1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

SGH-X820 + rikki + OnOff

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja spider-maen, 4/12/07.

1. spider-maen

Tykkäykset:
    0
    Ostin tämän aika hyvän puhelimen (siis, SGH-x820 Ultra Edition 6.9) tuossa kesällä (Oli vielä kuukausi kesälomaa jäljellä) ja se toimi n. 3 kk moitteettomasti ja oli muutenkin hintansa (n. 300€) arvoinen. Kunnes juuri ennen marraskuuta, siitä meni näyttö rikki, kun olin kävelyllä. Ajattelin, että ei voi mitään, pakko viedä huoltoon.
    Vein kännykän OnOffiin (josta olin siis ostanut sen) ja he lähettivät sen huoltoon eteenpäin. Parin viikon sisällä sain soiton, että takuu ei kata näyttöön kohdistuvia vaurioita, ja joutuisin maksamaan n. 140€ korjauksesta. Ajattelin, että mikäs siinä, nyt kävi näin.
    Minulla ei ollut sillä hetkellä ylimääräistä rahaa ja päätin pyytää kännykän takaisin, kunnes rahatilanteeni sallisi korjauksen. Odon kännykkää, pari viikkoa, mitään ei kuulunut. Päätin ottaa yhteyttä OnOffiin, ja he tutkivat asiaa. Pian minulle ilmoitettiin, että huolto yhtiö oli tuhonnut kännykän, ja että minä (myyjä kuka sen lähetti huollettavaksi) oli sanonut, että niin saisi tehdä.

Eli siis ongelmani on tämä: Kännykkä on nyt siis ilmeisesti tuhottu (JOTA MINÄ EN PYYTÄNYT! ENKÄ OLISI SALLINUT JOS MINULTA OLISI KYSYTTY. Heidän olisi pitänyt lähettää kännykkä takaisin minulle, kuten pyysin) Eli siis ilmeisesti OnOffin myyjä, tai Samsungin huoltoyhtiö on syynä tähän.

+ Kännykän muistilla oli paljon yhteystietoja, tekstiviestejä ja muita tärkeitä tietoja, jotka nyt olen menettänyt. (Sim:in muisti on täynä, pakko tallentaa kännykälle)

Onko kellään mitään hajua mitä minun pitäisi tehdä, ja onko kenellekkään käynyt näin aikaisemmmin? Tuntuu aikamoiselta vedätykseltä tällänen touhu, mitähän kuluttajaasiamies sanoisi tästä?

Sori jos tää posti on väärässä paikassa :/

2. Johan_

Johan_

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Lumia 925
    En nyt haluaisi mitenkään v*ttuilla, mutta kannattaa ottaa aina varmuuskopiot ennen huoltoon lähettämistä, jos on muistissa jotain tärkeää. Muutenkaan ei ole iso vaiva ottaa säännöllisesti kopiot koneelle niistä tiedoista.

Ja tämä onnistuu vaikka olisi näyttö pimeänä.

3. Rooivalk

Tykkäykset:
    17
    Hirveä huuto myyjäliikkeeseen ja huoltoon ja vaadit puhelinta tilalle. Vaikka omasi oli rikki, ei sitä olisi saanut tuhota. Jos alkavat länkyttämään jotain, niin käyt vaikka tekemässä rikosilmoituksen tai jotain.

4. Spaceman

Tykkäykset:
    0
    Itse kyllä alkaisin ajamaan asiaa suoraan liikkeen kanssa mihin laitteen olit vienyt. Ei huollot noita lähde romuttamaan ihan tostavaan, että kyllä heille jonkun on pitänyt asiasta olla yhteydessä.

Ymmärtääkseni kaikki huollot eivät edes laitteita romuta vaan palauttavat ne takaisin asiakkaalle jos asiakasveloitustyötä ei haluta korjauttaa.

5. samumanu Vieras

Jos asia on juuri noin kun kerroit niin huolto tahi myyjä on korvausvelvollinen, kuka sen luvan siihen romuttamiseen on nyt antanutkaan.

6. spider-maen

Tykkäykset:
    0
    Kiitos viesteistä. Todellakin sovimme myyjän kanssa, että puhelin palautetaan ja pyysimme vielä selvityksen siitä miksi puhelinta ei korjattu. Käyn uhkailemassa, ja jos se ei toimi teen rikos ilmoituksen. Kyllä mun mielestä pitäis ainakin saada jotain tilalle, joko siltä korjausliikkeeltä tai ONOFF:lta.

Jaa tämä viestiketju