1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

sgh-s300 vai 7250

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja jaguar, 21/3/03.

1. jaguar

Tykkäykset:
    0
    Minulla sattuu olemaan ongelma ja se on valinta näiden kahden väliltä. okei, nämä ei ole verrattavissa olevia puhelimia mutta näissä molemmissa on jotain kiinnostavaa ja oikeastaan haluasinkin vain tietää että onko näissä jotain huonoa tai hyvää jota en tiedä. Ja toisekseen jos jollain on parempia vaihtoehtoja niin siitä vaan kertomaan.
    elikkä.

N7250
    + NOKIA laatu(ainakin omista kokemuksista)
    + muoto
    + muistin määrä
    + javasoftien määrä
    + nokia logiikka(nyt käytössä kauhea mottu t720)
    + hf-kaiutin
    + radio
    + kamera(joka ei tosin mitenkään vaikuta ostoon, mutta kiva lisä)
    + MMS
    + 150 SMS paikkaa
    + helppo putsata pölyt näytön lasista ( t720:ssa pölyttyy aivan kauheasti)

- 4-polyt (voisiko joku kertoa onko edes tarpeeksi äänenvoimakkuutta, siis että kuuule esim ulkona toisin kuin t720:ssa)
    - muoto(en oikein osaa päättä kumpaa haluaisin clämshellin vai palikan)
    - vain 4k näyttö(tosin ehkä riittävä, en ole nähnyt 65k:ta joten en tiedä)
    - vibra kuulemma vain keskiverto (kokemuksia kellään?)
    - huono näppäinvalaistus ainakin livekuvien perusteella( mielipiteitä tai kuvia pliis?)

Samppa s300

+ 65k näyttö ja vielä tefti
    + 256 värinen kakkosnäyttö( tosin mielestäni saisi olla mv)
    + 65g paino!!!
    + koko ja muoto
    + sininen näppäinvalaistus. jee =)
    + samsung laatu kuulemma huippua
    + 40-polyt jotka kuulemma tosi kovaääniset

- ei täyttä MMS tukea (jossain luki että voi vastaanottaa kuitenkin)
    - ei radiota
    - vain 50 SMS paikkaa
    - javasoftien puute (vai käykö esim noksujen kun on sama resokin?)
    - kakkosnäyttö ei päällä kokoajan
    - vibra ja sitten ringi!! turhaa(vai voiko vibrata ja ringata samaan aikaan ilman että muuttaa mmf:iin vibran psm:llä?)
    - naarmuuntuminen(ei kuorien vaihtoa)
    -- näytön lasin pölyttyminen( vai pölyttöökö sillä jos pölyttyy niin siinä saatta olla ratkaiseva tekijä ostopäätökseen)

no nyt ei tule muuta mieleen mutta jos joku haluaisi kommentoida tai jos on kokemusta kyseisistä puhelimista niin siitä vaan vastaamaan. tosiaan en ole kyllä sulkenut ostoani näihin kahteen mutta nää näyttäis olevan korkeimmalla sijalla tällä hetkellä.

2. Aero

Tykkäykset:
    0
    Siis Nokia laatua? No siitä voi olla edelleen montaa mieltä. 7250 on ihan hyvä puhelin, sanotaan näin. Riippuu ihan siitä mitä tarvitset, jos kameraa haluat niin on olemassa paljon parempia kamerapuhelimia, jos pientä kokoa ja tyylikkyyttä niin Samsung on se parempi vaihtoehto. Radio on mukava plussa nokialaisessa.. mutta tuletko sitäkään tarvitsemaan loppuenlopuksi hirveästi? Ja ovat myöskin saaneet HF-kaiuttimen melko hyvin toimimaan. Samsung on ihan yhtä looginen käyttää, ellei loogisempi, kun tuo vertailussa oleva nokialainen. MMS:n olen todennut melko turhaksi, hemmetin kallista lähetellä jotain kuvaviestejä ja jollei MMS:ää käytä/viitsi käyttää, se kamera on täysin turha kun et niitä kuvia saa edes lähetettyä omaan sähköpostiisi.

Muistaakseni 7250:ssa on passiivimatriisi, eli STN-näyttö, Samsungissa TFT ja 65 000 väriä siinä. Sampan näyttö on myös paljon isompi. Oletko nähnyt A800:sta? Minulla on muutama kuva kun duunissa vertailin normaalikokoista kynää ja sitä puhelinta, huh huh että on pieni, S300 on melko samaa kokoluokkaa, eli todella pieni ja se on omasta mielestäni hyvä asia.

Jos mikä on laatua, niin ainakin Samsungin puhelimet. Eivät ala hetkessä ritisemään ja rätisemään, eikä niitä huoltoonkaan ole juuri jouduttu viemään, itse tiedän tasan yhden tapauksen ja sekin oli käyttäjän itse aiheuttama. Ko. valmistajan puhelimia myynyt muistaakseni 16 ja kaikki aina kehuneet, eivätkä kuulemma "kotimaiseen" palaa. Etenkin SGH-A800 on saanut kiitosta todella paljon, niitä itse kahden viikon aikana (kuusi päivää ollut duunissa) myynyt kolme kappaletta, aika paljon.

MMS-tuesta minulla ei ole mitään tietoa kun siitä ei missään jälleenmyyjien tiedotteissa mitään lue. Niin, yksinkertaisesti ominaisuuksiltaan S300 vastaa todella hyvin nykypuhelimen vaatimuksia ja itse ainakin pidän ko. laitteesta vaikken omista sitä (vielä) vaan vain kokeillut hieman. Mistä tiedät ettei kakkosnäyttö ole kokoaikaa päällä? Itsellä sellainen käsitys että se on päällä, tällainen muistikuva ainakin minulla. Mitä tarkoitat näytön lasin pölyttymisellä? Ei se mitään pölyty, vähemmän ainakin kun nämä nokian mallit kun on reikiä jokakolkassa. GD87:ni ei ainakaan ole mitään ihmeen pölyä sinne sisälle kerännyt kolmen kuukauden aikana, toisin kuten 3210:t ja nämä missä on vaihdettavat kuoret.

3. Ranki

Tykkäykset:
    2
    sgh-a800

sgh-a800 käyttäjänä voin suositella samsungia!! käytössä ollut 3 kk ja ei mitään ongelmia!!!

7250 myyntipakkaus sisältää:
    laturi
    softa
    ohjeet

sgh-s300 Myyntipakkaus sisältää:

normaaliakku 800 li-ion
    slim-akku 650 li-ion
    pikalaturi
    datakaapeli+easy GPRS
    hands-free

4. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    -totta kai 7250:n 4-äänisillä ja SGH-S300:n 40-äänisillä polyfonisilla soittoäänillä on tosi suuri ero. mutta soi ne 7250:ssa melko kovaa.
    -muoto: itse olisin simpukan kannalla ehdottomasti jos puhelin valittaisiin pelkän muodon takia
    -onhan se 4096-värinen näyttökin ihan riittävä, toki parempikin saisi olla
    -huono näppäinvalaistus 7250:ssa niinkuin 6100:ssa, 6610:ssa, 7210:ssa yms.

edit: ja eiks SGH-S300:kin paina 65 g:n sijasta 70 g.
    ainakin samsung.fi:ssä lukee näin:
    Koko
    Paino: 70 grammaa
    Koko: LxKxS 40x80x23 mm
    (antennia ei laskettu mukaan)

5. Haavi

Tykkäykset:
    0
    Pari sanaa tuosta Sampasta. Näyttö ei ole TFT, vaan UFB, käytönnössä tuo on vähän hitaampi (haamuilmiöitä), mutta kuluttaa paljon vähemmän akkua. En menisi sanomaan Sampan näyttöä paljon Nokian näyttöä isommaksi, resohan on sama 128*128. Slim-akulla S300 on jopa pienempi kuin A800. Kakkosnäyttö ei ole päällä koko aikaa, mutta itse pidän sitä selvenä plussana, ei kulu virtaakaan turhaan. Jos näytön pölyttimisellä tarkoitetaan näytön ja suojalasin alle menevää pölyä, niin S300:ssa ei tästä ole merkkejä (ainakaan vielä). Eri java-ohjelmien toimivuudesta en voi sanoa mitään, sillä javojen lataus ei tällä hetkellä toimi ainakaan Soneran liittymän kautta, mutta tähän on tulossa todennäköisesti muutos jo lähiaikoina. Soittoäänet saa värisemään vain psmplayerillä tai muulla vastaavalla ohjelmalla, mutta värinän lisääminen soittoääneen on helppoa. Ärsyttävää ääniasetuksissa on se, että puhelinta ei saa helposti täysin hiljaiseksi. Yhdellä napilla saa kyllä värinän päälle, mutta jos haluaa, että puhelin on päällä niin että se ei värise eikä soi, pitää kahlata valikkoja ja laittaa molemmat, hälytysääni ja tekstiviestiääni äänettömälle. Plussana soittoäänien suhteen pidän sitä, että soittoääneksi voi valita minkä tahansa noin 15-20 sekunnin pätkän mistä tahansa wav:ista tai wav-muotoon muutettavasta tiedostosta (esim. mp3:sta).

6. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Siis käytännössä toteutettu miten? Milloin ei päällä ja voiko käyttäjä vaikuttaa asiaan?

Minkälainen on äänen taso waveissa?

7. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    onko muuten tämä s300 jo myynnissä jossain Suomessa?

ainakaan Puhelinkioskista ei vielä saa.

8. jaguar

Tykkäykset:
    0
    joo niinhän siinä s300:ssa oli se ufb. ja painokin tais olla tuo 70g. mites muuten t9 toimii kun muistaakseni ainakaan vanhoissa sampoissa ei voi lisätä sanoja? koko on hyvin tärkeä tekijä eikä kamera ole niin tarpeellinen mutta kun nuo kaikki muut series 40 kännyt on mielestäni huonoja. kyllähän tuo s300 kiinnostaa ehkä enemmän kiinnostaa koska semmoista ei varmaan heti vastaan tule kadulla mutta voikohan sitä vielä kokeilla missään ja millon se on muuten tulossa myyntiin?

9. Aero

Tykkäykset:
    0
    Ei saa. Kuten olen jo MONTA kertaa asiasta kertonut niin tämän kuun lopulla sen pitäisi tulla, mutta GNT:n edustaja ennakoi ahkerasti että mallin tuleminen Suomeen myöhästyy. Ja kyllä niihin Samsungeihin saa sanoja lisättyä, oudosti kylläkin enkä muista miten. Samsung T100 käyttökokemukset -ketjussa kerrotaan miten saa lisättyä.

10. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Codealin arvio S300:n tulosta on huhtikuun alku.

11. Haavi

Tykkäykset:
    0
    Valo tulee päälle 10-20 sekunniksi sivunappia painamalla, muulloin näyttö on "peilinä".

4 tai 8 Khz, mono, 16-bit. Puhelimessa nuo soivat vähän hiljaisemmin kuin soittoääniksi muutetut midit, jotka siis soivat tarvittassa todella lujaa.

12. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    toimiiko hyvinkin? eli näkeekö siitä jotain?

13. Haavi

Tykkäykset:
    0
    Ei siitä näe juuri mitään.

14. wiwwe

Tykkäykset:
    0
    Ihan yleisen laadunkin kannalta Samsung.

15. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Re: sgh-a800

E-e-e-e-e-i!

7250:n myyntipakkaus sisältää:
    -itse puhelimen
    -720 mAh Li-Ion -akun
    -laturin
    -ohjekirjat
    -kaiketi jo nyt myös ohjelmisto-cd:n
    -Stereo-tupla-handsfreen

sgh-s300:n myyntipakkaus sisältää:
    -mainitsemasi + itse puhelimen ja kaiketi ohjeetkin (?, heh)

16. wiwwe

Tykkäykset:
    0

HEHE!!

17. Aero

Tykkäykset:
    0

Onpa tuo nokiaboy hauska. Pakko kerätä jokaisesta mahdollisesta paikasta lisää postausarvoa.

18. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s

huom. en ole enää nokiaboy vaan makel90.
    edellisen viestin pääpaino oli kyllä siinä 7250:n myyntipakkauksen sisällössä mistä oli Ranki "unohtunut" muutaman asian.

19. mobiilisti Vieras

Joskus on käynyt sama mielessä sinunkin kohdalla.

20. Anonymous

Tykkäykset:
    0

mulla on käynyt AT:n kans useaankin kertaan

Jaa tämä viestiketju