1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens laturin yhdistäminen datakaapeliin..

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Parzi, 14/11/02.

1. Parzi

Tykkäykset:
    0
    Niin eli juotin kaksi laturin johtoa 1 ja kolmos pinneihin. Mut voiko se aiheuttaa sen että internet yhteys hidastuu kun samaan aikaan menee virta?

2. topelius

topelius

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Nexus 5, Zopo speed 7
    Ei mulla vaikuta ainakaan nopeuteen oli puhelin sitten lataamassa tai ei!!!!

3. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Akku ainakin "kyrvähtää" aika pian!

4. maxspeed

Tykkäykset:
    0
    Mikä tarkotus laturin kakkos pinnillä on? Oon modaamassa data/latauspiuhaa ja mietin että kannattaako laturin 2 pinni kytkeä?

5. maxspeed

Tykkäykset:
    0
    hups, avasin tuon laturin liittimen ja huomasin että ei sitä 2 pinniä ollu kytketty mihinkään.

Toinen kysymys: verkkolaturihan antaa 5V jännitettä, niin onko sille mitään estettä että ottaa tuon 5V jänniitteen suoraan tietokoneen virtalähteestä eikä laturista? Onko laturissa jotain säätöelektroniikkaa yms.?

6. hanhiemo

Tykkäykset:
    0
    5 volttia ei riittänyt puhelimen lataukseen ainakaan itselläni joten reguloin 12V linjasta 5,7V lataukseen ja hyvin on toiminut. Vetämällä 2. pinnin maihin saa puhelimen pysymään latauksessa jatkuvasti eikä se lopu heti ekan "täytön" jälkeen. "OMIA VIRITYKSIÄ, EN OTA VASTUUTA"

7. maxspeed

Tykkäykset:
    0
    Selvä taidan itse kokeilla köyhän miehen regua 8-9 diodia tai sopiva zener 12v linjaan :)

Täällähän http://www.skippari.net/siemens/ on jotain juttua että laturin 2 pinni on joissain siemenssin latureissa vedetty suoraan maihin. Mutta onko M50 laturi yhteensopiva sivustolla mainittujen laturien kanssa (S/C25, C/M/S35, C/ME/S/SL45, Gigaset4xxx)?

Omassa laturissa kun 2 pinniä ei ole kytketty mihinkään.

HanhiEmo: mille puhelimelle olet tehnyt latauskytkennän?

8. hanhiemo

Tykkäykset:
    0
    M50 luuriahan tässä on kiusattu omilla virityksillä. Luuri nappaa sitten virtaa pahimmillaan/parhaimmillaan n.1A eli komponenttien täytyy kestää tämä.

9. maxspeed

Tykkäykset:
    0
    Pitihän sitä silti kokeilla, että lataako viidellä voltilla. Ei ladannu ;) Lisää jännitettä.

Onko toi 2 pinnin maihin vetäminen tavallinen temppu, onko muut kokeillu?

10. maxspeed

Tykkäykset:
    0
    Nyt sain rakennettua datakaapeliin ton lataus toiminnon kytkemällä 12v linjaan 10 diodia (tehonkesto 3A) jolloin jännite laski sopivalle tasolle, ilman kuormaa: n. 9.5v ja kännykkä kiinni piuhassa (lataa akkua) n. 4.7v.

Kytkentä tuntuu toimivan, akku lataantuu, vielä en ole saanut testattua että pysyykö lataus päällä kun akku tulee täyteen. Voin ilmoitella lisää jos jotakuta kiinnostaa?

Ja hintaa tuli alle 2 euroa :)

11. Parzi

Tykkäykset:
    0
    hmm...siis mulla ei edelleenkään oo 2 pinni kytkettynä mihinkään?? Onko riskejä, esim kun jättää gprs yhteyden päälle ja lataamaan esim . tiedostoa..oon kyllä jo tehnyt niin parikin kertaa..eikä oo ollu ongelmia. Akku voi kyllä olla hiukan kärsinyt..siis onko se 2 pinni mikä määrittää milloin akku on täynnä?

12. snapsix

Tykkäykset:
    0
    Itse tein tossa siemens c55:n lataavaa usb -kaapelia odotellessa com -kaapelista lataavan yhdistämällä datakaapelin puhelimen pään ykkös- ja kakkospinnit laturin vastaaviin hyppylangoilla.

Aluksi kaikki toimi hyvin, eikä suuria ongelmia ole vieläkään, akku latautuu ja pysyy latauksessaan kuin tavan laturijohdossalin. Olisiko tällä viritelmällä kuitenkin jotain sattuvaa sille, kun internet-yhteys "nukahtaa" aina välillä? Tieto ei liiku suuntaan ei toiseen ja ainoa ratkaisu on sulkea yhteys, bootata puhelin ja ottaa yhteys uudelleen siemensin omalla softalla. Jos tässä vaiheessa ottaa yhteyden esim. verkkoyhteyksien kautta, tulee virheilmoitus muistaakseni jostakin PPP-linkkiyhteysprotokollasta.

Joskus kun irrotan datakaapelin, ja pakotan näin puhelimen pois tästä "horrostilasta", saattaa puhelin sammahtaa. Tämä tapahtuu kyllä modifioimattomallakin kaapelilla.

Onko tällaiset ongelmat yleisiäkin? Löytyykö em. ongelmiin jokin helppo ratkaisu jota en ole huomannut? Ongelma ei tosiaan ole vakava, nytkin yhteys on ollut päällä reilusti kauemmin kuin normaalilla akkulatauksella, jotakuinkin seitsemän tuntia.

Käytössäni on dna:n gprs-yhteys ja puhelimeni softaversio on 10.

13. Parzi

Tykkäykset:
    0
    Joo..siis alan vähitellen uskoa että toi modattu kaapeli ei ehkä oo niinkään järkevä. Siis musta tuntuu että mun akku on hajonnu, se ei enää pysy latauksessa lähellekään yhtä hyvin?! Siis senhän pitäs kestää normaalisti jotain 3 tuntia täyteen ladattuna gprs yhteydes? Ja se kestää about 1h?!

Toiseks, miks siinä laturissa olis 3 pinniä, jos sillä yhdellä ei olis mitään virkaa? Mulla tosiaan vaan 1 - 3 pinni kiinni. Määritteleekö puhelin vai laturi, milloin lataus loppuu, ettei akku kärähdä?

Niin ja tosta yhteyden pätkimisestä, mulla tekee JUST samaa, data loppuu liikkumasta ja sit pitää puhelin käynnistää uusiks. Mut en tiedä mistä johtuu, en muista tuliko ennen kaapelin tekemistä vastaavaa..eihän silloin pystyny yhteyttä pitään edes päällä ku joku 3h.

14. maxspeed

Tykkäykset:
    0
    Tuo pätkiminen saattaa johtua operaattorista koska muillakin luureilla tapahtuu samaa. Kannattaa kuitenkin kokeilla, jos johtoa heiluttaessa yhteys pätkii, niin kyse voi olla kontaktiviasta.

15. heino79

Tykkäykset:
    0
    onkos tähän siemenssii (m50) saatavissa lataavaa sarjakaapelia? Vai onko pelkkä USB? ja mistä?

Jaa tämä viestiketju