1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens c55 hankinnassa,jotain huomioitavaa (gprs käyttöön)?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Sacce, 2/3/03.

1. Sacce

Tykkäykset:
    0
    Eli kuten otsikkokin kertoo niin tällä hetkellä olen enemmän kuin valmis vaihtamaan nykyisen nokian 8310:n siemenssiin tai vastaavaan gprs puhelimeen jonka yhteys koneeseen hoidetaan johdon kautta. Tuo infrapuna on syypää noin 60% katkeamisista netin käytössä (vissiin emossa on jotain vikaa) ja sitte tuo nokian omat oikuttelut kuten se että yht´äkkiä häviää kentät kokonaan.
    Olen suunnitellut että pistäisin Siemenssin c55 luurin tämän nykyisen nokiani tilalle.
    Onko c55:ssä jotain erityisen huonoa tai jotain minkä takia sitä ei kannattaisi pistää?
    entä onko c55:n saatavilla samanlaiset softat esim. tekstiviestien tietokoneelle talteenottoa varten?
    Tarkoituksena on heti ostohetkellä pistää lataava usb johto mukaan. Onko miten hankala saada DNA:n gprs toimimaan kyseisessä puhelimessa? Olen kyllä tapellut jos jonkin näköisten sähkövehkeiden kanssa että ihan heti en usko että menee sormi suuhun (ja pitihän tuon nokian kanssa 3 kertaa soittaa dna:n asiakaspalveluun ennenkuin sain toimimaan tuon luurin gprs:än kanssa),.
    Hintabudjettia minulla ei ole kovin paljoa käytettävissä (n.200€).

2. Belchar

Tykkäykset:
    0
    No jos kännykkä tulee ainoastaan GPRS käyttöön ja suurta muistia ja polyfonisia soittoääniä ei tarvitse niin voisi suositella myös M50 kännykkää jonka saa kohtuu halvalla. Molempiin on olemassa ohjelmia joilla saa tekstiviestit tietokoneelle. Hankaluuksista en voi sanoa koska en ole Dna Gprs:ää kokeillut, mutta Soneran ja Dnan wap-gprs yhteydet olen saanut toimimaan helposti(C55).

3. PeeVee

Tykkäykset:
    1
    C55

Suosittelen C55 ja siihen Siemensin USB-kaapeli, vaikka on vähän kalliimpi. Latailee surfaillessa, näppäimistö parempi, on helppo asentaa GPRS-käyttöön. Minulla on ollut 3 siemensiä GPRS-käytössä ja ei mitään ongelmia.
    M50:sessä on latausongelma ja USB-kaapelia ei alkuperäistä saa ja tarvikekaapelit on kyseenalaisia! Kaapelia ei kannata jäädä odottamaan, jos ei ole, toimitusajat on miten sattuu.
    Asennusohjeita on täällä: http://kotisivu.mtv3.fi/PeeVee

4. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Jos mahdollisimman halvalla pitää päästä ja ensisijainen tarkoitus on netin käyttö kepriksen kautta, niin Ericsson R-600 on hyvä vaihtoehto myös. Ostin semmoisen ja kerpsi-yhteys on toiminut nopeasti ja luotettavasti.

Puhelimen muuskaan toimivuudes ei ole valittamista, tosin se on Ericsson ja esim. soittoäänet on sen mukaisia. Joo ja näppäimet on liian pienet ja liian lähellä toisiaan ja... Akusta loppuu virta turhan pian... Mutta kerpsimodeemina hyvä. Jos on tarvetta puhelinominaisuuksille niin sitten C-55.

Nokian PC-Suitea vastaavista softista ei ole mitää tietoo, ei mulla ainakaan ole...

Jaa tämä viestiketju