1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens M50 & GPRS

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja True, 19/6/02.

1. True

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Android.
    Olen nyt monta vuotta surffannut modeemiyhteydellä ja tuskaillut sen kalleuden kanssa. Asun niin korvessa ettei tänne saa mitään kiinteätä yhteyttä. Olen nyt hommaamassa Siemens M50 puhelinta, sekä DNA:n liittymää, ja siihen kiinteähintaistai gprs:ää. Ajattelin vaihtaa modeemiyhteyteni GPRS:yhteyteen. Mietinkin, miten puhelin kannattaa yhdistää pöytäkoneeseeni. Ostaako erillinen IRDA-vastaanotin, vai datakaapeli? ja voiko datakaapelia pitkin käyttää gprs:ää. Kaikki neuvot tarpeellisia :) Kuten huomaa, olen vielä aika nyyppä :p

2. jalmari

Tykkäykset:
    1
    IRDA olis jees, se kun mahdollistaa latauksen surffauksen yhteydessä. Siemens kun suuressa viisaudessaan on päättänyt että datakaapelin olessa puhelimessa, akkua ei voi ladata.

3. Axe

Tykkäykset:
    0
    dna:lla ja Siemenssillä on jotain ikäviä toimimattomuus ongelmia.
    Sen kuvan olen foorumia lukemalla saanut. Joku asiasta paremmin tietävä(itse kokenut) voinee kertoa asiasta tarkemmin.

Tämän pohjalta suosittelisin muuta puhelinmerkkiä GPRS-käyttöön.

4. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä.

5. Safiiri

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N9
    Eiköhän ne ongelmat olleen siinä ME45 softaversiossa 23, johon saa nyt jo ilmaisen päivityksen. Ei luulisi haittaavan M50sen toimintaa.

6. Grif

Tykkäykset:
    0
    Ainakin oma siemens+dna gprs-yhdistelmä on toiminut täysin ongelmitta niin alkuperäisellä softaversiolla kuin uudella 24:lläkin, että lienee noi toimimattomuudet ihan muista asioista kiinni..

7. jalmari

Tykkäykset:
    1
    Eikös se siemens+DNA gprs ongelma ollut kyseessä Windows XP:ssä?

8. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    NT-pohjaisilla, eli nt, w2k ja xp.

9. hanhiemo

Tykkäykset:
    0
    Tuo Siemennesteen datakaapeli on varmasti täysin kytketty joten latauksen saisi helposti halkaisemalla datakaapeli ja juottamalla liitin virtapiuhaan. Sama temppu tehdään sitten laturin piuhalle. Tämän pitäisi toimia kunhan puhelimesta ei ole disabloitu ohjelmallisesti latausta kun piuha on kiinni tms.

Itse olen mietiskellyt T65:n vaihtoa M50:een kunhan siinä on 4+1 aikaväliä tukeva gprs. Onko tästä kenelläkään tietoa?

10. jalmari

Tykkäykset:
    1
    Kyllä on luokkaa 8 tukeva GPRS.

M50 technical data

11. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Ongelma on ainoastaan sähköpostin lähettämisessä tietyillä windowseilla. Kaikki muu pelaa. Kyllä 4+1 nopeus on niin kova sana, että ylläoleva kommentti kannattaa unohtaa, lopullisesti.

Jaa tämä viestiketju