1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sgs3 vai htc one x

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja jnr21, 4/7/12.

1. jnr21

jnr21 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    98
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
    Nyt olisi tarkoitus hommata uusi lippulaiva antero "vanhan" galaxy nexuksen tilalle.

Nappasin pari vaihtoehtoa jotka ovat samsung galaxy s3 ja htc one x. Periaatteessa softalla ei ole väliä koska laitteeseen tulee heti joku custom rommi. Onnistuuhan molemmissa laitteissa jo roottaus, cwm:n ja custom romin asennus?

Lähinnä kiinnostaa kokemukset raudasta, ulkoisesta kestävyydestä, näytön laadusta jne.

Osaan kyllä lukea specsejä mutta kysynkin nyt ihan käytännön kokemuksia. Parasta olisi jos joku omistaa/on omistanut molemmat laitteet.

Muitakin saman hinta-/koko-/teholuokan laitteita saa ehdottaa.

2. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Mitään käyttökokemuksia ei kummastakaan löydy, mutta kaiken täällä lukemani perusteella uskallan väittää, että One X on parempi valinta. Esimerkiksi Galaxy S III:n hipaisusta halkeava näyttölasi saisi ainakin minut karttamaan sitä. Ja eikös htc:n luureihin ole tunnetusti ollut helpompi tehdä ROMeja, joka tarkoittaa enemmän vaihtoehtoja, voi toki olla, että tämä tilanne on muuttunut.

3. Mash1 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Puhelinmalli:
    HTC One Silver
    Sgs3:n käyttökokemuksia ja varsinkin tuosta Custom rom puolesta niin tarjonta on vielä todella köyhää. Ei ole MIUI:ta, CM9:sta on nightyt kyllä muut rommit onkin sitten kopioita toisistaan missä on TW5 ja sen bugit. Ja onhan se nyt järkky mimmonen laatuvaikutelma tuosta tulee jos puhelin maksaa 600€ ja takakantta irottaeassa, joka kerta toivoo ettei mene katki. S3 on hyvä android siitä ei pääse mihinkään mutta nyt kun sitä olen käyttänyt niin koko ajan varmemmaksi tulee, että jos olisin itse tähän rahat laittanut niin katumus olisi tullut.

One X:stä ei ole suoraan kokemuksia mitä räpeltänyt esittelymalleja joten en ala sitä tässä kehumaan mutta sanon, että näistä kahdesta, jos nyt saisin vaihtaa One X:ään en miettisi hetkeäkään.

Edit: Sen verran, että modaajalle Samppa on kyllä siinä mielessä kivempi, että roottaus yms. on n. 5min homma verraten kuin vaikeeks HTC sen on tehny.

4. jnr21

jnr21 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    98
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
    Sgs3 on vaikuttanut todennäköisemmältä valinnalta mutta puheet heikosta kestävyydestä saa kyllä miettimään että olisiko one x sittenkin parempi valinta. Sinänsä tuo sgs3 isompi näytyö kiinnostaisi, mutta ei siitäkään tietty iloa ole jos se ei mitään kestä.

Edit. Toisaalta tähän nykyiseen nexukseen on kohta tulossa jelly bean virallisesti ja syksyllä varmaan tulisi uusi nexus-puhelinkin.

5. Mash1 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Puhelinmalli:
    HTC One Silver
    Itse melkeinpä tosiaan odottaisin tuon uusimman Nexuksen. Koskaan ole ollut hirveän kiinnostunut Nexus malleista, koska Vanilla Android ollut aivan hirveä pre 4.0 aikoina verrattuna esim. Senseen mutta nyt ICS:n ja JB:n myötä on kyllä kovat odotukset uuden Nexuksen suhteen! Kunhan sen vielä tekis joku muu kuin Samsung -_-

6. jnr21

jnr21 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    98
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
    Sgs3:sessa olisi kyllä isompi akku joka on aina plussaa nykypäivän älyluureissa, ja myös tuo 4,8" näyttö houkuttaisi, nexuksen 4,65" tuntuu välillä vähän pieneltä :D Notessa taas on jo liian iso.

Kai tuohon sgs3:seen saa jo jotain bumbereita jotka tuovat lisäsuojaa? Onko niistä jollain kokemusta?

Muistan joskus lukeneeni että sgs3:sessa olisi 2gb ram-muistia mutta nyt kun olen specsejä lukenut niin näyttäisi olevan "vain" 1gb. Oliko se sitten vaan huhuja ennen julkaisua vai onko jossain usa-variantissa enemmän ramia?

Mites akku kestää ns. tehokäytössä? Itse olen gnexillä saanut 5-7h screen-on aikoja 2000mah tehoakulla, eli voisin luokitella itseni tehokäyttäjäksi. Periaatteessa riittää että akku kestää aamusta iltaan rankkaa käyttöä.

Edit: Sgs3 näyttäisi olevan halvempi kuin one x saunalahdella, josta siis olen puhelinta kytkyllä tilaamassa. Ja jos sgs3 ei tyydytä niin matkiksen myyntiosioon ilmoitusta vaihdosta one x:ään, varmaan vaihtoehdokkaita löytyy nopeasti.

7. jmljml

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S2
    Ei se puhelin normaalissa käytössä hajoa, jos sitä ei rupea heittelemään pitkin poikin.
    Itse ostin galaxy s3 heti, kun tuli myyntiin. Eikä vielä ainakaan ole jäljen jälkeä missään.
    En ole edes käyttänyt näytössä suojakalvoa enkä puhelimen takana mitään silikonisuojia.
    Tällä viikolla ostin samsungin alkuperäisen flip coverin suojaamaan näyttöä, koska sehän se tämän
    puhelimen kallein osa on (Kosketuspaneeli+näyttömoduli 159e, jos itse vaihtaa, liikkeessä varmaan kalliimpi).
    Takakuori on helppo korvata uudella, jos tulee jotain jälkiä jotka haittaa, ostaa uuden flip
    coverin tai alkuperäisen takakannen. (Samsungin alkuperäinen flip cover 24,90 tai alkuperäinen takakuori 19e)
    Kyllä kaikki puhelimet rikki saa, jos niitä ei kunnolla pidä. Ei sitä ole valmistettu heitettäväksi.

Ainoa miinus mikä tulee mieleen on akunkesto.

8. jmljml

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S2
    Unohtui mainita, että tämän puhelimen edeltäjäni minulla toimi
    samsung galaxy s2 jossa myös gorilla glass kosketusnäyttöpaneeli.
    Noin vuoden verran käytössä ollut ilman suojakalvoa ja silikonisuojia,
    eikä tässäkään näytössä mitään naarmuja tai jälkiä.
    toimii vieläkin kakkospuhelimena saunalahti multisim palvelun kanssa.

http://www.youtube.com/watch?v=g7bQZV0GmKA&feature=endscreen

Tuossa vielä esittely gorilla glassin kestävyydestä.
    En kyllä silti itse vakuutu niin, että voisin avaimella kokeilla
    omaan puhelimeeni tuota =) Olen myös nähnyt, että voi se
    gorilla glasskin naarmuntua, mutta on se kestävempää
    ainetta kuin muovi tai tavallinen lasi.

9. jnr21

jnr21 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    98
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S3
    Ei noi gorilla-lasit mullakaan ole naarmuuntunut vaikken kalvoja käytä.

Menin ja ostin sitten toissapäivänä valkoisen sgs3:sen, ihan kivalta peliltä vaikuttaa. Alkuviikosta tulossa vielä tollanen samsungin slim case kuorien suojaksi.

Kiitoksia kaikille vastanneille.

Psst... täytyy laittaa vielä nexuksesta vaihtoilmoitus johonkin tablettiin, eli jos jollain kiinnostusta vaihtoon niin pm.

10. topelius

topelius

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Nexus 5, Zopo speed 7
    Onko herännyt uusia mielipiteitä sg3 vai htc, vai joku muu?

11. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3137
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Tosta on hyvä vertailla: http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone2=4320 Muuten se on kai aika makuasia. Itse ottaisin SGS:n, mutta se on vain oma mielipide.

12. eddyDC1

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Moto G
    Htc ottasin, ei oo mitää muovii niiku sgs3

13. murmelinpapana

murmelinpapana

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    DNA, Htc Dream
    Itse asiassa kummatkin on tehty täsmälleen samasta muovista. Samasta kuin Nokian N9 ja Lumia 800 ja 900. Ero on siinä, että HTC:ssä on unibody ja sampassa erillinen takakansi.

Itse päädyin ostamaan HTC One X:n. Testailin molempia kaupassa ja omalla kohdallani vaaka kallistui erittäin vahvasti One X:n puolelle. Muotoilu miellytti ja jotenkin tuo Sense on vaan omasta mielestäni paremmin tehty kuin TouchWiz. Toinen Samsungin esittelykappaleista hidasteli tolkuttomasti, enkä löytänyt siihen mitään syytä, toinen taas oli niin nopea kuin odotinkin. Tuosta selittämättömästä hidastelusta tuli elävästi mieleen Galaxy S:n jättämät huonot kokemukset.

14. topelius

topelius

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Nexus 5, Zopo speed 7
    Kuinka hyvin tuossa Htc:ssä kestää akku? Kestääkö koko päivän?

15. murmelinpapana

murmelinpapana

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    DNA, Htc Dream
    Kyllä ainakin omassa käytössä on hyvin riittänyt akku päivän. Riippuu tietysti paljon päivästä, että millasta on käyttö omalla kohdalla. Työpäivinä tulee monesti bussissa kuunneltua musiikkia, samalla selailtua uutiset netistä ja lueskeltua Facebook-päivityksiä Työpaikalla sitten vähän vähempää käyttöä kun ei voi puhelinta pitää mukana, vaan se on kahvihuoneen laukkukaapissa (pari kertaa ehkä facebookissa, muutamia viestejä google talkilla). Kotona satunnaista Facebookkailua ja nettiselailua. Pitkin päivää tulee läheteltyä Google Talkilla viestejä, enemmän tulee niitä läheteltyä kuin tekstareita, lisäksi muutamia puheluita (yhteensä ehkä max. 15 min/päivä, satunnaisesti enemmänkin). Verkkona kotona wlan, töissä edge (ei kuulu 3G) ja työmatkoilla 3G.

Jaa tämä viestiketju