1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens C55 soittoäänistä

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja ce1tzu, 27/2/03.

1. ce1tzu

Tykkäykset:
    0
    C55:ssä on valmiina muutama wav (oikea ääni) tiedosto.
    Jos joku tietää miten äänitiedoston saa siihen wav-formaattiin, että C55 osaa sitä soittaa niin ilmottakaa. Samoin jos digitaalikello näytönsäästäjän jostain saisi..

Kiitos vastaajille.

2. Sacce

Tykkäykset:
    0
    itekkin huomasin tänään että ainakaan data exchangella ei saa siirrettyä ihan heittämällä wav tiedostoja. pitääkö ne konvertoida johonkin erityiseen muotoon?

3. miggo

Tykkäykset:
    0
  4. Sacce

Tykkäykset:
    0
    okei eli tuolta en löytänyt mitään uutta. kun siirrän ihan tavallisen wavin luuriin niin luuri sanoo kun yritän sitä kuunnella että tuntematon tiedostomuoto tai jotain sinnepäin. Sitten kun kattelin niitä mukana tulleita ääniä ni ne oli jotain ima adpcm ääniä. Mistä mahdollisesti saisi konvertterin jolla nuo wavit saisi tohon muotoon? Olen yrittäny niitä waveja pcm, 6000hz mono, 16bit per samplena ja luuri ei tykkää :(

5. kebek

Tykkäykset:
    0
    no vaikka cool edit pro2

6. EastMan

Tykkäykset:
    0
    Niin, wav-tiedosto voipi olla "koodattu" kymmenillä eri kodekeilla (codec) (PCM, MS ADPCM, IMA ADPCM, yms.)

Siemens C55 käyttää wav-tiedostoja, jotka on muotoa IMA ADPCM. Mikään muu wav-kodekki ei käy.

Lisäksi tämän IMA ADPCM koodatun tiedoston tulee olla 4-bittinen (4bit) ja näytteenottotaajuudeltaan (sample rate) 8000Hz tai 16000Hz (8kHz ja 16kHz tarkoittavat em. taajuuksia)

Sopivalla äänieditointi-ohjelmalla on mahdollista muuttaa haluamasi wav-tiedosto tuohon Siemensin vaatimaan muotoon.

Eli älä ihmettele jos PCM/16bit/6000Hz ei toimi, kun luuri soittaa vain wav-tiedostomuotoja IMA ADPCM/4bit/8000Hz ja IMA ADPCM/4bit/16000Hz.

Tuolla Cool Edit Pro ohjelmalla homma ainakin onnistuu yksinkertaisesti avaamalla haluttu ääni ohjelmaan ja tallentamalla se uudestaan toiseen muotoon save as -toiminnolla.

Muitakin ohjelmia toki on ja tuo muunto toimii miltei kaikissa suht samalla tavalla. :)

Toivottavasti saat tempun onnistumaan!

7. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    ei onnistunut

mikäköhän on kun Goldwavella muutin wavin tuohon siemensin tukemaan muotoon ja heitin sen kotisivuilleni ja koitin hakea sen niin puhelin herjasi sitä.

onko kukaan onnistutut muokkaamaan wavia ja laittamaan sen wapin kautta puhelimeensa?

jos on niin kertokaapa pari vinkkiä miten se onnistuu...

tässä linkki yhteen tekstari ääneksi käyvään äänen joka on oikeassa muodossamutta mä en ainakaan sitä saanut toimimaan...

http://koti.mbnet.fi/jato/masterwork.wav

8. mictian

Tykkäykset:
    0
    Jake79: outoa, mulla toi sun wawi toimi täysin
    (ja menikin samantien sms:n merkkiääneksi, "master i have mail for you" ;)

ja luurina C55 softalla 18

9. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    no prkl, jätkä nyysi mun tekstari äänen ;)

no nytpähän tiedän että vika on luurissa/liittymässä.

mikä liittymä sulla on? mulla on radio-linja.

minun puhelimeni softa on versiota 14 joten johtuisikohan se siitä?

jokohan liikkeissä pystyvät päivittämään tuohon 18 versioon? kun ostin luurin viikko sitten ja se oli tullut suoraan tehtaalta ja sanoivat että huollossakin olivat päivittäneet puhelimia vasta versio 14:sta...

vai pitääköhän hommata datakaapeli että voin itse päivittää...

tulee sellainen virhesanoma kuin: "verkko virhe" kun yritän tuota linkkiä...

10. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    jees nyt ostin usb-data piuhan ja päivitin luurin softan versioon 18 niin hetirupesi toimimaan tuo wavien imutus...pitäis vielä jostakin ettiä joku ohjelma jolla voi tavaraa siirtää luuriin...

11. creepy

Tykkäykset:
    1
  12. ce1tzu

Tykkäykset:
    0
    Joo kiitoksia kaikille vastanneille.
    Sain itse käännetty wav tiedoston IMA ADPCM 8khz 4bittiä mono
    ohjelma on goldware, millä ohjelmal saisi MAHDOLLISIMMAN hyvän äänenlaadun jota C55 soittaa?

13. kebek

Tykkäykset:
    0
    itse käytän cool edit pro:ta, sillä saa kohinat ja voimakkuudet säädettyä hyvin kohdalleen vaikka itse wav olisi huonolaatuinen.

14. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    kiitos creepy tuosta linkistä... :)

15. Pysse

Tykkäykset:
    0
    Vieläkös tossa uusimmassa versiossa on se "bugi" että soittoäänet alkavat matalalla äänellä ja nopeasti kasvavalla? Siis että oli ihan turha pitää tekstarissa mitään lyhyttä, koska sitä ei kerennyt kunnolla kuulemaan...

Jaa tämä viestiketju