1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens logo

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja petriu, 11/7/02.

1. petriu

Tykkäykset:
    0
    Moi

Olen yrittänyt siirtää kaapelilla logoja mun Siemens S45 kännykkään.

Saan siirrettyä kuvat puhelimeen,ja olen tallentanut ne .bmp muotoon.

Esikatselussa logo näkyy,mutta ei tule esille näytölle.

Pitääkö se operaattorilogo jotenkin kirjoittaa yli,vai mitä teen väärin?

Näytönsäästäjän saan toimimaan.

Mitä muuten ne numerot Telian uusissa sim-korteissa on,joka näky näytössä koko ajan? CC 244 NC 12

Petri

2. Aero

Tykkäykset:
    0
    siis avaa se kuva Card-Explorerilla (esim. bitmap kansiosta), kun kuva on auki, tallenna se kuva operaattori -kansioon, jollon se kuva tulee siihen operaattorilogoksi. Näin se ainakin mulla toimii, on myös muita tapoja.

3. petriu

Tykkäykset:
    0
    Olen yrttänyt sitä kikkaa,ei vaan toimi.Lukee vaan ne telian numerot....

4. Aero

Tykkäykset:
    0
    Outoo... kokeile sitten tallentaa se nimellä, eli card-explorer, bitmap, kuva xx, lisätoim., tall. nimell., operaattori. Vaikka en usko että mitään eroa on jos tallentaa suoraan tai lisätoimintojen kautta, mutta jos et ole vielä kokeillut niin kokeile. Oletko varma, että oot siirtäny kuvan/kuvat .bmp tiedostoina puhelimeen? Koska jos ne on esim. GIF:nä niin ei varmastikkaan toimi.

5. petriu

Tykkäykset:
    0
    juu on bmp tiedostossa.olen testannut niin myös.lukee kun tallentaa että operaattorin kuva ladattu!

Onko kuvan koolla mitään merikystä?mun kuvat on 798 tavua suuret.

6. Humpisti

Tykkäykset:
    0
    Soitapa Siemensin helppariin, tai sit tehdashuoltoon.
    Tai odota et täällä vastaa joku joka osaa homman! ;)

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Operaattorilogon koon tulee olla 101x46 ja kuvan pitää kaksivärinen.

Sitten kuten sanottua, siirrät kaapelilla ja sopivalla ohjelmalla tiedostot puhelimen flexmuistiin. Sitten avaat Card-Explorerin ja etsit logotiedoston ja avaat sen esikatseluun näytölle. Paina Tallenna. Puhelin kysyy tallennetaanko kuva näytönsäästäjäksi vai operaattorilogoksi. Valitse operaattorilogo ja ihme on tapahtunut.

8. Mika

Mika

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 3G
    Tuo on DNA:n tunnus. Joku viisaampi selittää tarkemmin.

9. Vec

Tykkäykset:
    0
    En ihan tarkaan tiedä miten homma toimii Siemenssissä, mutta jos se on lähelläkään Smart Messaging speksiä niin sulla on luultavasti sen kuvan MCC (Mobile Country Code) ja MNC (Mobile Network Code) väärin. Jos ko. arvot on operaattorilogossa eri kuin käyttämässäsi verkossa, operaattorilogo ei tule näkyviin. Eli avaat kuvan jollain hexa editorilla ja muutat siihen oikeat arvot niin luultavasti alkaa toimimaan.

10. peemvee

peemvee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    78
    Puhelinmalli:
    640DS
    Taidan tietää syyn, miksi operaattorilogo ei näy petriu:n puhelimen näytöllä. Telia-liittymää käytetään Telian oman city-verkon käyttöalueen ulkopuolella ja tällöin oman operaattorin logoa ei näy, koska se korvautuu palveluoperaattori Suomen 2G:n verkkotunnuksella: CC 244 NC 12.

En tiedä keinoa, miten saisit operaattorilogon näkymään muulla kuin Telian verkon alueella, jolloin sim-kortti ja verkko täsmäävät..

petri

11. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Itselläni oli S35:ssä logo, mikä näkyi vain kun puhelimessa oli "normaali" kortti, ei SIM- tool kit kortilla. Siis logoa ei näkynyt DJ Esko-kortilla, mutta normaalilla Radiolinjan kortilla se näkyy.

Tietysti toinen vahva vaihtoehto on peemveen selitys verkkovierailusta..

12. Vec

Tykkäykset:
    0
    Eli siinä operaattorilogossa täytyy olla samat maa- ja operaattoritunnukset kuin siiinä verkossa jota käytät.

13. peemvee

peemvee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    78
    Puhelinmalli:
    640DS
    Totta.

Mielestäni keskivertokäyttäjän ei pitäisi joutua painimaan tuollaisten seikkojen kanssa. Vielä Siemensin puhelimesta.. Puhelimen pienessä flash-muistissa (348 kb) olevat nimi.bmp kuvat eivät sisällä tietoja operaattorista tai maatunnuksesta ennenkuin sellaisen tallentaa valikon avulla operaattorilogoksi. Näinollen käyttäjä ei pääse muuttamaan kuvan tietoja hexaeditorilla, koska uuden kuvan joutuu aina tallentamaan vanhan päälle, jolloin maa-/operaattoritiedot sim-kortilta siirtyvät uuteen kuvaan.

Tilanne on vastaava omassa city-liittymässäni. Aina kun olen Telian oman verkon ulkopuolella ts. roaming alueella operaattorilogo korvautuu CC 244 NC 12 tiedolla.

/petri

14. peemvee

peemvee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    78
    Puhelinmalli:
    640DS
    Yksi keino korvata operaattoritunnus: NC 244 CC 12 haluamallaan tekstillä on toimia seuraavasti. (Toimii ainakin Siemensin malleissa S/ME 45. Mulla softa 24.)

1. Hae valikosta: Asetukset > Verkko > Konfiguraatio > Ensisij. verkko tai pikana Valikko > 8 > 3 > 1 > 4.

Päädyt näytölle jossa kerrotaan kotiverkon nimi (FI TELIA).

2. Valitse <lista>.

Saat näytölle 25 paikkaa, johon voi syöttää verkkoja, joita haetaan ensimmäisinä esim. katvealueella. Lista saattaa olla tyhjä, jos et sinne ole mitään laittanut. Jos listalla ei ole valmiiksi (FI FINNET) tunnusta (jatka kohtaan 3). Muuten valitse se ja <muokkaa>.

3. Valitse <tyhjä>. Paina <Ohjelm>. Sitten 2 kertaa nuoli ylöspäin.

Näytöllä pitäisi nyt lukea "Toinen verkko" --> <Valitse>

4. Syötä Maatunnus: 244
    Verkkotunn.: 12

Nimi: Voit nyt syöttää tähän kohtaan haluamasi operaattoritekstin, joka korvaa tällöin aiemman NC 244 CC 12.
    Rajoituksena on 16 merkkiä.

Eihän tämä nyt sentään kuvalogoa korvaa, mutta tuon tylyn tekstin kumminkin. Ja näkyyhän ne logokuvat sitten kun tulet käymään cityverkon alueelle..

15. peemvee

peemvee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    78
    Puhelinmalli:
    640DS
    Sain sähköpostia Telian aspasta.. Olin kysellyt heiltä logoasiaa aiemmin.

Lainausta sähköpostista:
    "Logoissa on ollut ongelmia 2G:n verkossa oltaessa, tällä hetkellä kuntoon on saatu Telian lisäksi seuraavien palvelutarjoajien palvelut.

Jippii
    Buumi
    Mobile Avenue Finland
    Mobile G Host

2 G:n verkossa näkyvän logon tilaaminen tapahtuu niin että kirjoitetaan viestiin logo-sanan sijaan logo2-sana. Esim. halutessani tilata nalle-logon en kirjoitakaan tekstiviestiin 'logo nalle' vaan 'logo2 nalle'. Jos tilaatte logon Telian verkossa ja siirrytte 2G:n verkkoalueelle, häviää logo näytöltä. Samoin tapahtuu siirryttäessä 2G:ltä Telian verkkoalueelle.

Puhelimeen voi tallettaa vain yhden logon kerralla. Jos haluatte, että logo näkyy molemmissa verkoissa, pitää se tilata aina uudelleen kummankin verkon alueella."

Itse en logoja imuta, mutta sopii kokeilla. Tuo toiminee ainakin Nokian puhelimissa. Heinäkuun asiakastiedotteessa on sama juttu toisin sanoin..

Juttelin viime viikolla yhden liittymäkauppiaan kanssa Telia-liittymästä. Hän suositteli pitämään 2G:n verkkoa valittuna, sillä tämä säästäisi kuulemma akkua. Joillakin kaupunkialueilla puhelin muuten vaihtelisi heikolla kentänvoimaakkuudella verkkoa Telian ja 2G:n välillä alinomaa.

Asia ei tietenkään koske City-liittymäasiakkaita, joille tuo roamaus maksaa maltaita..

Jaa tämä viestiketju