1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens (ja tilulii)

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja veppis, 19/6/02.

1. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Tuli vaan mieleen tuosta vanhalla foorumilla käydystä keskustelusta...

Mitä veikkaatte, poistaako Siemens koskaan tätä kyseistä ominaisuutta tai antaa käyttäjän valita haluaako kuulla moista?

Tuohan on perinteisesti ollut Siemensin tavaramerkki, joten olen valitettavasti aika skeptinen muutosten suhteen. Se on kuitenkin sen verran ärsyttävä, ettei kyllä meikäläiselle enää toista Siemensin matkapuhelinta tule ennen kuin tiluliistä on päästy eroon. Ottaisivat vaikka mallia Ericssonista miten homma pitää hoitaa jos eivät anna käyttäjän päättää haluaako moista kuulla. No tämä käyttäjä päättää kohta toisella tapaa... :wink:

Ja lisätään nyt pari muutakin minun mielestäni idioottimaista ratkaisua:

Herätyskello. Minun logiikkani ei ymmärrä miksi integroitu digitaalinen herätyskello pitää erikseen laittaa on/off-asentoon ja erikseen vielä valita herätysaika. Idea on tietysti sinänsä ok, mutta miksi ei asiaa ole voitu automatisoida kuten Nokian ja Ericssonin puhelimissa? (Kun muuttaa herätysaikaa, menee kello automaattisesti päälle, sen voi sitten ottaa pois päältä jos ei kelloa tarvitsekaan. Ja kello "sammuu" automaattisesti kun herätys keskeytetään.)

Toinen on kalenterin onneton toiminta. Muistaakseni joskus kehuin Siemensin kalenteria...no kalenterinäkymä on loistava, mutta toiminta on huonompaa. Esimerkiksi kalenterin hälytyksiä ei saa vaimennettua mitenkään vaikka ottaa kaikki merkkiäänet pois päältä. Ainoa keino on deaktivoida merkintä kalenterista, jolloin tapahtumasta kertova tummennus häviää, eikä kalenterinäkymistä tällöin voi nopsasti katsoa onko seuraavassa päivässä mitään tiedossa. (Tapahtuma itsessään löytyy kyllä vielä muistion puolelta) Älytöntä. Kalenteri on siis lähes käyttökelvoton ellei halua puhelimen piipittävän/värisevän jokaisen kissanristiäisen kohdalla.

Ai niin ja soittoäänistä...on hienoa, että eri lähteille (osoitekirja, puhelinluettelo, VIP) määritellä eri soittoäänet, mutta toivoisin jonkinlaista yleisasetusta, joka jyräisi tarvittaessa kaikki muut asetukset. Joskus tuntuu, että soittoäänten valitseminen on menee turhaksi näpertelyksi.

Aika ristiriitaisia tunteita tämä S45 loppujen lopuksi herättänyt minussa...potentiaali on hyvään puhelimeen, mutta ne pikkuseikat. Suorituskyky, muotoilu, iso näyttö, flexmem ja GPRS ovat asioita, jotka saavat hymyn suupieleen. Mainitsemani muut asiat taas kyyneleitä ja hampaidenkiristelyä.

Joskus tuntuu ettei edes Ericssonit ole aiheuttaneet näin voimakkaita tunteita. :wink:

2. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kaipa tuossa on hauettu oikeasta herätyskellosta mallia. Ainakaan omassa pöytäherättäjässä pitää laittaa erikseen on/off-asentoon ja vielä erikseen valita haluttu herätysaika.

3. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Totta ja sen ymmärrän.

Mutta minusta se on tarpeeton matkapuhelimessa, sillä kuten mainitsin, on esim. Nokian ja Ericssonin ratkaisu mielestäni parempi. No makuasioitahan nämä tietysti ovat...

4. Highlands

Tykkäykset:
    0
    Siemens ME45: arvosana (tällä hetkellä) 8+

Ostin oman ME45 puhelimeni eilen ja se on vielä latauksessa. Kuinka kauan mahtaa kannattaa pitää sitä latauksessa? Myyjä neuvoi 16 tuntia. Mitä sillä nyt olen ehtinyt leikkimään niin: Perusprofiilien (meluisa tila, normaali tila jne.) nimiä ei voi muuttaa. Olisi kyllä paljon parempi jos niitä voisi muokata mieleisikseen. Normaali tila nimitys on typerä. Parempi olisi lyhyesti ja ytimekkäästi: Normaali.
    Sivunäppäimet puhelimen sivuilla ovat aika jäykät, kai niihin tottuu. VIP ryhmiä on ainoastaan yksi. Ryhmiä voisi olla enemmänkin. Voiko jokaiselle yksilölle laittaa oman soittoäänen? Sitten tuo harmittaa tuo yleisliitin. Äänimuistion käyttö on hieman sekava. (?)
    Puhelimessa on kyllä varmaan enemmän plussaa kuin miinusta. Plussaa ovat esimerkiksi: Näppäintoiminnot aika lailla samat kuin Ericssoneissa. Iso näyttö, Valikoissa liikkuminen käy näppärästi tuolla ilotikun korvikkeella. Datakaapelilla on käyttöä. Värinän tehokkuudesta en tiedä, onko se tehokas? Jotain varmaan keksin vielä ja lisään myöhemmin.

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Uusia Li-ion -akkuja ei periaatteessa tarvitse ladata kuin max noin 4 tuntia, siis sen verran mitä akun latautuminen täyteen kestää. (Huomaa, akku ei ole välttämättä vielä täynnä vaikka latausindikaattori pysähtyy.)

Yksittäisille numeroille ei voi laittaa soittoääniä. Kuten sanottu jo aiemmin, oman soittoäänen voi asettaa osoitekirjan, puhelinluettelon ja VIP-ryhmän numeroille.

Värinä puhelimessa on oman kokemusteni perusteella hieman keskitasoa parempi, ei kuitenkaan mikään erityisen voimakas.

6. sergei34

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä se on ihan ok. Eli ei poista. Eikait eriksonikaan poista vilkkuvalojaan(eihän?)

Mun mielestä toiminta taas on ihan normaali. Herätyskelloon laitetaan herätysaika ja laitetaan päälle/pois päältä.
    Mulla on aamuherätys ma - pe päiville ja jos jostain syystä ei tartte arkiaamulla herätä aikasin, ni illalla pistän herätyksen off-asentoon.

Siemenssin loistava "lentokone"-profiili kyä estää kaikkien äänien kuulumisen puhelimesta... :)

Sää haluat siis kalenterin joka ei muistuta tapahtumista, heh mulla on tosa työpöyällä iso pino liki käyttämättömiä paperikalentereita. Kiinnostaako?

No mulla on puhelimen kalenteriin valittu hiljainen hälytysääni (onneksi voi valita erikseen), joka ei häiritte kirkossakaan.

-pTk-

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ei nyt ihan noinkaan, haluan kalenterin jossa voi valita tapahtuman kohdalla hälytetäänkö siitä äänimerkillä/värinällä vai ei. Kuten esimerkiksi (taas kerran) Nokian ja Ericssonin puhelimissa. 8)

8. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Kuten sergei jo kommentoi, niin mun mielestä se herätyskello on paljon parempi kuin nokian vastaava, herätyksen voi laittaa niille päiville joille haluaa eikä tarvitse joka ilta (tai milloin sitten laittaakin) laittaa herätystä uudelleen. En kyllä haluaisi palata nokian herätyskelloon siemensin jälkeen. Ja niistä tiluliiäänistä, ei mua häiritse yhtään, päinvastoin niistä äänistä on hyötyäkin. Ja nämä on tietysti omia mieltymyksiä, joku muu ajattelee toisin.. :D Ja kalenterissa olisi kyllä parantamisen varaa, tosin en ole vielä täydellistä puhelinkalenteria nähnytkään..

9. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    No kaikilla ei ole (joka päivä) sitä 8-16 aikataulua, joten sen kellon joutuu asettamaan joka ilta kuitenkin aina uudestaan...

10. Dundee

Tykkäykset:
    0
    No joo..mutta sanoinhan että se oli mun mieltymyksen mukaan.. :D

11. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Jep. :D

12. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Parempaa herätyskelloa, en ole koskaan käyttänytkään, kuin mitä C45:ssa oli. Ei tarvinnut aina kytkeä pois sitä päältä. Siemensissä ärsyttää, eniten se käyttöliittymä, joka voisi olla hivenen parempi.

13. Opza

Tykkäykset:
    0
    Miksi siinä herätyskellossa on ne viikonpäivien kuvat siellä näytön alaosassa. En vielä ole keksinyt miten siinä voi määrittää mikä päivä herättää mihinkin aikaan vai onko ne päivät siellä alhaalla vain koriste?
    Kalenteri voisi kylläkin olla pikkuisen selkeämpi.
    Onko kukaan keksinyt miten voi kopioida puhelimen muistista tiedot simmille kaikki kerralla? En ole ainakaan itse löytänyt kuin "yksi kerrallaan"-toiminnon. Joo itse kanssa tykkäisin "ominaisuudesta", jolla saa jyrättyä kaikki muut soittoasetukset yhdellä soittoäänellä..

14. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    En ihan sisäistänyt kysymyksen sisältöä..

Veppis en oikein sisäistänyt mitä tuo tilililulii-mikälie onkaan mistä ketjussa pitäisi keskustella?

Tarkoittaako siis tuota herätys yms. häslää?

:?:

cinse tykkää tästä.
  15. Cheich

Cheich

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 3GS Sonera/Saunalahti
    Mikä tilulii?? tarkennatko vähän?? Oma siimenssini ainakin tilutteli melkein koko ajan jotain ääniä... joten tarkennatko vähän mitä tilutusta tarkoitat ja mikä on se siimensin tavaramerkki tilutus? :D Käynistyksen piippaus vai akku loppu hälytys?? Nuo kaksi tuli lähinnä häiritsevistä äänistä mieleen..... :wink:

16. Zamboni

Tykkäykset:
    1
    Re: En ihan sisäistänyt kysymyksen sisältöä..

Yhtä hämillään ollaan täällä. :!: Saisiko selityksen maalaisjuntille, kiitos. (Tarkoitin itseäni, en sinua Jace. :wink: )

17. Aero

Tykkäykset:
    0

Sama täällä, meitsikään ei ihan älyny tota tililiuu -juttua :?

18. menza

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Atrix

Tuota herätystä yms. sälää, mistä siemensit piippailevat usein hieman ärsyttävästi tässä kait on kysymys?

19. topiz

Tykkäykset:
    1

20. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Minua tuo "tilulilu" (yhdistymisääni) häiritsee suunnattomasti Siemenseissä.

Jaa tämä viestiketju