1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SGS Exchange email...

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja hilzi, 30/7/10.

1. hilzi

Tykkäykset:
    0
    Kokemukset?

Meillä Exchange 2003 (SSL). TouchDown 2 toimii, mutta kalenterin päivityksessä jotain häikkää. SGS:n oma email softa yhdistää kansioon, mutta ei päivity. Samat perusasetukset kuin TouchDownissa (Android 2.x).

Ideoita??

2. Picea

Tykkäykset:
    5
    SGS ollut vasta viikon joten vielä opettelun alussa; Exchangen kanssa toimiminen tulee olemaan itsellä se kuolemankysymys voiko laitetta käyttää työpuhelimena vai ei.

Asensin ensin firmassa käytetyn Smartmailin. Ei hyvä, Android versiossa liikkuu ainoastaan postit, ei kalenteri- eikä yhteystietosynkkaa.
    SGS:n oma maili ei toimi itsellä myöskään, ikään kuin asentuu mutta mikään ei liiku.

Touch Down 2 näyttäisi toimivan, postit liikkuvat, kalenteritietojen synkkaus onnistuu molempiin suuntiin (Connection mode Exchange 2003)
    Meillä on myöskin Exchange 2003 Std Server, SSL
    Touch Down herjaa kuitenkin "Synchronization Error" "Internal Server Error" please contact your administrator. Täytyy siis itseni kanssa vielä neuvotella.

3. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
  4. Faktados

Tykkäykset:
    1
    Kummallista.

Mulla hyppäs mikkisoftan BPOS-exchangeen ihan heittämällä ja synkkaa postit ja kalenterit kyselemättä tyhmiä. Määrittelin siis niin että menin Asetukset - Tilit ja synkronointi - Lisää Tili - Yritys.

5. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Mulla on ollut tämä touchdown noin 2 viikkoa (kohta pakko ostaa). Täytyy sanoa että on paras ohjelma mitä olen työmeileihin (Outlook) käyttänyt, mukaan lukien vanhat älypuhelimet. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia kaikki toimii tai ainakin ne joita olen käyttänyt (meili, kalenteri ja tasks). Yhteystietoja en ole kopioinut puhelimeen koska niitä löytyy tuhansia :) Onneksi tämä ei ole pakollinen lähettääkseen meilejä, näin olen ymmärtänyt.
    Kokeilin tuota RoadSync ohjelmaa mutta se ei ole mitään verrattuna tähän touchdown ohjelmaan, tosin tämä RoadSync on ilmainen.
    Puhelimen omia synkronointeja työmeilehin ei kannata laittaa jos käyttää touchdown ohjelmaa.

6. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Ei ole RoadSync ilmainen kuin 14 päivää ja toimii moitteettomasti ainakin minulla, tosin minä en synkkaa muuta kuin postit.

7. Picea

Tykkäykset:
    5
    Kokeilin vielä Road Syncciä, mutta se ei lähtenyt synkkaamaan palvelimen kanssa lainkaan. Asetukset tosin yksinkertaiset mutta ehkä jo liikaakin, Exchangen päässä ei tämän takia viitsi ruveta säätämään.

Touch Down näyttäisi olevan toistaiseksi se jonka saa(n) toimimaan.
    Postia luotaessa näkee helposti myös GAL:lin( Global Adress List), eli palvelimella olevat firman yhteystiedot, mikä on hyvä asia.

Kalenterimerkintöjen listausnäkymä on selkeä.
    Kalenterimerkintöjen muutokset päivittyvät molempiin suuntiin, myös niihin liittyvät osallistujat saa poimittua GALlista.

Tällä mennään.

Vielä jään kaipaamaan Symbian ja WiMo -puhelimista avausnäkymää, jossa näkyy heti sähköpostien ja viestien tila ja aktiivinen kalenteritilanne. Nyt joutuu näpyttelemään noita esiin.

8. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Mä kaipaan kans, mutta tällä mennään kunnes löydetään vastaavanlaisia :)

9. hilzi

Tykkäykset:
    0
    Toimiiko teillä TD2:ssa ActiveSync? Mulla toimii postit, kalenteri, yhteystiedot (ei tosin lue vanhoja kalenterimerkintöjä, uudet tulee perille) Exchange 2003 moodissa, mutta ilman Active Sync'iä eli Push ei ole päällä... Meidän IT sanoo, et ActiveSync on mun tilissä päällä, mutta TD2 ei sitä kuitenkaan tunnista. En myöskään pysty lähettämään postia TD2:sen kautta.

10. Picea

Tykkäykset:
    5
    Sitten viime kirjoittaman olen vaihtanut TD:n vanhempaan versioon, TD 2 meni ihan sekaisin ja poistin sen asennuksen, vanhempi tuntuisi olevan vakaampi.

En heti keksi mitä käytännön eroa noissa ominaisuuksien suhteen on. Moodi on itsellä myös Exchange 2003, Active Sync/push ei lähtenyt myöskään toimimaan, vaikka pushia käytetään noksuissa, tosin Smartmailin kautta. Smartmailia kokeilin myös, mutta sen Android versio on ihan kuraa, ja ylipäänsä sen käytössä ei olisi järkeä koska se maksaa 12€ kuussa per käyttäjä.

Firman käyttämä Exchange-guru oli juuri lähdössä lomille ja lupasi palattuaan ryhtyä tutkimaan Active-Sync -asiaa, joten parin viikon päästä saataneen lisätietoa.

Lisenssin ostin TD:hen, sitä voi hyödyntää vaikka vaihtaisi TD 2:eenkin.

11. tsyky

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone 4 & Samsung Galaxy S
    Onko mitään tehtävissä

Minulla on käytössä Androidin oma s-postiohjelma. Olen luonut firman tilin (exchange). Minulla posti laagaa todella pahasti. Useampaa viestiä poistaessa menee täysin jumiin ja sitten hetken päästä tulee ilmoitus jossa kehotetaan sulkemaan sovellus....

Onko mitään tehtävissä?

Jos poistan viestit yksi kerrallaan, niin sitten toimii joten kuten.

12. Picea

Tykkäykset:
    5
    Vähän epäilen ettei tuohon löydy parannusta kuin ohjelmaa vaihtamalla. TouchDownkin hidastelee postia/teja poistaessa (sama poistaako yhden vai useita kerralla) monta sekuntia, se ilmeisesti keskustelee silloin palvelimen kanssa vaikka muutoin postit synkronoitaisiin esim 15 minuutin välein. Odotan tähän parannusta jahka saan ActiveSyncin pelittämään.

13. tsyky

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone 4 & Samsung Galaxy S
    Tulee jopa ikävä yksinkertaista Nokia Mail Ford Exchangea....

14. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Minäkin ihmettelen tuota hidastelua poistettaessa viestejä. Muuten tämä on tosi hyvä ohjelma tai ainakaan parempaa en ole löytänyt tai edes yhtä hyvää :)

15. Picea

Tykkäykset:
    5
    Vähän lisävalaistusta;
    Exchange -palvelimen toimintaa voi testata MS:n omalla analysaattorilla:
    https://www.testexchangeconnectivity.com/

(Tällä testaus antoi omalla kohdalla firman Exhange 2003 palvelimessa saman Active Sync -virheen (http 500) kuin mitä tekee puhelinkin kun yrittää kytkeä Active Syncin päälle. Itse en kajoa tuohon palvelimeen, sen saa osaavammat tehdä, mutta sikäli hyvä tietää että vika ei ole puhelimessa.)

16. Picea

Tykkäykset:
    5
    Vihdoinkin toimii pushmail. Vika oli Exchange -palvelimen asetuksissa, kun ne saatiin kuntoon niin loppu meni leikiten (aiemmin ei saanut edes nokialaiseen tulemaan posteja muuta kuin Smartmaililla). Kertauksena postipalvelin on Exchange 2003 Std, jossa SSL ja nyt Activesync toiminnassa. Galaxissa Touchdown (Android 2) / versio 6, josta löytyy kaikki tarvittavat säädöt jotta sen saa Exchange-palvelimeen kiinni.

Tein pientä vertailua, käytössä oli rinnakkain PC jossa Outlook 2003, HTC:n Windows-puhelin jossa Smartmail, ja Galaxy Toucdownilla. Kaikissa em. siis sama sähköpostitili Exchange palvelimeen. Nopeimmin posti tulee Smartmailin kautta. Eli kun lähetän eri tilistä netin kautta viestin, se tulee Smartmailiin yleensä maks. 10 sekunnissa. Sitten on muutaman sekunnin viive ja PC:n Outlook vinkaisee ja miltei samaan tahtiin näyttää tulevan Touchdowniin. (Synkronointilooppi on toteutettu Smartmailissa ilmeisesti jotenkin älykkäämmin, koska olen havainnoinut samaa jo pidemmän aikaa, puhelimeen tulee posti aina vähän ennemmin kuin se näkyy Outlookissa.)

Postien poistaminen Outlookista näkyy Touchdownissa selvästi hitaammin, voi mennä 5 minuuttiakin. Tosin sama koskee PC:tä, kun poistin postin Toucdownista, niin poisto synkronoitui Outlookissa noin 3 minuutin päästä.

Nyt tämän kanssa alkaa pärjätä.

17. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Itse olen käyttänyt jo useamman viikon Touchdown ohjelmaa ja toimii tosi hyvin. Edes aiemmilla puhelimilla ei ole ollut näin hyvää ominaisuuksiltaan olevaa ohjelmaa. Kyllä kannatti maksaa.

Jaa tämä viestiketju