Doodih, nyt olen tämän puhelimen (ainakin tähän asti) onnellinen omistaja.
Ensivaikutelma oli melkoisen mukava. Tosin, valikkokieli oli oletuksena ruotsi. Onneksi toinen kotimainen sen verran sujuu ettei tarvinnut kovin pitkään etsiä kieliasetusta valikoista.
Näyttö on huikean komea, kun ottaa huomioon että edellinen luurini oli umpisurkea 3510i. Silmäkarkkia tarjoillaan taustakuviksi saatavien luontoaiheisten animaatioiden muodossa. Taustakuvaksi sai myös kalenterin, mikä sopi minulle mainiosti. Valikot ovat miellyttävän näköiset ja toimivat nopeasti.
Soittoäänet kuulostavat hienoilta, tosin jonkin verran miinusta siitä että kaikkien soittoäänten kanssa puhelinta ei saa värisemään samaan aikaan. Itse äänenlaatu vaikutti vähän huonommalta kuin Nokialaisissa, mutta tässä kotona meillä on suhteellisen huono kenttä. Kenttäongelmista johtuvia pätkäisyjä tuli vähemmän, mutta ääni oli hieman huonompi. Kunnollisessa kentässä äänenlaadun saan testattua vasta myöhemmin.
Näppäintuntuma oli hyvä ja selkeä, toisin kuin useimmissa testailemissani saman hintaluokan Nokialaisissa ja Siemenseissä. Etenkin Siemensin nuolinäppäinten tuntumasta en pidä. Jonkin verran sekaannusta aiheutti se, että välilyönnin tekstiin saa ruudulla eikä nollalla. Yllättävän nopeasti kuitenkin opin. Puhdas tottumiskysymys.
Loppukaneetiksi sanoisin, että tätä lukiessanne ottakaa huomioon, etten ole mikään puhelinhevijuuseri. Minulle X100:n toiminnot riittävät mainiosti, komea näyttö ja selkeä design ehdotonta plussaa. Itse en usko että olisin saanut mistään toisesta puhelimesta samanlaista vastinetta vähille rahoilleni.
Plussat:
-näyttö
-näppäimistö
-design, makuasia kuten jo tässäkin ketjussa todettiin.

-sopiva koko ja paino, jämäkkä, narisematon rakenne
-hinta/laatusuhde vaikuttaisi pikaisen käytön perusteella erinomaiselta
Miinukset:
-äänenlaatu voisi olla parempikin
-missä käyttöprofiilit? Minulle riittää tämän normaali/äänetön, mutta joku voisi kaivata enemmänkin.