1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens M50 ja gprs painajainen

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Flex, 2/3/03.

1. Flex

Tykkäykset:
    0
    Ongelmia piisaa niin paljon, että ihme että pystyn tämän kirjoittamaan.
    a. jos datan pitäisi liikkua molempiin suuntiin nopeus on luokkaa 0.1kB/s
    b.Puhelin usein halvaantuu täysin jos gprs päällä ja yhteys hyytyy.
    c.Puhelin sammuilee noin 2h välein vaikka olen koittanut usb-kaapelia(lataava), sekä lataavaksi modattua com kaapelia. (Akku ei siis lopu vaan puhelin törähtää ja sammuu.)...Puhelin tuntuu kiusaksi sammuvan vain silloin kun jätän sen koneeseen yksikseen, eli yöksi...tulos 10 megaa tavaraa koneella yössä ja turhat sähkölaskut.
    d.Yhteys muodostuu joka kymmenes kerta, vaikka asetukset on oikein.
    e.Jos unohdan puhelimen laturiin siitä loppuu akku...(siis ei helvetti=) )
    f.Jos puhelimen ollessa laturissa kiinni pienen sähkökatkon ajan se lataa itsensä ylitäyteen???? 2 johtiminen laturi ei ala lataamaan lainkaan puhelinta. 3 johtimisessa laturissa toimii ok.
    d.välillä ei yhteys muodostu lainkaan ja ainut keino on katkoa virrat ja irroittaa akku jonka jälkeen toimii ok.
    Onko ylläoleviin vikoihin parannuskeinoa vai nakkaanko koko luurin takaisin kauppaan viallisena/keskeneräisenä myytynä sontana...olen kuullut, että edes ohjelma päivityksistä ei ole ollut merkittävää hyötyä esim puhelimen sammuiluun. Kauanko takuussa kestää...en viitsisi turhaan maksaa 16.5e/kk nettilaskuja jossen nettiin pääse.
    Ähh ja voih...mitä ihmettä tässä nyt pitäisi....

2. maxspeed

Tykkäykset:
    0
    Tohon yhteyden halvaantumiseen auttaa soitto johonkin numeroon, jonka jäkeen yhteys pelaa normaalisti. Semmosen häiriön oon huomannu että yhteys menee jumiin sitä helpommin, mitä enemmän nettiä käyttäviä ohjelmia on päällä.

Ja c. kohtaan auttaa kun vie luurin takuuhuoltoon, omakin m50nen sammuili usein, vein takuuhuoltoon ja vaihtoivat huollossa jonkun pääteasteen. On sammunut about 5 kertaa sen jälkeen 4 kuukauden aikana.

3. Hex

Tykkäykset:
    0
    Mistäs tuommoisen kaapelin sait? Kiinnostaa kovasti...

Ja noihin vikoihin vastatakseni, itselläni on täsmälleen sama kokoonpano tälläkin hetkellä. Ennätykseni on että netti on tiksannut 4 kertaa puolen tunnin sisällä :)

Edit: Anteeksi, mokasin quotet, mutta korjasin ne nyt. :p

4. janecky

Tykkäykset:
    0
    Mulle kans lataava com - kaapeli.. :eek:)

5. hjuw

Tykkäykset:
    0
    a. Molempiin suuntiin liikkuminen onkin ongelma, ja ihan ymmärrettävä. Dawnikin kun vaatii uppia, ja jos uppaat jotain muuta samaan aikaan kun lataat, ei vasteajat(ping) yksinkertaisesti riitä. Ei ole ko. puhelimen vika.

d. Ja asetukset ON oikein? Itsellä oli ehkä pari kolme kertaa yhteyden muodostus ongelmia. Ja puheliikenne on aina prioriteetiltään korkeampi, eli pois putoat jos tilaa verkossa ei ole.

e. Ei ainakaan paketissa mukana tulleessa laturissa lopu.

f. Ylitäyteen?

d(jälkimmäinen). Kuten joku jo sanoi, soittaminen johonkin numeroon auttaa.

6. Belgarion

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5410, Saunalahti
    Joo mulla on justiin samoja ongelmia. Kun puhelin on huono, niin se on huono. Tosin R600:n kanssa ongelmat olivat vielä kovemmat. Tosin tuo sammuileminen tapahtuu useammin kuin erkillä, erkki taas hyytyy 2 kertaa 5minuutis kun sille päälle sattuu.

7. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Kannattaisi viedä puhelin flashattavaksi (uusin softa). Käytätkö Siemensin modeemiajureita vai laittanut itse asetukset kuntoon? Koneessani M50 ja dna GPRS toimii kuin unelma, ainoastaan välillä päivällä on ruuhkaista, mutta johtuu operaattorista, dna:n GPRS-ohjeiden mukaan laitin asetukset kuntoon, standardimodeemiajureilla. Käytössä lataava USB-kaapeli.

8. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kummasti sulla ollut ongelmia gerpsin kanssa R600:ssa. Päivitys olis voinut auttaa asiaan. Mun ongelmat liitty ensiksi verkkoon ja sitten tekstiviestin kirjoitukseen, mutta niistä on eroon päästy onneksi. Nyt niitä ongelmia on sitten näppiksen kanssa, mutta 6610:n käyn hakemassa ens kuussa kaupasta, niin loppuu tän R600:n kanssa pelleily.

9. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Pääosa ongelmistasi johtuu DNA:n verkosta, ei puhelimesta.
    Esim. tuo datan hyytyminen/hitaus.
    Jos verkossa paljon puheluja, datayhteydet hyyty.
    Kannattaa laittaa palautetta dna:n sivuille.

Onko sulla puhelinkauppa.comin lataava kaapeli?
    Minulla kaapeli toimii hyvin, me45 sammunut hyvin harvoin nykyään, ennen kuin käytin infraa niin sammui joskus useamminkin kuin kerran päivässä. Joskus taas ei sammunut viikkokausiin.

Summa summarum: pätkimistä/hitautta on varmaankin lähes kaikilla dna:n käyttäjillä, joillakin enemmän joillakin vähemmän. Esim. tänäkin aamuna jouduin ottamaan yhteyden uudelleen kun yhteys yhtäkkiä hiipui...

Jaa tämä viestiketju