asetukset, jotka muutat puhelimesi valikosta (ainakin S45 näin...) Surf/Fun, intenet, Profiilit, joista voit valita jonkun 1-5 ja nimetä haluamaksesi. Asenna asetukset tismalleen oikein ja tallenna ja valitse ko. profiili käyttöön.

3. sarjakaapeli kiinni puhelimeen ja valitsemaasi porttiin (yleensä siis COM1), jos se kaapeli ei vielä ole kytketty. Jos koneessasi on jotain tavaraa COM3 porttina esim korttimodeemi, voi käydä vanhanaikaisesti vielä 98:kin (keskeytykset yhteisiä huonolla tuurilla COM1:n kanssa). Tähän auttaa jos käyttää COM2 porttia, jolla taas sama ongelma, jos koneessa jotain COM4 portissa...

4. luo puhelinverkkoyhteys DNA:n ohjeiden mukaan (voit joutua soveltamaan esim. XP:n ohjeita, mutta onnistuu niilläkin 98:iin)

5. käytä tätä yhteyttä selaimesi kanssa. Näistäkin löydät tietoja DNA:n sivuilta.

Jaa tämä viestiketju