1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Siemens C55 - "bugeistaan" huolimatta hyvä ostos?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja cybronic, 28/12/02.

1. cybronic

Tykkäykset:
    0
    Lueskelin tuossa teidän keskustelujanne Siemens C55:n ominaisuuksista ja vioista.

Olen kyllästynyt Nokian korkeaan hintatasoon ja jatkuvasti markkinoille tuleviin viallisiin malleihin, olen ymmärtänyt että esim. Siemens pystyy tuomaan markkinoille parempia puhelimia kuin Nokia, ja halvemmalla - ehkä myös tästä syystä Siemensin myyntikäyrä on ohittanut jo Nokiankin (muistaakseni :)).

Olen ostamassa Siemens C55:a vuoden vaihteessa ja seuraavat asiat jäivät askaruttamaan:

-softa versio nyt myynneissä olevissa puhelimissa? v12 vai v14 (v14 nähtävästi uusin)

-ovatko näissä esiintyneet bugit häiritseviä vai pelkästään mainitsemisen pakosta julki tuotu seikka? (voi että tätä mun kapulakieltä :D)

-millaisia korvanappeja C55:seen on saatavilla, mun korvaan sopisi ainoastaan sankamalliset. Antakaa hintoja ja kokemuksianne.

-mikä on tällähetkellä halvin hintanoteeraus Siemensin C55:sta (jos edes tiedossa, netistä en löytänyt puhelinfirmojen sivuilta minkäänlaisia hintoja --> Mäkitorppa, Viestituote, yms)

-Miten rankkaisitte ko. puhelimen asteikolla 0-10 - olisi hyvä jos saisi realistisen arvion, eikä pelkästään merkkifanaatikon ylistyksiä (itse olen aina ollut henkeen ja vereen Nokia-sälli, mutta tämän puhelimen ohjekirjan luettuani ja teidän keskustelunne perusteella (ja muidenkin mielipiteiden ansiosta) heitän mielelläni Nokiani jorpakkoon enkä edes katso sinne päinkään ennen kun hinnat putoavat normaalille tasolle).

Takso mykke ja niinpäinpois
    (Nyt Nokia 3210 ja aivan skeida malli - suuri pettymys)

2. Otus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinta en mene arvostelemaan, mutta yksi aika halpoja hintoja pitävä kauppa on Idesan.

3. Guest Vieras

No mulla on toi c55 ollut noin viikon verran ja itse olen ainakin ollut ihan tyytyväinen ja bugeja ei ole tullut itselläni ainakaan paljoa vastaan.

Lehdestä luin että tuon sais gigantista 195:llä eurolla (jos oikein muistan :))

4. Aero

Tykkäykset:
    0
    No kyllä itse pidän C55:stä erittäin paljon puhelimena bugeistaan huiolimatta. Tosin sitä en omista, mutta useasti sitä käyttänyt sillä muijalla on se :) On kyllä hyvä ostos mielestäni. Kannattaa myös katsoa 3510i:tä, joka on noin 35e kalliimpi. Jos vähän erikoisemman ja tyylikkäämmän haluat, niin ota N620... tosin siitä puuttuu GPRS sun muut javat, mutteipähän ainakaan jokaisella vastaantulijalla samanlaista helmeä ole (kuvissa ehkä vähän ruma, luonnossa todella makee pikkupuhelin!), ja kuitenkin tuosta Samsungista löytyy ominaisuudet jotka tänä päivänä yleensä puhelimesta löytyvät (paitsi GPRS). Siemensissä on hyvä että siinä tulee kahden vuoden takuu.

5. srty

Tykkäykset:
    0
    On ollut c55 nyt jonkun aikaa enkä ole havainnut mitään bugeja vaikka versio onkin 10.

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Suosittelen Siemens C 55:ttä. Omassa hintaluokassaan ykkönen. Tämän takaavat täysi GPRS-tuki, java ja polyfoniset soittarit. Ainoa puute on MMS, mutta eipä sillä ilman värinäyttöäkään mitään tee...

Siis C55 on hyvä hankinta mielestäni.

7. Otus

Tykkäykset:
    0
    Tosin jos pulittaa 30€ enemmän, niin saa vastaavan värinäytöllisen. No tietysti se 30€ on joillekin (minulle) iso summa. Varsinkin jos värinäyttöä ei tarvitse.

8. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1332
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Minusta C55 on hintaluokkansa kiinnostavin laite, hyvä ominaisuuksien ja hinnan suhde, rationaalisen kuluttajan valinta, ihanteellinen "parempi peruspuhelin".

9. EastMan

Tykkäykset:
    0
    Puhelin on ollut käytössäni nyt joulua edeltävältä viikolta lähtien, Esalta ostettu.

Tärkeimmät perusteet ostopäätökselleni olivat:

- Erittäin miellyttävä tekstiviestin kirjoitus, nopea ja oppiva T9.
    - Pieni koko ja keveys, koska edellinen puhelimeni oli Q.
    - Puhe- ja valmiusaika, jotka tosin käytännössä jäävät pahasti alakanttiin.
    - Vaihdettavat kuoret, sillä en suostu käyttämään puhelimen päällä erillistä "kortsua", vaan vaihdan mielummin uudet kuoret kuluneiden tilalle.
    - Siemenssin 2 vuoden takuu.
    - Edullinen hinta ominaisuuksiin nähden.

Ainoat löytämäni bugit tässä v14. softassa ovat vibran epälooginen toiminta (kytkeytyy itsestään päälle esim. tekstiviesteissä, jos ilmoitusäänenvoimakkuus on säädetty täysille, vaikka vibra on erikseen kytketty pois!) ja jumiutuva herätyskello. (Jos herätysaikaa vaihtaa torkkutoiminnon aikana, herätyskello jumittuu pois päältä. Valikosta katoaa mahdollisuus kytkeä herätys päälle! Ei palaudu tehdasasetuksilla tai akkun irroittamisella, vaan softa täytyy asentaa uudestaan, huollossa...)

Toivottavasti Siemens julkaisee korjatun version lähitulevaisuudessa, sillä herätyskellon toimimattomuus on tuota vikuroivaa vibraa huomattavasti ilkeämpi vika.

10. Pcwelho

Tykkäykset:
    0
    Itselläni ollut nyt 2 viikkoa c55 ja olen ollut tosi tyytyväinen 2 bugia lukuunottamatta,mutta softa onkin 10 versio.
    Bugit pakkasella näyttö pimeni,ja tekstiviestin tullessa vibra ei sammunut jos oli soitoäänenä tekstarissa joku pitempi lirutus.

Muuten kyllä hakkaa nokian mennen tullen. Emänälläkin on M50 ja on tosi tyytyväinen.(Mun vanha siementäjä).Ja onhan siemensissä 2 vuoden takuu jota ei nokialaisissa ole.(muuta kuin erimaksusta).

Aika moni kaveri on aikeissa vaihtaa siemensiin koska ovat kyllästyneet nokian vikoihin. "Toivottavasti eivät pety" :):)

11. manu

Tykkäykset:
    0
    Eikös Expert-ketju anna Nokian puhelimiinkin (Communicatoreita lukuunottamatta) kahden vuoden takuun?

12. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Tietääkseni kyllä T: 8910 jossa 2v takuu :)

13. cybronic

Tykkäykset:
    0
    Entäs sopiiko Siemens M35:sen HF-nappi tuohon C55:seen? Duunikaveri olisi myymässä sellaista, mutta jos se ei käy niin sitten täytyy ostaa ihan liikkeestä. Entäs miten niitä sankamallisia HF-nappeja on saatavilla tuohon ko. malliin? Luin Isohai-lehdestä että hintsusti ja helvetin kalliita ne ovat (20eur-55eur).

14. Aero

Tykkäykset:
    0
    Kyllä, mutta virallisestihan se on niin ettei kaikkiin tule mm. 7650, 6610 ei tule, mutta yleensä ollaan annettu kaikkiin ellei asiakas ole itse sitä halunnut jättää pois tai olemme katsoneet sen tarpeettomaksi.

15. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kyllä se mun mielestä hyvä puhelin on. Meinasin sen ostaakkin, mutta mulla oli aikasemmin se M35i niin kaipasin vähän vaihtelua joten ostin Motorola t720:n. Kyllä mä sille 8 tai 9 antaisin, mutku en oo kokeillu niin paha sanoa.

16. manu

Tykkäykset:
    0
    Onko olemassa mitään listaa puhelimista joihin takuu tulee / ei tule?

17. Predator2000

Tykkäykset:
    0
    Ei käy, siinä on erilainen pohjaliitin.

18. Belchar

Tykkäykset:
    0
    Itselläni ollut puhelin nyt noin kuukauden ja olen ollut positiivisesti ja negatiivisesti yllättynyt. Puhelin itsessään on loistava, mutta itse olen hiukan pettynyt ääniin jotka ovat melko hiljaiset.

19. cybronic

Tykkäykset:
    0
    Minkäs hintaisia C55:sen HF-napit ovat? Ja onko markkinoilla vielä sankamallia?

20. TeroPee

Tykkäykset:
    0
    Ostin Jumbon Elisa ShopIT -liikkeestä alkuperäisen korvanapin hintaan 15€ pari viikkoa ennen joulua. Täysin sama nappihässäkkä oli Jumbon TeleRingissä 20€.

Jaa tämä viestiketju